[Gentoo] Via C3 933 instellingen in make.conf

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Nadat de vorige stappen in de installatie van Gentoo moetteloos gepasseert te zijn ben ik aan gekomen bij het punt waar je de make.conf moet gaan aanpassen.

Alleen staat mijn processor er niet bij. En (vanzelfsprekend) weet ik niet de compile parameters uit mijn hoofd van je Via Cyrix C3 933Mhz. Heeft iemand hier ervaring mee? (wat de instellingen moeten zijn, en of er speciale via parameters zijn)

Alvast bedankt!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tegenwoordig is er op de site van Gentoo ook een forum te vinden. Wellicht dat je jouw vraag ook daar kunt stellen? Hij lijkt me er specifiek genoeg voor ;)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik heb ook een C3 en volgens de kernel is dat gewoon een 586 (ofwel: standaard pentium 1). -march=i586 dus, hoger gaat denk ik niet.

[deze advertentieruimte is te koop]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

DAzN> Op die manier kan je heel GoT wel afschaffen :P

Kijk even hier, da's wel geen Engels of Nederlands, maar de tekst boeit verder ook niet. Onderaan de site zie je dat de optimale flags voor een C3 gelijk zijn aan die van een Pentium, dus je kunt in Gentoo gewoon de Pentium flags kiezen in make.conf.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 19:08 schreef intoxicated het volgende:
DAzN> Op die manier kan je heel GoT wel afschaffen :P
Heb je helemaal gelijk in, echter, ik heb nog niet veel mensen gehoord met een Via proc. De vraag van topicstarter leek mij zo specifiek dat het antwoord wellicht ergens anders sneller te halen zou zijn. Onterecht blijkt nu :o

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Bedankt!
Pagina: 1