Toon posts:

WLAN over 1250 meter..?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een idee hoe ik een Wireless Lan aanleg van mijn huis naar locatie x zodat er op locatie x geinternet kan worden via mijn ADSLmodem thuis... Er is geen line of sight omdat er 'paar' ;) bomen tussen staan...

Het is overigens niet de bedoeling dat locatie x mijn hele thuis netwerk doorsruint, en ook buitenstaanders mogen er niet in :O... Wat voor een beveiliging daarvoor gebruiken..?

Het komt dus neer op het koppelen van 1 netwerk (locatie x) via mijn pc met het internet..!

Budget is circa 500 - 1000 euro!

Wie heeft suggesties voor apparatuur, antennes en de beveiliging..?!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:23 schreef mabit het volgende:
Wie heeft er een idee hoe ik een Wireless Lan aanleg van mijn huis naar locatie x zodat er op locatie x geinternet kan worden via mijn ADSLmodem thuis... Er is geen line of sight omdat er 'paar' ;) bomen tussen staan...

Het is overigens niet de bedoeling dat locatie x mijn hele thuis netwerk doorsruint, en ook buitenstaanders mogen er niet in :O... Wat voor een beveiliging daarvoor gebruiken..?

Het komt dus neer op het koppelen van 1 netwerk (locatie x) via mijn pc met het internet..!

Budget is circa 500 - 1000 euro!

Wie heeft suggesties voor apparatuur, antennes en de beveiliging..?!
Met die 500 - 1000 euro heb je misschien net 2 goedkope wireless bridges ofzo :)

maar als je geen LoS hebt wordt het wel heel moeilijk zoniet onmogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, dat leek mij opzich wel een redelijk bedrag...

maar als het veel hoger is zal ik et ff opnieuw moeten bekijken.. :O... kan wel meer worden..

Verwijderd

Koop een tuinslang en twee fibre-ether mediaconvertors.
Leg vervolgens wat glasvezel door de tuinslang, sluit de mediaconvertors aan, en voila.

Zal wel ietsjes duurder worden, maar enigsinds betaalbaar moet het nog wel zijn.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
Om je wireless netwerk te beveiligen, kan je naast de in het Wireless protocol aanwezige mechanismes ook nog gebruik maken van PPTP en een firewall op de gateway naar je netwerk/internet

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Koop een tuinslang en twee fibre-ether mediaconvertors.
Leg vervolgens wat glasvezel door de tuinslang, sluit de mediaconvertors aan, en voila.
als we het hebben over draadloos bedoel we natuurlijk ook zonder glasvezel he.. |:(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Als het beter en/of goedkoper kan is toch altijd mooi ?! ;)
Mocht het mogelijk zijn om glasvezel te leggen. glasvezel kost geen drol tegenwoordig, nou ja... het is goed te betalen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Wifi met richtantenne's moet lukken zonder obstakels er tussen.. kost om aan te laten leggen 10k.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
maar er zitten dus wel opstakels tussen...

bovendien is dit een tijdelijke oplossing... circa 5 dagen (evenement) dus is 10k beetje veel vna het goede... :o

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Volgens mij ben ik een dergelijk topic al tientallen keren eerder tegegekomen. Misschien ff de search gebruiken. En zonder 'los' kom je niet ver met een draadloze verbinding.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zondag 21 april 2002 19:51 schreef mabit het volgende:
maar er zitten dus wel opstakels tussen...

bovendien is dit een tijdelijke oplossing... circa 5 dagen (evenement) dus is 10k beetje veel vna het goede... :o
Is huren van apparatuur dan geen oplossing. Waarschijnlijk zullen er wel bedrijven zijn die professionele apparatuur verhuren voor evenementen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Lijkt me ook (huren)... 1250 is best veel, dat gaat je nooit onder de 1000 euro lukken denk ik..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
1. Beveiliging is goed te doen, Moet je gewoon op mac adres filteren in het accespoint. Heel effectief en simpel in te stellen.

2. Paar bomen er tussen kunnen inderdaad wel een probleem zijn. Betekent gewoon veel gain in de antenne stoppen Het nadeel is dat je het pas weet of het werkt als je het spul gekocht hebt.
Kijk maar eens op deze link. Die heeft gewoon een sipel quad antennetje in een goedkope sateliet schotel gehangen en dat scheelde gelijk weer 10 dB
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/NodeJasper
Maar voor 1000 Euro is het denk ik wel te doen.
Ze kunnen bij wirelessleiden voordelig accespoint leveren met connectors en zo er bij.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op maandag 22 april 2002 15:14 schreef the_doc het volgende:
1. Beveiliging is goed te doen, Moet je gewoon op mac adres filteren in het accespoint. Heel effectief en simpel in te stellen.
Het is zeker een deel van de beveiliging. Maar als ik me niet vergis is het mogelijk een MAC adres te 'faken' dus als het echt veilig moet is dit niet genoeg! Je zult dan een VPN moeten aanleggen vrees ik.

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Oeps niet goed gelezen dacht dat er bedoelt werd inbreken op het draadloze netwerk, foutje.
Op maandag 22 april 2002 15:20 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Het is zeker een deel van de beveiliging. Maar als ik me niet vergis is het mogelijk een MAC adres te 'faken' dus als het echt veilig moet is dit niet genoeg! Je zult dan een VPN moeten aanleggen vrees ik.
Pagina: 1