Monitor kapot :(

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 00:08
Ik zat achter mijn pc-tje, en ineens, poef, beeld helemaal vervormd en later groen. Geen rook of zo, maar ik maar uitgezet. Even later weer aan, geen verandering. Het staat er nu als volgt voor: de zijkanten zijn ingedeukt, dus in het midden is het beeld smaller dan boven en onder. Bovendien is het groen nogal uitgesproken (<- understatement).

Iemand enig idee wat er kapot is, en of het te repareebaar is voor een redelijk bedrag?

Het is trouwens een Philips 15A Brilliance, zo'n 5 jaar oud of zo, redelijk wat gebruikt.

Ik studeer trouwens elktrotechniek op de UT, maar ik heb alleen nog maar wiskunde en programmeren gehad :(, dus ik weet hier geen reet vanaf.

Jag

• Jag
Nog een kleine toevoeging, instellen van de breedte van het beeld werkt niet meer, net zoals het instellen van de breedte van het midden (dus of het beeld hol of bol is).

Jag

Verwijderd

lijkt veel op wat ik heb maar ik kan het oplossen door de stekker van de monitor aan je pc gewoon los te trekken en er weer in te douwen.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
M'n huisgenoot had precies hetzelfde: R.I.P. ;(

• Jag
Ik heb net een tijdje de stekker eruit gehad, en ook de d-sub (zo heet zo'n ding toch?) eruit. Maar dat hielp niets.

Er is natuurlijk ook een kleine kans dat het mijn videokaart is. Maar dat lijkt me sterk, dat is namelijk een vrij nieuwe GeForce.

Jag

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik heb ook zoiets gehad.Heb je je Gf overclocked toevallig? Ik had een vervormd beeld en een groene gloed en ook was het beeld heel donker en werden de letters aan de linkerkant wazig.Ik heb gewoon de drivers van mijn vid card eraf gehaald(Doe je dmv. de map "software" in je configuratiescherm.Toen ik die verwijderd had heb ik de computer opnieuw opgestart.Het vreemde was dat mijn beeld niet donker meer was en de vervorming weg.Ik heb toen de drivers opnieuw geinstalleerd , kreeg een vage error ,(iets met het niet kunnen vinden van NVTWEAK.dll) , heb ze toen nogmaal geinstalleerd en mijn computer opnieuw opgestart , en het beeld werd langzamerhand weer het oude vertrouwde , opluchting man!!!!!!!!
Gewoon je drivers uninstallen , dan kan je zien of het aan je monitor ligt of aan je vid card gewoon doen , kan echt helpen!!!!!!!

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Jag
Hmm, ik heb er nu andere drivers op staan, en er is wel verandering. Het beeld is namelijk groter geworden, waardoor ik nog minder zie. En toen ik de resolutie verlaagde naar 800x600 ging de groene waas weg, maar dat zal wel tijdelijk zijn (hij is nog steeds niet weg). Ik ga ff een andere videokaart erin stoppen, kijken of het uithaalt.

Jag

• Jag
Zo, het is nu ongeveer 12 uur later, en ik heb mijn computer eindelijk weer zo ver gekregen om te posten. Nadat ik een andere videokaart erin had gestopt, bleek dat dat niets uithaalde. Toen ik mijn GeForce weer terugzette gaf Windows mij een protection fault :(. Ik heb zo'n onbeschrijvelijke hekel aan windows. Ik heb windows (win98SE) opnieuw geinstalleerd, maar dat was met weinig succes, ook na een schone installatie (windows had ik voor installatie ook extreem schoon gehouden) gaf hij protection faults, met name na het installeren van nieuwe driers voor hardware. Na in veilige modus de drivers eraf gekicked te hebben, doet hij het dan weer.
Heeft iemand ook maar enig idee wat die protection faults veroorzaakt? Dit is mijn systeem:
Asus K7m mobo
AMD Athlon 600
Creative Labs GeForce DDR
Creative Labs SB Live
Eicon Diva ISDN 2.01 s/t
Compex FL100TX
Quantum bigfoot 12Gb harddisk met een heleboel bad sectors, maar net gecontroleerd en al maanden geen nieuwe bad sectors meer.
Windows 98 SE

De monitor is trouwens niet meer groen geworden, het enige wat nu nog fout is, is de breedte (instellen werkt ook niet meer).

Jag

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Horizontale afbuiging gaat dus niet goed meer. Ook bij jouw beeldkanon lijkt 't erop dat de lijn-trafo 't heeft begeven.

Zie mijn reply onderaan deze topic.

...With a touch of magic¿

• Jag
Het probleem met Windows is opgelost (denk ik). Het was waarschijnlijk een conflict tussen mijn ISDN en netwerkkaart. Die hebben wel vaker ruzie gehad :(.

Met mijn monitor is het zo dat alleen als je hem op 640x480 zet, hij niet groen wordt, bij 800x600 dreigt hij groen te worden, maar gaat dan uit en weer aan, bij 1024x768 wordt wel groen, en bij 1280x1024 wordt ie ontzettend groen. Zal dus wel zoals jij zegt de lijn trafo. Er schijnt iemand op de campus van de UT te zitten die dit soort dingen voor een redelijke prijs kan maken. Mijn ervaring met elektrotechniek beperkt zich (nog) tot vellemankitjes.

Jag
Pagina: 1