Misschien hoort deze vraag in een ander forum thuis, maar toch: ik heb vier pc's in een netwerk aan een router (netgear mr314). Nu wil ik vanaf een pc de boel kunnen beheren, dwz ik wil een pc wel toegang tot het interne netwerk geven maar de toegang tot internet van tijd tot tijd kunnen ontzeggen. Weet iemand daar (betaalbare) software voor?
Ik weet er geen software voor, maar vraag me wel af of dit kan met jou router, want zoals het er nu uitziet moet je router de internetverbinding blokkeren voor een pc en niet die eventuele client, met routers zoals cisco zal het ongetwijfelt mogelijk zijn maar met netgear?
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Verwijderd
ja hoor, dat is volgens mij best simpel,
ALS je een beheerbare switch aansluit kan je de poort waar die pc op is aangesloten blokkeren,
ALS je DHCP gebruikt kan je DHCP adressen aan arp koppelen en die op bepaalde tijden ontzeggen dus niet uitgeven.
Als je een FreeBSD machine neerzet kan je met Bandbreedte beheer bepaalde adressen blokkeren.
en zo zijn er nog een aantal denk ik
ALS je een beheerbare switch aansluit kan je de poort waar die pc op is aangesloten blokkeren,
ALS je DHCP gebruikt kan je DHCP adressen aan arp koppelen en die op bepaalde tijden ontzeggen dus niet uitgeven.
Als je een FreeBSD machine neerzet kan je met Bandbreedte beheer bepaalde adressen blokkeren.
en zo zijn er nog een aantal denk ik