Ervaringen met goedkope CD-R's

Pagina: 1
Acties:

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van het artikel in Computertotaal over de kwaliteit van CD-R's en de reacties hierop, ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van gebruikers van CD-R's.
En omdat kwaliteit meestal meer geld kost, ben ik vooral op zoek naar ervaringen met goedkope CD-R's.
Geef even de volgende gegevens (en meteen zelf ingevuld):

Merk: Mmore
Type: -
Formaat: CDR-80
Verpakking: Spindle 25 st
Prijs/stuk: 0,64 euro
Winkel: Kijkshop
Ervaring:
Goed, geen problemen bij branden, worden prima herkend. Duurzaamheid kan ik nog niet zeggen, maar minimaal 2 maanden goed.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 07:18

Dennahz

Life feels like hell should.

mmore is zeker goed goeie ervaringen mee (niet iedereen die ik ken btw maar ligt er aan hoe je er mee omgaat en hoe vaak je ze gebruikt)

2 maand moet zoeizo lukken ;)

Twitter

Verwijderd

2 maanden? wat bedoel je daarmee?
Als ze gebrand zijn?
Ik gebruik altijd platinum cdr's en die koop ik altijd per 100 bij opussuplies als ze in de actie zijn.
Veel van mijn nog werkende cd's heb ik 1,5 jaar geleden gebrand!

http://www.opus.nl/produkten.asp?pid=2

0,5504 per cd/ spindel 25

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 21 april 2002 20:00 schreef VORMPIE2 het volgende:
2 maanden? wat bedoel je daarmee?
Als ze gebrand zijn?
Ik gebruik altijd platinum cdr's en die koop ik altijd per 100 bij opussuplies als ze in de actie zijn.
Veel van mijn nog werkende cd's heb ik 1,5 jaar geleden gebrand!
Mooi, dan zijn m'n platinum cd-r's van de schlecker voor 4,99 slim-case geen miskoop :)
Ik heb vroeger veel Arita gebruikt, en die doen het ook nog goed :)
Met MMore heb ik ook goede ervaringen, en met alle duurdere merken ook (fuji, philips, sony, maxell, verbatim enz.)
Merken waar ik slechte ervaringen mee heb zijn That's Write (binnen een maand worden veel CD's al slecht) No-Name (zelfde reden).
Vivastar vind ik een beetje minder omdat er geen 702MB op pastte, en da's lastig als je een filmpje wil branden.

Specs

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Kep hier een doosje Lifetec Slim case cd's.

Opzich niets mis mee behalve dan dat ik ze in m'n 16x philips brander maar op 8x kan branden. Tis dak ze gekregen heb :D

Zelf ga ik liever voor de philips cd-r-entjes

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 15:44
mmore + arita vond ik altijd slechte cdr's. kon ze in sommige el cheapo cdroms spelers slecht lezen en mmore's deden het slecht in discmans.
tdk, imation, philips en ook dynabyte cdz :D doen het prima.
en die elcheapo vivastar cdz van informatique doen het eigenlijk ook wel goed, alleen zien ze er niet uit :r

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die test van de ComputerTotaal daar heb je echt totaal niets aan, lees dit maar eens:

http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=3915

CD-R's zijn echt heel moeilijk te testen, en zeker niet met zo'n simpele test als die in de Computer Totaal is gedaan, die is gewoon ronduit slecht !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb zelf pas Platinum cd's bij de Schlecker gekocht en die bevallen mij best. En voor degene die een 40x brander heeft ook aan te raden. Een van de weinige cd's die ik heb gezien op 40x.

En mmore zuigt. Khad een cdtje liggen die 2 jaar oud was. Deed ik in me stereo. Baf stereo naar de knoppen. Leest nu geen enkele cd meer!! :( Tja samsung....

Erm...

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

op cdr-info hebben ze tests van cdr's. daar kun je ff kijken

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Snikker
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 20:54 schreef Yoman het volgende:
op cdr-info hebben ze tests van cdr's. daar kun je ff kijken
Waar zie jij een test van CD-R media op CDRinfo ? Zoals gezegd (lees bovenstaande post van mij) is het erg moeilijk media te testen.

Mocht iemand een test gaan doen, dan is daar zeer dure apparatuur voor nodig, die erg moeilijk te krijgen is en wil je dan een echt goede test doen, dan zul je de CD-R's op fabrikant moeten gaan testen en niet op merk.

Verwijderd

http://www.gum.de/cdrid/ kun je CDRIDENTIFIER vinden (freeware). Geeft aan van welke fabrikant de cd's komen. TAIYO YUDEN schijnt een hele goeie te zijn. Die maken o.a. PARROT cd's waar ik erg tevreden over ben.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

http://www.cdrinfo.com/Sections/Hardware/All.asp
naar benden tot je: HW: CD-ROM ziet staan

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Hier heb je de site van Parrot. Tevens zijn er dealers te vinden op de site waar je ze kunt bestellen. http://www.parrot-web.com/

• Snikker
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 21:35 schreef Yoman het volgende:
http://www.cdrinfo.com/Sections/Hardware/All.asp
naar benden tot je: HW: CD-ROM ziet staan
Mjah dat zijn CD-ROM spelers |:(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

PDM cd's, tot voor kort bij de Makro verkrijgbaar, voor maar €0,60 per stuk(in jewelcase!). Ze waren altijd verpakt in 'baaltjes' van 25 stuks.
Prima dingen, van de +/- 100 die ik er heb gebrand is er geeneen mislukt. Duurzaamheid? Geen idee, in ieder geval een half jaar.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ik ben heel tevreden over MMore, nog nooit een slechte CD mee gebrand (tenzij toen de elektriciteit hiero eens uitviel), en ook over de cd's van TyboTech, die zijn ook best goed. RW's heb ik weinig ervaring mee, maar die paar die ik er heb zijn van het merk Acer, en daar heb ik weinig problemen mee.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
Alshet aan mij had gelegen dan was mmore al 3x failliet verklaard wat een Kutcd's zijn dat. Maar goed ik gebruik sinds kort de cd's van de aldi

Merk: Lifetek
Verpakking: 20 slimcase
Winkel: Aldi
Ervaring:
Zeer goed, nog geen problemen met cd's die kapot zijn ofzo. Bij sommige wel een redunantie error als ik ze wil overzetten naar de hd maar bij het gewoon bekijken van de data (het zijn films :p) is er niks aan het handje.

Strava | AP | IP | AW

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op maandag 22 april 2002 00:48 schreef webkabouter het volgende:
Alshet aan mij had gelegen dan was mmore al 3x failliet verklaard wat een Kutcd's zijn dat. Maar goed ik gebruik sinds kort de cd's van de aldi

Merk: Lifetek
Verpakking: 20 slimcase
Winkel: Aldi
Ervaring:
Zeer goed, nog geen problemen met cd's die kapot zijn ofzo. Bij sommige wel een redunantie error als ik ze wil overzetten naar de hd maar bij het gewoon bekijken van de data (het zijn films :p) is er niks aan het handje.
Ik ken ook mensen die deze CD's echt kut vinden, maar ik heb 'r ooit 1 doosje van gehad, en daar heb ik geen problemen mee gehad, oudste CD een half jaar oud ofzo

Specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een tijdje geleden hadden ze bij mediamarkt Octron cd-r's.. kostten 10 gulden per 10. Ik heb er een heleboel gekocht om films en spellen op te branden. Ze brandden allemaal goed maar volgens mij doen nu (half jaartje later) steeds meer het niet.. ofwel dat exe bestanden ineens corrupt zijn of divx films gaan soms hakkelen of stilstaan.
Pagina: 1