home made cluster netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
ik denk dat ik hier goed zit met mijn vraag.
zoniet, move me dan ff....

ik wil mijn digital server 7000 koppelen aan mijn normale 933 systeem. heb ik al met een netwerkkaartje.
maar wat ik wil doe is de rekenkracht (lees: clusternetwerk) van die pc in weze bundelen.

voorbeeld: een divx maken:

er staat 8gb aan film op pc 2 (de 933) en ik wil die laten verwerken door beide pc's tegelijk en dat de file dan op pc1 terecht komt.
gezien de aantal gb's die in die uren door het netwerk gaan moet dat makeijk te doen zijn. imoet aleen eigenlijk een manier/programma vinden om die cpu's samen te laten werken

nog wat nutteloze info:
beide pc's hebben uw/scsi en 100mbps netwerk en een 2gb jaz (daar moeten de verwerkte data opkomen.

ik ga het niet aleen voor divxen gebruiken maar ook voor zeer grote ace bestanden die zeer lang duren met comprimeren en het omzetten van grote filmen naar een zo hoog mogelijke compressie (lees: langzaam)

elk idee is meegenomen....

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

even googlen op beowulf of cluster, het is wel mogelijk (ik heb het ooit eens simpel gedaan met een filmpje renderen op 8 pc's

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
ben al 5 uur aan het zoeken maar kan niet echt noemenswaardige software ervoor vinden.
was ik even vergeten te zeggen:

het moet op (even doorbijten >:) ) windows draaien

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 20:45 schreef the_virus het volgende:
ben al 5 uur aan het zoeken maar kan niet echt noemenswaardige software ervoor vinden.
was ik even vergeten te zeggen:

als ik me niet vergis kon je met NT ook clusters maken een keer hier op het fourm gelezen , kan het dus ook fout hebben :)

maar ik zou niet weten welke windows jij heb

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
xp pro en ik heb ook nog 3.11 en 95 v1 en v2 en 98 en me en 2000 pro.
dus kies maar.
ik wil wel graag xp blijven als het kan want ik ben geen held met linux (heb mandrake 8 gehad)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

met windows 2000 kan het ook , vraag me net hoe maar het kan.
er is ook een install optie "clustering" (oid) bij de installatie, volgens mij is dit trouwens pas mogelijk vanaf de advanced server variant (van de server verisie weet ik het niet).

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
ik heb de pro gehad en ik kan me niet herrinneren dat die optie uberhaupt in de handleiding staat.....

Verwijderd

Clustering voor windows 2000 dacht ik dat het meer met hardware faillure te maken had. Dat je dus bij een hardware faillure de servers online blijven soort van hot spare gedachte ik denk "duidelijk ik denk weet het dus niet zeker" dat hier ook load balancing in zit.

En het is alleen te verkrijgen vanaf Advanced server denk ik ook :)

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
ik heb hier de papieren niet liggen van win2k as.
als iemand anders ze heeft of ervaring er mee heeft mag hij graag naar voren komen.....

<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Check je mail :(</font><hr color="FF0000" size="1">

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
clustering in w2k Advanced server (standaard kan GEEN clustering) behelst alleen het 'failover' gebeuren.

als dus 1 node uitvalt neemt de andere het over (je moet dan wel de geschikte hardware hebben, dus bijvoorbeeld een shared disk cabinet waar beide node's op toegrijpen)

je kan hier dus niet een renderopdracht versturen naar meerdere node's in de hoop dat je dan sneller klaar bent...

helaas dus

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

daar heb je toch geen cluster voor nodig man!!
Divx5 kan distributed encoden!!...
dus 1 film op meerder pc rederen...

en trouwnes.. win2 clustering is er alleen voor
Fileserver, exchange SQL, IIS. en dus niet om normale programmas te verdelen over meerder computers, daar heb je dan een aangepast programma voor nodig die dat voor je doet,

maar goed, divx 5.1 kan dus op meerdere pc tegerlijkertijd renderen.... veel plezier!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
hmmm, enne hoe zou ik (even noob uitleg graag) dat moeten realizeren met divx5?

ik heb nog niet echt de functie: verdeel alles over die-andere-pc.

by the way: divx 5.1????? waar kan ik die halen, want ik kom nergens verder dan 5.0...

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 21 april 2002 20:45 schreef the_virus het volgende:
begin http://www.microsoft.com/windows2000/hpc/ hier eens
Pagina: 1