Toon posts:

Domein op xs4all adsl?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag zelf een domein hosten op mijn ADSL-basic van xs4all. Het is gewoon voor de fun.
Nou vraag ik mij af of ik dan gewoon een domeinnaam kan registreren en het ip naar mijn adsl ip kan laten verwijzen.

Ook hoorde ik van iemand dat je een provider moet hebben die de dns voor je regelt. Ik heb echter geen id hoe ik dit kan doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
Je moet een domein registreren, dan stel je de DNS (van je domein) zo in dat bijv www.[vul-hier-een-domein-naam-in].nl naar je static-ip adres gaat.

2Fast kan dit voor je regelen.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Kortom, dat kan dus gewoon. :)
Je kan zelfs email gewoon thuis op je eigen server ontvangen: http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/bsmtp_faq.html

Verwijderd

ff voor het spam gehalte omlaag te helpen :)

www.nxs.nl
www.widexs.nl

en voor de rest www.webselect.nl www.webhosters.nl

vraag me overgens alleen af of het MAG bij xs4all

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 21 april 2002 19:08 schreef Kertje het volgende:
vraag me overgens alleen af of het MAG bij xs4all
Je mag bij xs4all een server draaien.
Mag ik met een particulier abonnement zoals Basic ADSL ook een eigen server draaien?
Mag ik met een particulier abonnement zoals Basic ADSL ook een eigen server draaien?

Ja, natuurlijk. Let wel: voor het upstream- en downstreamverkeer samen geldt een fair use policy, alleen voor particulier gebruik. Het aanbieden van bijvoorbeeld een uitgebreide verzameling MP3's behoort niet tot 'fair use'.

Nadat uw abonnement is geactiveerd, kunt u in het Service Centre een eigen hostname kiezen, mits niet bezet. Dit is de naam waaronder uw computer voortaan bereikbaar is op internet, voor anderen of voor uzelf. Kiest u bijvoorbeeld de hostname 'fotoalbum' en draait u een webserver, dan is uw computer op internet bereikbaar op http://fotoalbum.xs4all.nl. Draait u bijvoorbeeld een ftp-server met wachtwoordbeveiliging en kiest u de hostname 'file', dan benadert u met een ftp-programma uw bestanden op ftp://file.xs4all.nl.
En ik zou niet weten waarom je niet een domeinnaam aan je ip mag hangen.

Exact expert nodig?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen problemen. Ik draai al tijden een server met eigen domein (naast het xs4all subdomein) op mijn adsl-account.
Pagina: 1