Toon posts:

microATX? Asus, epox, ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

in het kader van een project waar ik aan werk had ik graag wat advies op mb gebied. Ik zoek een microATX of kleiner bord, met minimaal 1 á 2 pci-slot(en). AGP hoeft niet, als er onboard video op zit, maar dan liever wel met een tv-out. Onboard audio is bijna een must met maar 2 pci-sloten, omdat er ook nog een mpeg kaart in moet. Ik wil er namelijk een soort van digitale vcr van maken, icm met een dvd speler. Dit alles dan in een normale cd-speler behuizing, of die van een oude vcr. Ik weet dat er van die kleine kastjes zijn als de Shuttle SV24 en opvolgers, maar die zijn niet helemaal van t juiste formaat.

Ik had zelf gedacht aan een Asus TUEG-VM, die heeft namelijk alles onboard, en eventueel zelfs nog een NIC. Tualattin support is ook nice.

Ik sta zeer open voor suggesties, andere merken, ideëen etc. Alvast bedankt.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zie sig,

Bordje heeft onboard video/audio/3-com nic en tualatin support

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:00
Op zondag 21 april 2002 18:53 schreef TLRnZ het volgende:
Zie sig,

is die plank (super) stabiel?
ben van plan om met zon bord een servertje te bouwen nl.

Verwijderd

Epox 8KHAL is zeker een fijn bord en erg cheap , is er ook in microATX

• Bossie
  • Nu online
Ik heb totaal geen problemen met deze plank, alleen dat men cpu niet fsb145+ wil lopen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 21 april 2002 18:49 schreef vArNaMe het volgende:
Hallo,

in het kader van een project waar ik aan werk had ik graag wat advies op mb gebied. Ik zoek een microATX of kleiner bord, met minimaal 1 á 2 pci-slot(en). AGP hoeft niet, als er onboard video op zit, maar dan liever wel met een tv-out. Onboard audio is bijna een must met maar 2 pci-sloten, omdat er ook nog een mpeg kaart in moet. Ik wil er namelijk een soort van digitale vcr van maken, icm met een dvd speler. Dit alles dan in een normale cd-speler behuizing, of die van een oude vcr. Ik weet dat er van die kleine kastjes zijn als de Shuttle SV24 en opvolgers, maar die zijn niet helemaal van t juiste formaat.

Ik had zelf gedacht aan een Asus TUEG-VM, die heeft namelijk alles onboard, en eventueel zelfs nog een NIC. Tualattin support is ook nice.

Ik sta zeer open voor suggesties, andere merken, ideëen etc. Alvast bedankt.
Probeer anders de PC-Chips M841LR-

mATX
SoA, support AthlonXP als het moet (Duron 600 als dat niet hoeft)
SDR en DDR support (zelfde mem setup als ECS K7S5A)
onboard VGA, ook een AGP slot (TV-Out... geen idee)
10/100 NIC onboard
2 PCI

Waarom moet er eigenlijk een MPEG kaart in? Tegenwoordig kan de CPU makkelijk zat MPEG decoden (de meeste onboard graphics helpen ook mee)

Oslik blyat! Oslik!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kijk eens naar de VIA Eden; kleiner dan mATX. Alles OB, maar wel met een erg matige processorkracht: een VIA op 800 mhz.

[topic=471056]
[topic=459888]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx allemaal voor het advies. Die Eden bordjes zien er goed uit. Lekker klein, en niet zo'n lawaaierige kooling erbij. Zit alleen met een vraagje of de performance genoeg is. Niet zozeer afspelen van DivX/DvD, maar eerder voor het opnemen, t moet namelijk ook een dig.vcr worden. Daarvoor ook die MPEG kaart :).

Iemand ideëen?

• Spyro_the_Dragon
Oei, ben bang dat dat kansloos is tenzij je al het codeerwerk door zo'n mpeg kaart kan laten doen...

een VIA die rekent niet zo snel uit zichzelf... decoderen gaat nog wel, maar coderen... denk het niet.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
He Spyro,

Ik heb je thread gelezen over die ViA eden, daardoor ben ik wat enthousiaster geworden over die borden. Ik d8 eerst dat het echt niks was, maar als ze al in staat zijn om t af te spelen. Zijn er al wat meer mensen met ervaringen, of is die thread nog niet zó oud? Ik hoor graag wat van je.

En ja, daar is die mpeg kaart voor, ik had zelf ook al begrepen dat de C3 niet zo'n racemonster is, ik zat zelf te denken aan een Leadtek TV2000XP, lijkt een aardige kaart voor dit doel. Dan in combinatie met ShowShifter moet het toch wat aardigs kunnen worden?

Tnx iig

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:53 schreef TLRnZ het volgende:
Zie sig,

wat zijn de exacte afmetingen van dit bord en wat heb je er voor betaald?

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 23 april 2002 19:46 schreef vArNaMe het volgende:
He Spyro,

Ik heb je thread gelezen over die ViA eden, daardoor ben ik wat enthousiaster geworden over die borden. Ik d8 eerst dat het echt niks was, maar als ze al in staat zijn om t af te spelen. Zijn er al wat meer mensen met ervaringen, of is die thread nog niet zó oud? Ik hoor graag wat van je.

En ja, daar is die mpeg kaart voor, ik had zelf ook al begrepen dat de C3 niet zo'n racemonster is, ik zat zelf te denken aan een Leadtek TV2000XP, lijkt een aardige kaart voor dit doel. Dan in combinatie met ShowShifter moet het toch wat aardigs kunnen worden?

Tnx iig
De thread is vrij jong, maar eneRonny heeft de beschikking over een ECS mobo met een C3 800 erop. Die draait DIVX vloeiend op 800*600. Hij heeft een thread (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387089) over. Gaat vandaag geloof ik benchen met een P3-800 en die dan vergelijken met de benchmarks die ie heeft met zijn C3. Dus ff die thread checken denk ik.

en ik durf echt geen uitspraken te doen over de C3 in combi met zo'n TV2000XP kaart... Als ik m'n plankje binnenheb mag je m wel komen teste ;)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
MSI 6340M

1x AGP
3x PCI
OnBoard ProSavage Video
OnBoard AC'97 Audio
4x USB
AthlonXP Support

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, niemand?

• Bossie
  • Nu online
Op dinsdag 23 april 2002 23:29 schreef Hermanator het volgende:

[..]

wat zijn de exacte afmetingen van dit bord en wat heb je er voor betaald?
Board Size
microATX Form Factor
8.4" x 9.6" (21.3cm x 24.4cm)

Ik weet niet wat de verkoopprijs van het bordje is ;) , maar ik zie hem ook niet in de pricewatch

Pagina: 1