Toon posts:

[WOS] Evaluatie regulars, feedback en brainstorm!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik had even niets te doen dus vandaar dat ik even mijn tijd nuttig besteed aan een draadje in LA. Dit keer geen gezeik van mijn kant maar ten eerste mijn lofzang voor de moderaties afgelopen tijd in WOS. Voorheen was het het grote beerput met F1-vragen en nu begint het actieve beleid van de mods, met natuurlijk de regulars, zijn vruchten af te werpen.

Onderstaande ideeen zijn onder Topix waarschijnlijk niet te realiseren, toch lijkt het me nuttig, met het oog op het nieuwe forum, deze te ventileren.

Regulars:

Gaat, in WOS, super. Omdat deze groep toch een soort van extra status heeft, luisteren de users beter na de gemaakte opmerkingen richting hun adres. Wel lijkt het me handig dat deze groep toch minimaal Topic-titels aan kan passen. Dit moet in WOS toch vrij vaak gebreuren en kan ook prima gebeuren door regulars dacht ik zo.

Post-ratio?

Ja, ik hielp vandaag weer eens een user met een simpele vraag, er komt zo af en toe nog wel een F1-vraag voorbij helaas, en ik klikte eens op zijn naam. 95% van de topics in zijn lijst waren door hem geopend. Is het wellicht een optie om een, zeg, 1 op 10 post-ratio in te voeren. Zo verplicht je de users ook iets bij te dragen aan het forum. En niet alleen tijd op te eisen van iedereen.

Nadeel, je kunt posts krijgen om zo weer te mogen posten. Dus overbodige off-topic reacties, toch denk ik dat het voordeel opweegt tegen het geschetse nadeel. En het nadeeltje kan vrij simpel aangepakt worden denk ik door de aanwezige mods.

Aanmeldings-procedure:

Hier is al veel over gespeculeerd. Hoe kun je users die snel even registreren en het forum "vervuilen" nou weren? Een examen? Lijkt me niet haalbaar. Gaat ook teveel tijd inzitten denk ik.

Ik denk dat een periode read-only status de beste oplossing is. De eerste maand? alleen kijken en observeren hoe het er hier aan toe gaat. Zo krijgen de users een indruk hoe ze zich moeten gedragen, en wat de geldende regels zijn hier op Got. Tuurlijk zijn er mensen die dan een maand niet om kijken naar Got waardoor het beoogde resultaad niet gerealiseerd wordt maar het overgrote deel zal denk ik van deze periode wel nuttig gebruik maken.

HK:

Ik ben zelf eigenlijk absoluut geen voorstander van de HK en ik denk dat dit alleen maar users aantrekt die hier niets te zoeken hebben. Het argument dat dit juist de andere sub-fora's rommel-vrij houdt, vind ik verwerpelijk. Ook de HK moet gemodereerd worden en juist die mensen die rommel posten worden nu aangetrokken door Got om de HK in te kunnen. Juist doordat ze eerst moeten wachten totdat ze de HK in kunnen moeten ze posten in Tech-fora's wat meestal niet echt veel goeds met zich meebrengt.

Ik vind nogmaals dat de HK niet hoord bij Got, tenminste niet als je jezelf als serieus forum wil profileren. Ik ben daarom ook benieuwd over de uitkomst van de gehouden enquente.

Om er niet al teveel leesvoer van te maken stop ik maar. Ten opzichte van een paar maanden geleden is WOS weer een stuk aantrekkelijker. Dat mag ook wel eens gezegt worden dacht ik. Hulde aan de moderators en regulars aldaar!

De meeste tijd besteed ik in WOS vandaar dat ik over andere sub-fora's weinig kan melden.

F1-vraag: F1 met het oog op tijd tot het komen van een oplossing alsmede het niveau van het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi verhaaltje ;)
Nadeel, je kunt posts krijgen om zo weer te mogen posten. Dus overbodige off-topic reacties, toch denk ik dat het voordeel opweegt tegen het geschetse nadeel. En het nadeeltje kan vrij simpel aangepakt worden denk ik door de aanwezige mods.
Imo is het nadeel toch groter dan het voordeel. Ikzelf zit niet zo vaak in WOS, vooral OH, maar je zal met zo'n regeling een hele zooi offtopic reacties krijgen en nog meer het posten om het posten, wat juist door een langere tijdslimiet op de HK te hebben gezet geprobeerd is terug te dringen.
Verder is het mij ook opgevallen dat het een stuk beter in WOS gaat dan voorheen, mijn complimenten alle mods / regulars ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 21 april 2002 17:46 schreef René vd Veen het volgende:
Post-ratio?

Ja, ik hielp vandaag weer eens een user met een simpele vraag, er komt zo af en toe nog wel een F1-vraag voorbij helaas, en ik klikte eens op zijn naam. 95% van de topics in zijn lijst waren door hem geopend. Is het wellicht een optie om een, zeg, 1 op 10 post-ratio in te voeren. Zo verplicht je de users ook iets bij te dragen aan het forum. En niet alleen tijd op te eisen van iedereen.
We kunnen nu sinds kort dit soort dingen zien, en ik heb een mailtje gemaakt met daarin de uitleg naar users dat ze niet alleen maar topics met de meest easy vragen moeten/mogen openen. Zelf uitzoeken enzo. Maar om echt een ratio in te voeren ben ik eigenlijk een beetje op tegen omdat:
Mjah, dan moet je dus alle topics actief gaan afstruinen naar offtopic reply's en die gaan aanpakken. Dat is tering veel werk (dan neem je meer mods zou je zeggen), maar dan kan je ook nooit meer even een leuk geintje uithalen of een grapje maken in een topic, zonder dat je post aangepakt wordt.

Daarnaast vind ik dat het gewoon moet kunnen: alleen topics openen, zolang ze maar aan de gestelde eisen voldoen :).
Aanmeldings-procedure:

Hier is al veel over gespeculeerd. Hoe kun je users die snel even registreren en het forum "vervuilen" nou weren? Een examen? Lijkt me niet haalbaar. Gaat ook teveel tijd inzitten denk ik.
Naast het feit dat ook "goede" users daar echt geen zin in hebben en het kinderachtig is :{. (het was een van mijn ingevemingen ook). Daarmee jaag je ook echt veel van de "goeien" weg...
read onlu
Mjah, dat kan.. Maar ook daarmee jaag je potentieel goede users die mensen willen helpen weg. Wat je wel kan doen is dat je de eerste twee weken geen topic mag openen.

Maar aan de andere kant: bijna iedereen begint wel met een topic-opening (ik ook) op het forum.... Beetje discutabel.
HK weg
Deze had je beter in een aparte thread kunnen doen. Dit gaat namelijk veel replys opleveren maar is ook allang en veel besproken in LA... Maar lijkt me geen goed idee. (Samengevat). Die 4 maanden is LANG en alleen users die al eens geband zijn weten dat-ie er is. Je ziet het pas na inloggen enzo. Dus er zullen maar weinig users zijn die alleen om de HK komen.

Veel van deze discsussie hebben we trouwens al wel in een "got veranderingen forum" gehouden, waar alles al rustig en zonder veel schreeuwerige reply's besproken is. Niet lullig bedoeld, maar misschien dat je daar eens wat mee zou kunnen lezen?

Ik bedoelde aan te geven dat veel van deze ideeen al redelijk besproken zijn, dat we er zelf dus ook veel over nadenken :). Ik zal deze thread wel meelezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blij te zien dat het z'n vruchten afwerpt :)
Post-ratio?
Nadeel, je kunt posts krijgen om zo weer te mogen posten een topic te mogen openen ( ;) ). Dus overbodige off-topic reacties, toch denk ik dat het voordeel opweegt tegen het geschetse nadeel. En het nadeeltje kan vrij simpel aangepakt worden denk ik door de aanwezige mods.
Dit vereist een forum-functionaliteit, lukt nu niet, en zou het wel kunnen in het nieuwe forumsoftware dan lijkt het me de boel alleen maar nodeloos ingewikkeld maken.

Je voegt in essentie niks nieuws toe aan een back-end functie die er nu ook is (rechtstreeks DB-frutselen) om een relatief minimale groep (l)users eruit te halen.

Iemand die nu al in het oog loopt met een verhoudingsgewijs onevenredig hoog aantal topicstarts wordt daar nu ook al op beoordeeeld indien nodig geacht.
Aanmeldings-procedure:
Ik denk dat een periode read-only status de beste oplossing is. De eerste maand? alleen kijken en observeren hoe het er hier aan toe gaat.
W'rom? je kan als niet-user ook lezen lurken.
What's the difference?
HK:
Ik vind nogmaals dat de HK niet hoord bij Got, tenminste niet als je jezelf als serieus forum wil profileren. Ik ben daarom ook benieuwd over de uitkomst van de gehouden enquente.
Persoonlijk heb ik er geen last van.
Denk ook (gezien het verleden) dat er weinig aanleiding is om er vanuit te gaan dat de junkposters netjes naar SG verhuizen, dat geintje hebben we al eerder gezien :X
F1-vraag: F1 met het oog op tijd tot het komen van een oplossing alsmede het niveau van het onderwerp.
:o ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W'rom? je kan als niet-user ook lezen lurken.
What's the difference?
Met deze periode mijd je dus mensen die snel even reggen om één of ander probleempje op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 21 april 2002 18:37 suggereerde René vd Veen een read-only status voor nieuwe users:
Ik zou het persoonlijk nogal irritant vinden als ik me wel kan aanmelden, maar dan nog een maand lang niks mag doen.

Zo'n forum houdt het dan niet lang uit in m'n bookmarks (als-ie er al inkomt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 18:50 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk nogal irritant vinden als ik me wel kan aanmelden, maar dan nog een maand lang niks mag doen.

Zo'n forum houdt het dan niet lang uit in m'n bookmarks (als-ie er al inkomt).
Nou kijk, als we nou die methode hadden gehad waren we jou tenminste niet tegengekomen hier. :+ :)

Nee, zonder dollen. Je hebt inderdaad gelijk. Een maand read-only is een beetje teveel van het goede. Een week geen topics-posten is misschien wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem van de users die zich aanmelden om alleen maar wat aan te rotzooien en vervolgens een korte tijd later te worden verwijderd is simpelweg niet zo makkenlijk op te lossen.

ten eerste is het niveau op GoT langzaam maar zeker omhoog aan het gaan, daarbij word het belangrijkste werk verricht door de regulars die de user sturen.
Het grootste probleem van de users die zich aanmelden om zich eens even flink te gaan misdragen is dat ze weten hoe het er aan toe gaat op GoT maar zich simpelweg te kinderachtig gedragen.
helaas kunnen we hier niet veel aan veranderen.

wel kunnen we de aanleiding daartoe veranderen, en daar zijn we ook mee bezig, het niveau op GoT op een dusdanig niveau te brengen dat men GoT niet meer ziet als effe m'n vrije tijd doden maar als een grote helpesk, en dat zijn we eigenlijk!!!
als we dit voor elkaar krijgen en dat zal nog wel even duren dan zullen de users die zich misdragen zichzelf steeds minder laten zien omdat men om het maar zo te zeggen meer respect heefd voor GoT.
tuurlijk hou je dan wel een aantal mensen die zich misdragen maar dat hou de altijd, je kunt hooguit die groep mensen uitdunnen.

dat de regulars ook topictitels moet kunnen aanpassen vind ik naar mijn mening een goed idee.
Je kunt meteen het topictitel aanpassen aan de eisen van GoT zonder te hoeven wachten op een modje, deze zijn vaka snel maar in sommige gevallen duurt het even.
door het sneller aanpassen van de topictitels creeer je snel een overzichterlijker geheel van alle topics en zo ook de kans dat ze worden opgelost en of aan en opmerkingen worden geplaats die de user enigzins helpen of lof toepsreken.

de HK blijft een punt waar met het niet over eens is,
mijn mening is dat een soort van trash forum nodig is om het rest van het forum zo goed mogenlijk clean te houden.
GoT is naast een technische helpdeks langzamerhand ook voor de meeste users een forum geworden waar men graag hun meegemaakte dingen en iedeeen bekend maakt.
als je de HK weghaald dan word de kans groter dat men deze zogenaamde trash ergens ander post.
maar van de andere kant als je de HK weghaald dan geef je men ook geen aanleiding meer op deze trash te posten.
helaas is er voor dit probleem nog geen echt idee om het op te lossen
Pagina: 1