Toon posts:

XML bestand als database ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met XML files. Het hoe en waarom enzo.
Ik in mijn rondzwervingen via google/GOT begrepen dat je een XML file ook kunt benaderen als een soort database.

Alleen dit fenomeen snap is dus nog effe niet. Hoe ik e.e.a. zou moeten invullen als database lukt nog wel, maar hoe kan ik dan de afzonderlijke "records" dan benaderen ?

Kan ik dan ook een soort van een select gebruiken ? En [b]where[b] clausules ?

Kan iemand in mijn hoofd een deurtje op een kier zetten, zodat ik hier verder mee kan gaan stoeien ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lees je in in DOM, XSLT en Xpath. Daarmee moeten dit soort dingen kunnen (vooral Xpath bekijken ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.. op zoek naar Xpath..

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik zou XML zeker niet als database of soort van gaan gebruiken, je zou eventueel je data die je uit je database haalt in XML vorm kunnen returnen. Denk dan aan DOM of iets dergelijks.

Kijk eens naar XML Query, ik weet niet hoever ze daarmee zijn en wat je er precies mee kan maar volgens m`n boek kun je met XML Query een set XML documenten als database benarderen, www.W3C.com.

Verwijderd

Er zijn trouwens wel (native) XML database, maar die zijn nog zeker niet volwassen. Hier zijn al een aantal andere topics over geweest. Maar dit is denk ik niet wat je wilt :).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is gewoon een tekstbestand (XML) als database kunnen benaderen. Geen (native) databases voor de rest.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 22 april 2002 09:58 schreef runningman het volgende:
Wat ik wil is gewoon een tekstbestand (XML) als database kunnen benaderen. Geen (native) databases voor de rest.
En daar is Xpath voor ;)
Pagina: 1