Toon posts:

oude PentiumPro als divx bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn oude PPro 200 gaan gebruiken als divx bak. Ik heb nu een Helios voodoo-rush kaartje met tv-out erin gezet. Dit werkt voor geen meter, omdat er alleen win95 drivers voor zijn. Ik wil graag met Win2k werken. Nu de volgende vragen:

* Zijn er PCI kaartjes die divx kunnen decoden? (ppro is vrij traag)
* Ik krijg super belabberd beeld met die helios (is dat de kaart of is het te verhelpen met drivers? nu is het beeld zwart/wit en slecht)
Of zit ik veel te moeilijk te doen en zijn er simplere oplossingen (behalve een gloednieuwe barebone kopen)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:40
DivX is CPU afhankelijk..

Videokaart maakt weinig uit.... Alleen 1 of 2Mb merk je wel, da's gewoon weinig voor fullscreen beeld.

Die helios is een voodoo rush kaart, 2Mb normaal, 4Mb voodoo. Dus dat is weinig...

Een ander PCI kaartje (4Mb ofzo) verhelpt iig het probleem van brak beeld, maar soepel is punt 2.. dat red je niet met 200Mhz.

Of je moet een hardwarematige divx kaart erin pleuren, zoals de XCard, alleen kan die alleen maar divx4 en hoger....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 19:51 schreef DJSmiley het volgende:
DivX is CPU afhankelijk..

Videokaart maakt weinig uit.... Alleen 1 of 2Mb merk je wel, da's gewoon weinig voor fullscreen beeld.

Die helios is een voodoo rush kaart, 2Mb normaal, 4Mb voodoo. Dus dat is weinig...

Een ander PCI kaartje (4Mb ofzo) verhelpt iig het probleem van brak beeld, maar soepel is punt 2.. dat red je niet met 200Mhz.

Of je moet een hardwarematige divx kaart erin pleuren, zoals de XCard, alleen kan die alleen maar divx4 en hoger....
Hmm ik had gehoopt dat die kaartjes gewoon gebruik maakten van de codec's van je mpg-software... Het wordt dus heel moeilijk om hier nog wat van te maken?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ben bang dat je toch een snellere cpu nodig gaat hebben.

Er zijn helaas nog geen echte hardwarematige DIVX-decoders.

De hollywood + kaarten gebruiken ook alleen maar een framebufer, waardoor ze in staat zijn om een tv-out achtige oplossing te realiseren. En de CPU moet dan toch nog de divx decoderen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DJSmiley
  • Laatst online: 13:40
Op zondag 21 april 2002 20:28 schreef tbusquet het volgende:
Ben bang dat je toch een snellere cpu nodig gaat hebben.

Er zijn helaas nog geen echte hardwarematige DIVX-decoders.
....
Jawel, de XCard kan dit... Alleen die ondersteunt geen divx3 (de meest gangbare) dus imho heb je er geen fuck aan.

Zie oa http://www.tweakers.net/nieuws/21236

en zoek eens @ got, staat ook een heel draadje over (incl inkoopactie)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Een Ati Rage Pro Turbo 4MB (eventueel meer) PCI met tv-out (voor tv dus) zal wel wat helpen, maar ik vraag me af of een Pentium Pro het haalt. Het zijn wel bijzondere procs, maar DivX? Ik weet het niet...
Installeer wel DivX 4.12, DivX 5 is langzamer in decoden volgens mij, zeker op oudere videokaarten! Als je een DivX 4.12 filmpje decode met DivX 4.12 en met DivX 5 zie je dat dat wel sneller gaat met DivX 4.12 op een oudere videokaart! (zelf getest)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 20:47 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Een Ati Rage Pro Turbo 4MB (eventueel meer) PCI met tv-out (voor tv dus) zal wel wat helpen, maar ik vraag me af of een Pentium Pro het haalt. Het zijn wel bijzondere procs, maar DivX? Ik weet het niet...
Installeer wel DivX 4.12, DivX 5 is langzamer in decoden volgens mij, zeker op oudere videokaarten! Als je een DivX 4.12 filmpje decode met DivX 4.12 en met DivX 5 zie je dat dat wel sneller gaat met DivX 4.12 op een oudere videokaart! (zelf getest)
hij haalt het nu bij lange na niet... Eén beeldje per seconde max...

Verwijderd

zo bijzonder zijn ze niet, voor die tijd wel, voorloper van de P II. er waren al een aantal functies geintegreerd bij lange na niet alles. een 233 P II presteert beter dan een Pentium pro @ 233. en laat en P II 233 geen divx trekken..

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
uhm... een celly 300A met onboard mem trekt het wel bij ons op school

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 19:22 schreef neographikal het volgende:

[..]

zo bijzonder zijn ze niet, voor die tijd wel, voorloper van de P II. er waren al een aantal functies geintegreerd bij lange na niet alles. een 233 P II presteert beter dan een Pentium pro @ 233. en laat en P II 233 geen divx trekken..
ja alleen in multimedia toepassingen met mmx voor de rest trekt een ppro200 makkelijk een p2 233 eruit

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stop er een S3 of een Voodoo1 kaart bij, voor het hardwarematige resizen van je filmpje.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mijn celly 300Mhz met 16Mb AGP kaart en 128Kb cache heeft erg veel moeite met Divx op ze laagst is het normaal te doen zonder happeringen

maar wat aan te raden is gewoon een goedkoop 2de hand p2 400tje of 450je aan te schaffen, dan is het makkelijk te doen en mijn ppro 200 met 1mb cache trekt het ook nie merk ik, zie ik net ffies getest, en daar zit een 32Mb PCI Tnt2 in
Op maandag 22 april 2002 19:25 schreef thettes het volgende:
uhm... een celly 300A met onboard mem trekt het wel bij ons op school
die zag ik nie :P maar hij trekt het makkelijk ja, maar tog. op me p3 hieronder gaat het soepeler :P

/edit
20x geedit. waarom, ik slaap half vulde 8Mb in van plaats 32mb :P

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Op maandag 22 april 2002 19:27 schreef victorb het volgende:

[..]

ja alleen in multimedia toepassingen met mmx voor de rest trekt een ppro200 makkelijk een p2 233 eruit
Dit is onzin. De p2 is superieur aan de pro200. Het enige verschil zit hem in de cache. Deze is bij beide cpu's geintegreerd in de cpu zelf alleen is die van de p2 2x groter en draait die op halve speed. Voor de rest heeft de p2 ook de pro instructies en mmx uitbreidingen en maakt de p2 gebruikt van veel sneller geheugen!

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

op mijn p200MMx is divx oek nie vet ze
ik zou er een mp3'bakje van maken >:)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 22 april 2002 19:36 schreef Erhnam het volgende:

[..]

Dit is onzin. De p2 is superieur aan de pro200. Het enige verschil zit hem in de cache. Deze is bij beide cpu's geintegreerd in de cpu zelf alleen is die van de p2 2x groter en draait die op halve speed. Voor de rest heeft de p2 ook de pro instructies en mmx uitbreidingen en maakt de p2 gebruikt van veel sneller geheugen!
De p2 heeft zijn cache niet op de cpu zelf maar op het stukje pcb waar de cpu ook op zit. De ppro heeft de cache on die en die loopt op fullspeed ja itt de p2.

• Yucko
  • Laatst online: 05-03 16:13

Yucko

One clown to rule them all !

samenvatting: Pentium Pro 200 trekt het niet .... Ook de oplossing van de XCard lijkt me niet echt een optie omdat ie, zoals iemand al aangaf, geen DiVX 3.x codec ondersteunt. Hij ondersteunt alleen DiVX 4 en hoger.

Anders zou ik mijn Pentium Pro 200 ook als DiVX afspeelbak gebruiken (welke ik nu alleen maar als FTP server/leechbak voor mijn filmpies gebruik).

Jammer maar helaas ;(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Anders zou ik mijn Pentium Pro 200 ook als DiVX afspeelbak gebruiken (welke ik nu alleen maar als FTP server/leechbak voor mijn filmpies gebruik)
mail mij effkes je ftp :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 19:40 schreef eppie het volgende:

[..]

De p2 heeft zijn cache niet op de cpu zelf maar op het stukje pcb waar de cpu ook op zit. De ppro heeft de cache on die en die loopt op fullspeed ja itt de p2.
klopt...

Ik kan dr dus alleen niks mee... erg jammer... dr is voor de rest best mee te werken.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 19:27 schreef victorb het volgende:

[..]

ga de specs es lezen! komop man

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:05

JeroenT

hoi!

Op maandag 22 april 2002 19:42 schreef burp2001 het volgende:

[..]

mail mij effkes je ftp :)
En dan met 16k downen :P O+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 17:25 schreef neographikal het volgende:

[..]

ga de specs es lezen! komop man
Dat is gewoon simpelweg weg waar.. In normaal gebruik dan.. DIVX is puur kloksnelheid...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 23 april 2002 21:22 schreef OZz het volgende:

[..]

Dat is gewoon simpelweg weg waar.. In normaal gebruik dan.. DIVX is puur kloksnelheid...
Lijkt me niet, een Mhz van een Athlon XP telt meer dan een Mhz van een P4. Volgens mij hangt het toch van het aantal instructies/s af :Y) (mips waren dat als ik me niet vergis)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik denk niet dat een P200 het gaat trekken om DivXjes soepel af te spelen. Ik heb hier een Celeron 400 met 448MB en een GeForce 2 staan en die heeft al moeite met sommige filmpjes.

Doe in ieder geval wel de resolutie naar 800x600, dat scheelt best een hoop.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 21:22 schreef OZz het volgende:

[..]

als je nou eeerst mijn eerdere post had gelezen dan zou je zien dat ik zeg dat een P II sneller is dan een pentium pro. pentium pro zit behalve geen mmx ook bepaalde hardware functies van de pentium II in. P II is gebaseerd op de pentium pro, en heeft wat extra mee gekregen voor extra snelheid(cache, instructies e.d.).

pentium pro @ dual is wel leuk. zo'n bakkie zou ik nog wel willen hebben om wat mee te experimenteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 15:13 schreef neographikal het volgende:

[..]

als je nou eeerst mijn eerdere post had gelezen dan zou je zien dat ik zeg dat een P II sneller is dan een pentium pro. pentium pro zit behalve geen mmx ook bepaalde hardware functies van de pentium II in. P II is gebaseerd op de pentium pro, en heeft wat extra mee gekregen voor extra snelheid(cache, instructies e.d.).

pentium pro @ dual is wel leuk. zo'n bakkie zou ik nog wel willen hebben om wat mee te experimenteren.
kopen?
dual mobo met 1 ppro 200/256kb met 96mb edo-ecc dimm...

Verwijderd

Hier ben ik het wel mee eens...
ik kwam na zelf testen tot de conclusie dat oudere videokaarten kwalitatief veel beter zijn en ook nog eens sneller...
Pagina: 1