Toon posts:

Meerdere internetverbindingen op 1 pc???

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik meerdere internet verbindingen op 1 pc.

Het gaat om 3 huizen.

2 keer kabel quicknet
1 keer adsl xs4all.

thnx

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Welkom op GoT....

Lees de FAQ's eens goed door en stel een duidelijkere vraag want wat wil je nou?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
(jarig!)
moet kunnen, maar vraga me niet hoe :p

ik zou zeggen: slotje

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 20:52 schreef thettes het volgende:
moet kunnen, maar vraga me niet hoe :p

ik zou zeggen: slotje
waarom slotje?

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 21 april 2002 20:53 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

waarom slotje?
[topic=309398/1/25]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 21:06 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

[topic=309398/1/25]
Hij zegt niet 3 pc's op 1 vebinding, maar 1 pc op 3 verbindingen. Misschien wil hij dus wel helemaal geen internet delen, maar heeft hij een laptop die hij op drie locaties gebruikt, dus wil hij 3 internetaccounts instellen.

max2202: wat wil je nou precies? :)

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 20:34 schreef max2202 het volgende:
Door dat te configureren op je pc :P

Verschillende netwerkprofielen op je pc kan lastig worden. Het best kun je ervoor zorgen dat jouw pc's allemaal dezelfde netwerkconfig hebben. Maar laat even weten wat precies de bedoeling is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of wil je juist de snelheid verdriedubbelen door drie verbindingen tegelijkertijd te gebruiken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

/off topic, maar kon het niet laten >:)

Beste max2202,
Wat MRic3 bedoeld is het volgende... we zien allemaal hoe vaak we/je gepost hebt (ik op dit moment 50 ofzo en kom hier sinds februari) en daarnaast is het een soort van gebruik dat je eerst de FAQ leest of de search gebruikt en dan een vraag afvuurt...
GOT is eigenlijk een soort van groepje mensen dat zeker wil helpen maar er wordt wel van je verwacht dat zelf ook nog je best doet...

Ik heb ook een periode gehad dat ik dacht, dat het een soort van plek was dat als je maar schreeuwt er altijd wel iemand terugschreeuwt.
Helaas is dat niet helemaal waar... er waren ook Mods rond (soort van politieagenten) en die kunnen je 'bestraffen' met een slotje en dan kan je niets meer vragen in deze posting.

Anyway, heel erg welkom bij GOT, maar wellicht dat je ff de faq's kunt checken en gebruik ook eens de search, werkt echt heel erg goed.

Verwijderd

alle providers met een netwerkkaart ???
zo ja dan hoef je alleen maar op de plek waar je bent je username + wachtwoord invullen.
dit is in iedergeval met de 2 kabel abbo's.
is die adsl abbo met een USB modem??

Verwijderd

Zullen we eerst even topicstarter vragen om verduidelijking van zijn vraag, voordat we allemaal de user willen helpen met verwijzingen overal heen.
Dank u :)

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 21 april 2002 23:16 schreef M@FI@ het volgende:
Zullen we eerst even topicstarter vragen om verduidelijking van zijn vraag, voordat we allemaal de user willen helpen met verwijzingen overal heen.
Dank u :)
Majah dan moet ie wel reageren en het niet bij zn :
Aantal posts: 1
houden ¿?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Op zondag 21 april 2002 20:34 schreef max2202 het volgende:

Het gaat om 3 huizen.

2 keer kabel quicknet
1 keer adsl xs4all.

thnx
Als je bedoelt dat je verbindingen wilt bundelen, dan gaat dit niet lukken. Om dit te bewerkstelligen moet er aan de andere kant van je verbinding (in dit geval je internet provider) ook iets zijn dat de 3 kanalen weer kan bundelen.

Dit lukt ten eerste niet omdat je 2 verschillende providers hebt, en ten 2e bieden deze providers dat niet aan. (Iets als ISDN kanalen bundelen). Wat je wel kan doen is met routeringen werken.. bijvoorbeeld verkeer van en naar newsgroup over de adsl verbinding doen en het normale verkeer over de de kabel of zoiets .. alleen denk ik niet dat je er veel aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus van 3 internet verbindingen 1 maken. Zodat als 1 iemand niet thuis is, dat ik een snellere internet verbinding krijg. (als zijn pc dan natuurlijk nog aanstaat). Het lijkt me stug dat het niet kan. Want stel je hebt 1 of ander download programma die stukjes van een groot bestand download. Kan dat programma natuurlijk elk stukje van een andere lijn halen.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32
als ik het dus goed begrijp (zo duidelijk leg je het nog steeds niet uit)

ziet je situatie er er zo uit:
3 pc's, elk 1 verbinding, koppelen tot 1?

volgens mij kan dit niet, ik heb er in iedergeval nog niet eerder van gehoord. Dat prog waar jij het over hebt is een prog dat over 1 fysieke verbinding meerdere keren contact maakt met een server om zo de download te kunnen versnellen...

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 21:06 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

[topic=309398/1/25]
Als je even zijn post doorleest dan had je gezelzen dat hij meerdere internet verbindingen heeft. Das niet een vraag die regelmatig wordt gesteld....

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 22 april 2002 08:52 schreef max2202 het volgende:
Ik wil dus van 3 internet verbindingen 1 maken. Zodat als 1 iemand niet thuis is, dat ik een snellere internet verbinding krijg. (als zijn pc dan natuurlijk nog aanstaat). Het lijkt me stug dat het niet kan. Want stel je hebt 1 of ander download programma die stukjes van een groot bestand download. Kan dat programma natuurlijk elk stukje van een andere lijn halen.
Is een heel leuk idee dat jij en je vriendjes bed8 hebben maar dat werkt niet. Is al meerdere keren hier op GoT voorbij is gekomen en nog nooit werkend gezien. Ik weet niet wat jouw computerachtegrond is want je profiel zegt niet zo heel veel over jou. Wat ik vermoed is die-hard gamer ;)

En dan nog over die verbindingen, gaat het je over de up- of down load. Ik vermoed download (lekker met kazaa top40 muziek downloaden he), want wie wil er nou uploaden he? Houd eens in de gaten waneer het maximum van je verbinding bereikt is... ik heb hier chello en zit haast nooit aan mijn maximum qua downloadsnelheid.

Na, nog veel plezier hier op GoT, lees de FAQ's en gebruik de zoekfunctie dat voorkomt veel gezeik.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Alles handmatig routeren en de workstations de router als gateway laten gebruiken. Dan kun je met surfdoubler de load op je router verspreiden.

of als je niet moeilijk wil doen en je werkt met XP alle gateways invullen in TCP/IP instellingen en dan verdeelt XP de load.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 22 april 2002 10:42 schreef Judaz het volgende:
Alles handmatig routeren en de workstations de router als gateway laten gebruiken. Dan kun je met surfdoubler de load op je router verspreiden.
Dit is inderdeed een leuk programma wat ik net lees (de link is dood maar wel wat anders gevonden) maar dan moet je dus wel een centrale server/router hebben om dat te gebruiken en dat hebben ze niet.
of als je niet moeilijk wil doen en je werkt met XP alle gateways invullen in TCP/IP instellingen en dan verdeelt XP de load.
DUS: jij zegt dat als ik 3 verbindingen heb (niet eens in een netwerk!!!) en ik vul 3 verschillende gateways in, dat XP dan zelf de load verdeeld!!!!. :? :? :? joh, denk je dat echt. Je zit met een max (va. 165 Kb/s bij chello) en daar kom je dan nog niet overheen, al vul je 10 gateways in.

Ik denk dat dat verhaal met die surfdoubler en een centrale router wel zal werken maar dat dat niet weggelegd is voor dit idee. Max, kijk hoe je je verbing belast en trek je conclusie.... gewoon lekker door gamen.

edit:
link doet het weer en ik zie dat het eigenlijk een ICS/NAT programma is en dat het met Connection Teaming meerdere verbindingen tegelijk kan onderhouden. Ben benieuwd, dit programma blijft fff in mun achterhoofd hangen.

Tevens de optie: Timed Access Controls heerscht hard. Instellen tot hoe laat je zoontje boven op internet mag gamen... Die vraag heb ik meerdere keren gehad ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me dus juist niet om het gamen. Ik vindt het gewoon leuk om uit te zoeken of het kan werken. Vooral omdat ik aan het leren ben voor systeembeheerder. En een vriend van mij die heeft een ftp server draaien. En het zou wel makkelijk zijn als ik een beetje snelle upload had.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op maandag 22 april 2002 11:19 schreef MRic3 het volgende:

[..]
DUS: jij zegt dat als ik 3 verbindingen heb (niet eens in een netwerk!!!) en ik vul 3 verschillende gateways in, dat XP dan zelf de load verdeeld!!!!. :? :? :? joh, denk je dat echt. Je zit met een max (va. 165 Kb/s bij chello) en daar kom je dan nog niet overheen, al vul je 10 gateways in.
Ik neem aan dat er een lan tussen de computers aanwezig is. (Hoe kun je anders sneller internetten)

Goed om snelheid te spreiden over meerdere verbindingen op meerdere pcs moet je eerst van alle pcs een router maken. Dit kan met diverse software (bijv winroute). Nu kun je in de route tabel alle gateways toevoegen. Als de metric gelijk is kiest je computer random een gateway die hij gaat gebruiken nog niet echt super dus. Windows XP heeft als metric optie automatic waarbij hij de snelst beschikbare verbinding neemt. XP neemt dus bij meerdere downloads een andere lijn als deze sneller reageert. Hij splitst dus geen downloads op.

Verwijderd

Als de metric gelijk is kiest je computer random een gateway
Weet iemand hoe dit onder linux in te stellen is?

Moet ik gewoon een 2e default gateway toevoegen ofzoiets ?
Pagina: 1