Chello+Freesco+WinXP=NoGo

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit hier met een heel vaag probleem:
ik deel inet dmv een freesco router. Nu werkt ineens bij alle WinXP machines(3) inet niet meer. Af en toe laadt het wel halve pagina's. Chatten via msn doet het wel gewoon. Bij het Win98 systeem werkt gewoon wel alles perfect. Weet iemand hoe ik het netwerk weer draaiende krijg?

Reeds geprobeerd:
- alle kabels losgemaakt/vastgemaakt
- modem reset
- pc's opnieuw opstarten
- 4x freesco opniew geinstalleerd(allemaal nieuwe diskettes)
- verschillende ip's laten uitdelen door Freesco(de WinXP machines krijgen dan wel het nieuwe ip, maar inetten lukt nog steeds niet goed, de Win98 doet het dan gewoon wel perfect)
- het netwerk kan elkaar gewoon zien. Bestanden delen lukt gewoon.
Dit probleem doet zich nu al 3 dagen voor. Bij voorbaat dank voor de replys.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
hmz de clients krijgen wel dns en gateway enz, toegewezen?

is t niet zo dat Chello hierop controleerd? dat hebbik ooit eens gehoord....

iig suc6! :)

• wcduck
  • Niet online
Het heeft altijd gewerkt. Tot drie dagen geleden ineens. En dat NAT zorgt er toch voor dat het niet van buitenaf gemerkt kan worden?

• Syndicate
hmz ja das waar |:(

sjees dit is wel erg raar hoor!

probeer ns om je pc rechtstreeks op modem aan te sluiten en dan kijken of je wel weer kan inetten enz...

zo ja, dan ligt t probleem waarschijnlijk bij de server-hardware of bij freesco wat op de server staat.

• wcduck
  • Niet online
Ik heb dat ook geprobeerd. Toen kreeg die pc echter geen ip toegewezen. Dat kan ook komen omdat ik niet de originele netwerkkaart in die pc had gestop(die zit nog in de router). Vroeger werkte dit wel gewoon met een andere netwerkkaart.

• Syndicate
err...houston we've got a problem

probeer een pc toch nog rechtstreeks aan te sluiten met chello kaart....

en je weet zeker dat de server op het modem zit met chello kaart?

Verwijderd

Stel de DNS servers van chello in, in elke computer onder tcp instellingen van de netwerkverbinding

Suc6

G.

• wcduck
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 18:41 schreef Gidi het volgende:
Stel de DNS servers van chello in, in elke computer onder tcp instellingen van de netwerkverbinding

Suc6

G.
Ik heb het geprobeerd: het werkt tot nu toe goed. Ik kan nog niet beoordelen of dit toeval is of niet. Eerder deed ie het namelijk ook wel eens een paar minuten gewoon en dan weer niet. Iig mijn hartelijke dank. Waarom deed het het eerder gewoon wel zonder deze instelling? Kunnen ze nu bij Chello wel zien dat ik inet deel?

edit: het lag er echt aan. Alle pc's werken nu weer. Nogmaals bedankt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 21 april 2002 18:51 schreef wcduck het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd: het werkt tot nu toe goed. Ik kan nog niet beoordelen of dit toeval is of niet. Eerder deed ie het namelijk ook wel eens een paar minuten gewoon en dan weer niet. Iig mijn hartelijke dank. Waarom deed het het eerder gewoon wel zonder deze instelling? Kunnen ze nu bij Chello wel zien dat ik inet deel?

edit: het lag er echt aan. Alle pc's werken nu weer. Nogmaals bedankt.
hmm, komt waarschijnlijk door je firewall settings in freesco, check dat eens. Want het zou gewoon moeten werken
(ALS de dns server van chello het doet natuurlijk)

Verwijderd

Freesco rules! Je hebt freesco.org een englsch forum en op:

http://www.minddigger.com/cgi-bin/ikonboard/ikonboard.cgi

Een nederlangs forum is echt heel handig, daar heb ik ook al mn kennis vandaan gehaald voor freesco router @home te maken...

Je hebt ook handleidingen, voor @home misschien ook voor chello

(Caching DNS servers = yes (dat had ik niet en was fataal voor mn internet verbinding))
Pagina: 1