Ik weet dat het hier niet thuis hoort maar mischien kunnen jullie me helpen. Een week geleden zette ik mijn TV aan en toen was hij alle instellingen kwijt dus ik stelde hem opnieuw in maar als ik de brightness op zijn aller hoogst zet blijft het beeld nog vrij donker. Nou zette ik hem vandaag weer aan en nou is het beeld nog donkerder. Weet iemand hier wat ik eraan kan doen?
Een paar keer tegen de zijkant meppen?
of hem natuurlijk naar een reparateur brengen...
Verwijderd
Je kunt hem waarschijnlijk weggooien. Een donker beeld duidt erop dat de hoogspanning van de beeldbuis te laag is, daardoor komen de electronen niet "hard" genoeg op de fosfor laag van de beeldbuis.
Het enige wat je kunt doen is de hoogspannings travo vervangen, maar das meestal duurder dan een nieuwe tv.
Het enige wat je kunt doen is de hoogspannings travo vervangen, maar das meestal duurder dan een nieuwe tv.
Verwijderd
hmm, instelling kwijt duit er op dat de backup batterie kaduuk is
, en een slechte brightness versleten Fly-Backtrafo of een versleten beeld buis veel plezier
vooral als het een sony is
Misschien is er in de TV nog zoiets als een "grofregeling helderheid" te vinden. Daarmee zou je het beeld weer wat kunnen oplappen.
volgens mij is je Tv afgeschreven...
jep
Kwestie van weg donderen en een nieuwe kopen ben ik bang, klinkt alsof je buis versleten is.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Het is een Aristona. En ze willen hem niet meer repareren omdat alles al een keer vervangen is.
FosforOp zondag 21 april 2002 19:11 schreef Toverstaf het volgende:
Een donker beeld duidt erop dat de hoogspanning van de beeldbuis te laag is, daardoor komen de electronen niet "hard" genoeg op de fosfor laag van de beeldbuis.
Als alles al een keer eerder is vervangen zou ik het niet nog een keer laten doen. Je TV is nu alweer stuk... Hoelang is het geleden dat alles vervangen was??Op maandag 22 april 2002 16:59 schreef Mpdrichel het volgende:
Het is een Aristona. En ze willen hem niet meer repareren omdat alles al een keer vervangen is.
Instellingen kwijt? Kan het zijn dat er een batterijtje leeg is?
(Net zoals op een mobo?)
(Net zoals op een mobo?)
Ook de instelling van de helderheid wordt vaak opgeslagen in het stukje geheugen dat door het batterij-tje gevoedt wordt. Controleer eerst dus de batterij. Hier zal wel het probleem zitten omdat je alle instellingen kwijt was.
Is dit probleem opgelost en is hij nog steeds te donker, kijk dan eens naar de aansluitingen van de hoogspanningstrafo. Soldeer deze trafo eens opnieuw vast.
Het kan ook zijn dat de voedingsspanning in bepaalde sectoren te laag is.
Is dit probleem opgelost en is hij nog steeds te donker, kijk dan eens naar de aansluitingen van de hoogspanningstrafo. Soldeer deze trafo eens opnieuw vast.
Het kan ook zijn dat de voedingsspanning in bepaalde sectoren te laag is.
An 11 is a 10 that swallows
De TV heeft het 5 jaar probleemloos gedaan en het is geen zwart wit TV. Enne hoe kan ik een batterijtje in een TV eigenlijk herkennen? Want van TV`s snap ik niks.
Tsja, X toepassingen, X+5 soorten batterijen. Zoek naar een component met de naam van een batterij-leverancier en kijk op zijn site wat het is.
Soms staat er ook niets op. Als je niet weet hoe een batterij er uit ziet, begin er dan maar niet aan.
Kijk eens op de site van bijv. Varta.
Soms staat er ook niets op. Als je niet weet hoe een batterij er uit ziet, begin er dan maar niet aan.
Kijk eens op de site van bijv. Varta.
An 11 is a 10 that swallows
In TV-toestellen worden vaak accuutjes voor printmontage gebruikt. Die lijken sprekend op elektrolytische condensatoren.
Mogelijk is je beeldbuis niet stuk maar is er alleen iets mis het de batterij. Dit is naar mijn weten een bekend probleem met Philips/Aristona TV'tjes.
We hebben dit zelf ook gehad, en door dat de batterij niet functioneerde reageerde ook de afstandsbediening niet goeed meer, de zenders vielen weg en de kleurinstellingen sprongen steeds terug.
We hebben het batterijtje vervangen maar om een of andere reden werkte dit niet, want hij was steeds binnen een paar dagen weer helemaal leeg. Normaal gesproken doe je daar een aantal jaren mee.
We hebben dit zelf ook gehad, en door dat de batterij niet functioneerde reageerde ook de afstandsbediening niet goeed meer, de zenders vielen weg en de kleurinstellingen sprongen steeds terug.
We hebben het batterijtje vervangen maar om een of andere reden werkte dit niet, want hij was steeds binnen een paar dagen weer helemaal leeg. Normaal gesproken doe je daar een aantal jaren mee.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ik kan blijkbaar op de TV de kleuren wel goed instellen dus ik kan er weer gewoon op Nintendoun. En ik denk dat het zoals jullie al zeggen aan het batterijtje ligt. Dan vraag ik wel een keer bij een TV makelaar of ze die kunnen vervangen.
Pagina: 1