Toon posts:

Overklokken: Voltage + FSB gelijk opkrikken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb al een tijdje een Athlon XP 1600+ (GeForce3 Ti200) en ik had hem overgeklokt maar toen startte windows supertraag op (heb ik al eens een topic over geplaatst) :? Moet ik nu de FSB en de Voltage gelijk opkrikken? Zoja, hoeveel volt bij hoeveel FSB (fsb = 133 , multiplier = 10,5)?

Btw: Ik heb een goede koeling (dragon orb + spire) dus das geen probleem, maar de multiplier ga ik niet unlocken; is me teveel een gerotzooi :).

Verwijderd

Topicstarter
........(waarom zegt replyt niemand iets, domme vraag ofzo?).......

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
ten 1e, niet schoppen na 6 minuten.

verder moet je juist als je gaat overclocken je voltage omhoog gooien omdat als je HW meer verbruikt.

verder wijs ik je op de Faq en de search

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
ach, ik zou je adviseren om even de search te gebruiken (en meschien wat meer geduld). er zijn hier al redelijk wat topics geweest over het overklokken van de athlon (xp), ook staat hierover in de faq het een en ander...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de overlast dan maar..... :)

Verwijderd

okay laat ik het ff uitleggen, je gooit de fsb langzaam omhoog... Wanneer je comp instabiel wordt, gooi dan de Vcore omhoog... ook weer met kleine beetjes... Op het laatst komt je op een goede waarde uit... voor zowel de fsb als de Vcore... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 20:44 schreef pjot het volgende:
okay laat ik het ff uitleggen, je gooit de fsb langzaam omhoog... Wanneer je comp instabiel wordt, gooi dan de Vcore omhoog... ook weer met kleine beetjes... Op het laatst komt je op een goede waarde uit... voor zowel de fsb als de Vcore... :)
Ja maar ut probleem is dus das mijn windows dan op de 1 of andere manier steeds langzamer opstart.... :?

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 19:33
Langzaam opstarten zal niks te maken hebben met een te lage voltcore. Ik denk dat dat probleem zich eerder voordoet dat 1 van je pci/agp kaarten een hogere bus niet prettig vindt. Het kan ook nog je harddisk zijn. sommige hdd's kunnen slecht tegen hoge bus frequencies.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, heb ik misschien wat aan.
En geheugen erbij? (misschien kan ik 'perongeluk' een stripje van 256 van pap pakken >:))

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 19:33
Sja meer geheugen kan nooit kwaad :P Maar het langzamer opstarten zit hem niet in het geheugen. Denk dat je beter kan proberen wat te wisselen met wat pci kaartjes en dergelijken

Verwijderd

Blöde Mestreechtenèèhr ;)
Geer mot dingen voltaasj es òp 1,850 volt zètte.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 22:07 schreef R0bby het volgende:
Blöde Mestreechtenèèhr ;)
Geer mot dingen voltaasj es òp 1,850 volt zètte.
Wie wets diech dat iech meshtreechs (ITTERS) bin?

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 22:10 schreef Ckirschlos het volgende:

[..]
Wie wets diech dat iech meshtreechs (ITTERS) bin?
Dat hups dich maal gezaat in e anger droad.

Verwijderd

Ik ben het vaker tegengekomen dat processors op een hogere waarde toch daadwerkelijk langzamer zijn. Meestal op hun top waneer ze op een paar MHz hoger toch echt niet meer willen booten. Die van mij is op 10x140 sneller als op 10,5x148. Volgens mij ligt het aan de ECC oid. Ik heb nog geen andere reden kunnen vinden.
Pagina: 1