Toon posts:

Dual socket A

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuw dual socket A mobo kopen. Ik heb op dit moment een Asus a7m266D te leen van een vriend en die bevalt me absoluut niet. Hij hangt me te vaak vast, heb problemen met de usb poorten en hij is niet goed overclockbaar.
Ik wil dus persee een ander merk een geen tips om de problemen met dit moederbord op te lossen. Ik zat zelf te denken aan de nieuwe epox M762A maar ik wilde graag eerst jullie mening horen.

Ik ben dus op zoek naar een leuk bordje om 2 athlon mp 2000+ :9 (geunlockte xp's... duhhhh) op te frotten. belangrijk is wel dat ik geen vga onboard enzo wil hebben (snd mag).

Ik hooop dat jullie een goede tip voor mij hebben, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
Kan aan mij liggen, maar als je 2 maal een MP 2000+ koopt. En je een stabiel systeem wilt houden je niet tever moet overclockt. Je hebt dan wel 2 hete cpu's in je kastje he

[edit]
ff die hele kromme zin veranderd |:(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:49 schreef Cbx_smtp het volgende:
Ik ga een nieuw dual socket A mobo kopen. Ik heb op dit moment een Asus a7m266D te leen van een vriend en die bevalt me absoluut niet. Hij hangt me te vaak vast, heb problemen met de usb poorten en hij is niet goed overclockbaar.
USB is een bekend probleem. Is net opgelost in een nieuwe chipset-revisie.

Overklokken doe je gewoon niet op een dual mobo...

Instabiel is een configutatiefout lijkt me. Kijk eens op www.2cpu.com
Ik wil dus persee een ander merk een geen tips om de problemen met dit moederbord op te lossen. Ik zat zelf te denken aan de nieuwe epox M762A maar ik wilde graag eerst jullie mening horen.
nogmaals, kijk ff voor ervaringen op www.2cpu.com
Ik ben dus op zoek naar een leuk bordje om 2 athlon mp 2000+ :9 (geunlockte xp's... duhhhh) op te frotten. belangrijk is wel dat ik geen vga onboard enzo wil hebben (snd mag).

Ik hooop dat jullie een goede tip voor mij hebben, alvast bedankt.
die website is mn enige tip. Ik ga sparen voor de Tyan K7X (incl scsi, 780 euro). Vereist een atxges voeding zoals verkocht wordt bij www.sww.nl (Zippy 460W - 255 euro)

dan nog reigstered geheugen... duur geintje in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gigabyte heeft nu ook een socket a bord beschikbaar.

de MB S462 GigaByte 7DPXDW DUAL AMD762

ik heb alleen bijna geen gigabyte-amd ervaring dus ik kan je er geen ervaringen over vertellen.

gek genoeg staat er op de gigabyte site niks over een dual amd bord, maar bij ecl computers staat er wel een gigabyte dual socket a bord in voorraad. raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 19:18 schreef smvs het volgende:
gigabyte heeft nu ook een socket a bord beschikbaar.

de MB S462 GigaByte 7DPXDW DUAL AMD762

ik heb alleen bijna geen gigabyte-amd ervaring dus ik kan je er geen ervaringen over vertellen.

gek genoeg staat er op de gigabyte site niks over een dual amd bord, maar bij ecl computers staat er wel een gigabyte dual socket a bord in voorraad. raar.
Look into the worstation/Server area!
giga-byte is echt een stabiel fundering, ik heb zelf ook een mamaplank van ze(lees:geen dual :'( ) maar het kickt zekers ass!
Stabiel als een huis! Overklok mogelijkheden zat :7

[edit]
Hi there....I'm back :P

http://networking.gigabyte.com.tw/Products/Products_ServerBoard_Spec.asp?ProductID=25
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~amhao000/giga.jpg
Ziet er rete_gaaf uit, don't ya think :9~ :9

[edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Op zondag 21 april 2002 19:07 schreef FastBunny het volgende:
offtopic:
Kan aan mij liggen, maar als je 2 maal een MP 2000+ koopt. En je een stabiel systeem wilt houden je moet tevber overclockt. Je hebt dan wel 2 hete cpu's in je kastje he
Wat is dit voor taal :? Ga nederlands leren man |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 22 april 2002 09:02 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Wat is dit voor flame. :? Ga leren communiseren man. |:(

Wat FastBunny zegt is heel goed te begrijpen, ik zie een paar typfoutjes maar voor de rest niets ernstigs.
Misschien is het beter om niet op alle slakken zou te leggen, dat is niet goed voor je. :{

Het is idd wel zo dat wanneer je een dualconfig hebt dat je dan ook 2 warme processors in je kast hebt.
Wanneer je gaat/wilt overklokken dan zal de temperatuur daardoor oplopen.
En je weet waarom koele systemen stabiel zijn. :)

Zie je wel, het was heel begrijpelijk hoor.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27
Tot dusver zijn er nog maar drie merken met zo'n bord: Tyan, Asus en MSI. Borden van Abit, Gigabyte, Epox en Iwill zijn aangekondigd, maar nog niet verkrijgbaar, dus daar zijn ook nog geen ervaringen en/of reviews over. Dus even afwachten of voor één van de reeds verkrijgbare gaan (waar overigens genoeg reviews over te vinden zijn). Bijkomstigheid is dat AMD de USB bug in de 768 southbridge ondertussen ook al heeft opgelost :) (de nieuwste Tyan MPX borden hebben bijvoorbeeld geen last meer van deze bug). Wat overclockbaarheid betreft, daar zijn deze borden sowieso niet voor gemaakt; verwacht geen enorm hoge FSB snelheden te halen (bij 146~150 is het echt schlüss, áls je dat al haalt).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op maandag 22 april 2002 09:02 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

[..]

Laten we het vriendelijk houden. Ik ben totaal niet gecharmeerd van dit soort uitlatingen, niemand niet denk ik. Als je ergens wat van wil zeggen doe je dat maar op een normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 21 april 2002 18:49 schreef Cbx_smtp het volgende:
Als je overklokken wilt, moet je misschien geen dual-bord nemen. Die zijn per definitie minder goed te overklokken omdat de timing tussen de verschillende onderdelen veel nauwer steekt dan bij een single-CPU bord.

Bovendien moet je erop letten dan 760MP/MPX borden vrij veeleisend zijn qua kwaliteit/zwaarte van voeding en geheugen. Probeer eens een andere geheugenmodule ofzo, misschien dat dat helpt.

Het USB probleem van de 760MP/MPX is bekend en wordt bij de meeste borden ondervangen door een USB 2.0 kaart mee te leveren. Kost je weliswaar een PCI slot, maar dat moet je dan maar accepteren.
In de nieuwste revisie van de chipset is het probleem verholpen maar het zal nog wel een paar weken duren voordat borden met de nieuwe revisie in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

FastBunny

Give it the Works !

Oeps... zie nu pas dat er een hele rare zin in stond :) Sorry daarvoor ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, afgezien van het overklokken dan... dus een gigabyte en een msi.... zelf had ik eerst een epox 8kha+ en die beviel me heel goed, dus misschien moet ik toch maar 2 weekjes wachten op de dual socket a van hun....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kijk ook eens naar de Tyan Tiger MPX. Tyan was één van de eersten die een dual-socket-A bord leverden en hun Tiger MP/MPX borden staan heel goed bekend.

Nadeel is wel dat Tyan niet erg overklokkers-vriendelijk is, maar aangezien dual-borden sowieso niet erg overklokbaar zijn is dat niet echt een groot probleem.

Hou ook eens een tijdje 2CPU in de gaten. Daar staat heel veel nuttige info over dual-borden en ze schijnen ook een goed forum te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:P :P :P :P
En wat vinden jullie van de Tyan Thunder K7X S2468 - S2468UGN ?? Toen ik dit mobo zag was ik er eigelijk meteen een beetje verliefd op.... en is dit mobo nou nieuwer of ouder dan de tiger mp/mpx? Wat me zo tegenstaat op dat mobo (tiger) is de onboard video en shit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 12:08 schreef Cbx_smtp het volgende:
:P :P :P :P
En wat vinden jullie van de Tyan Thunder K7X S2468 - S2468UGN ?? Toen ik dit mobo zag was ik er eigelijk meteen een beetje verliefd op.... en is dit mobo nou nieuwer of ouder dan de tiger mp/mpx? Wat me zo tegenstaat op dat mobo (tiger) is de onboard video en shit....
Die K7X wil ik van de vakantie nog wel halen. Wel kolossaal duur (780 euro + voeding van ca 250 euro), maar dusl 2*LAN, 2*scsi, en onboard video.

Of die video AGP of PCI is weet ik niet, maar de handleiding spreekt over naast een andere videokaart kunnen gebruiken, wat dus vanwege geen AGP8x betekent dat de onboard video 4MB pci zou moeten zijn...

is pas net 2 week oud ofzo, die K7X.
tiger is de gestripte variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Tyan maakt zeer mooie server en dualboarden :). Je moet alleen de nieuwe versie nemen van de AMD southbridge dan is die usb bug er uit :). (wie gebruikt er nou usb als zijn server in een 19" rack staat :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op woensdag 24 april 2002 13:13 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

Die K7X wil ik van de vakantie nog wel halen. Wel kolossaal duur (780 euro + voeding van ca 250 euro), maar dusl 2*LAN, 2*scsi, en onboard video.

Of die video AGP of PCI is weet ik niet, maar de handleiding spreekt over naast een andere videokaart kunnen gebruiken, wat dus vanwege geen AGP8x betekent dat de onboard video 4MB pci zou moeten zijn...

is pas net 2 week oud ofzo, die K7X.
tiger is de gestripte variant.
Zit gewoon een AGP (4x) Pro slot op, dus geen enkel probleem om daar een leuke grafische kaart in te steken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/products/assets/images/th_k7x.gif :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Hey Sven, klinkt lekker! :P :P

Vraagje, wat is dr mis met die Asus die je nu te leen hebt? Het lijkt alsof iets kapot is...
Ik heb me gisteren een Asus A7V333 gekocht.
Weet alleen nog niet of ie werkt, want de cpu was doorgefikt. (1800+)
Je zou toch zeggen dat Asus o.k. is en overclocken moet eigenlijk geen probleem zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 23:20 schreef Flint123 het volgende:
Hey Sven, klinkt lekker! :P :P

Vraagje, wat is dr mis met die Asus die je nu te leen hebt? Het lijkt alsof iets kapot is...
Ik heb me gisteren een Asus A7V333 gekocht.
Weet alleen nog niet of ie werkt, want de cpu was doorgefikt. (1800+)
Je zou toch zeggen dat Asus o.k. is en overclocken moet eigenlijk geen probleem zijn :?
Usb doet het de ene keer wel, de andere keer niet... is een bekent probleem en is inmiddels opgelost.
Pc valt tijdens bijv. benchmarks spontaan uit - en dat met een enermax 550Watt voeding, 512Mb Corsair DDR (heb ook al kingmax geprobeerd)
Bij het installeren van windows 2000 kom je hele rare problemen tegen, de ene keer lukt het installeren wel, de andere keer helemaal niet.
Soms vind hij de scsi controller wel, de andere keer niet.

Heb de volgende dingen al geprobeerd :r-
andere cpu's (ja, alle twee ja)
ander geheugen, o.a. Kingmax, infineon, transcend
andere voeding, enermax 550Watt, enermax 350Watt, bokkiewokkie voedingen
Asus geforce 3 ti500, leadtek geforce 3
wel en geen sound onboard gebruiken
met of zonder scsi contoller

Het kan inderdaad goed zijn dat er wat mis is met dit mobo... maar dan nog wil ik geen asus meer hebben. Met mijn vorige asus heb ik ook veel problemen gehad (a7v 133)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 14:15 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Zit gewoon een AGP (4x) Pro slot op, dus geen enkel probleem om daar een leuke grafische kaart in te steken :)
Het gaat mij erom of de onboard video (4MB ati) na plaatsing van een AGP-kaart ook nog te gebruiken is. Volgens de handleiding wel. Dit impliceert dat de onboard vga op de pci-bus zit, en niet op de agb-bus.
lijkt me.

Handig voor dual-monitor dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Op donderdag 25 april 2002 13:37 schreef Cbx_smtp het volgende:

[..]

Usb doet het de ene keer wel, de andere keer niet... is een bekent probleem en is inmiddels opgelost.
Pc valt tijdens bijv. benchmarks spontaan uit - en dat met een enermax 550Watt voeding, 512Mb Corsair DDR (heb ook al kingmax geprobeerd)
Bij het installeren van windows 2000 kom je hele rare problemen tegen, de ene keer lukt het installeren wel, de andere keer helemaal niet.
Soms vind hij de scsi controller wel, de andere keer niet.

Heb de volgende dingen al geprobeerd :r-
andere cpu's (ja, alle twee ja)
ander geheugen, o.a. Kingmax, infineon, transcend
andere voeding, enermax 550Watt, enermax 350Watt, bokkiewokkie voedingen
Asus geforce 3 ti500, leadtek geforce 3
wel en geen sound onboard gebruiken
met of zonder scsi contoller

Het kan inderdaad goed zijn dat er wat mis is met dit mobo... maar dan nog wil ik geen asus meer hebben. Met mijn vorige asus heb ik ook veel problemen gehad (a7v 133)
Ok, kan me heel goed voorstellen dat je van Asus af wilt.
Zelf heb ik m'n (asus) pc ook nog niet lopen. Volgens mij werkt m'n videokaart niet goed samen met het moederbord. Ik gebruik nu heel ff een Voodoo Banshee, omdat m'n Radeon 8500 een levertijd heeft (gigabyte uitvoering).
Het zou kunnen dat de drivers van de voodoo niet in orde zijn. Zodra ik 'm installeer, start windows niet meer normaal.

Welk ander moederbord heb je dan nu op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Op vrijdag 26 april 2002 10:58 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

Het gaat mij erom of de onboard video (4MB ati) na plaatsing van een AGP-kaart ook nog te gebruiken is. Volgens de handleiding wel. Dit impliceert dat de onboard vga op de pci-bus zit, en niet op de agb-bus.
lijkt me.

Handig voor dual-monitor dus. ;)
Er zijn toch zat "normale" videokaarten te vinden die dual-monitor hebben?
Ik hou niet echt van al dat onboard. Maargoed, ligt er wel aan wat de functie van de computer is. Een server heeft geen dikke videokaart of geluidskaart nodig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de epox M762A Dual socket A op het oog... heb hem nog niet besteld omdat hij op dit moment nog niet te leveren is.
Ik vind een heel groot voordeel van dit mobo dat hij lekker veel ruimte vrij heeft om de sockets... zodat je ook de echte koelers kan plaatsen.
Verder heb ik zelf hele goede ervaringen met de epox 8kha+, vandaar.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 19:24 schreef Flint123 het volgende:

[..]

Er zijn toch zat "normale" videokaarten te vinden die dual-monitor hebben?
Ik hou niet echt van al dat onboard. Maargoed, ligt er wel aan wat de functie van de computer is. Een server heeft geen dikke videokaart of geluidskaart nodig :7
t gaat mijn workstation worden. Compilen, webpagina's, VMware, etc...

dan is een onboard video toch mooi meegenomen voor je 2e monitor. Scheelt weer een pci-slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op zondag 28 april 2002 01:11 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

t gaat mijn workstation worden. Compilen, webpagina's, VMware, etc...

dan is een onboard video toch mooi meegenomen voor je 2e monitor. Scheelt weer een pci-slot.
Matrox, ATI, nVidia, allemaal hebben ze wel een 'dualhead' oplossing. Dat mag het probleem niet zijn :)

Pagina: 1