Toon posts:

Geoced systeem maar onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een

athlon 750 op een KA7-100 mobo en een geforce 1 SDR

hij kom tot 894 met FSB alleen (119)

nu heb ik een goldfinger derop gezet en hij staat nu op 950 (multiplier 9.5)

voltage op 1.80
+3.3V op 3.40 (3.37 effectief)

voltages van 1.70 tot 1.90 geprobeerd

der kan geen fsbtje bij of hij crached.

btw der zit een alpha op en hij wordt max 40°

nu heb ik ook last van spontane reboots, der gebeurd nix en wham BSOD=>Reboot

ik mijn kast voor de 125424551421ste keer open, northbridge is lauw warm de rest is ook niet warm buiten de ram chippies op mijn geforce(niet geoced)

nu weet ik het niet meer wat er aan de hand kan zijn, heeft iemand nog een idee?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je kan je processor toch ook niet op 2000 mhz draaien als je koeling hebt van -40 ofzo? je CPu kan gewoon niet hoger komt toch eens een eind aan. je kan probere nog het voltage wat te verhoge maar wordt wat risky

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Yep, Athlons zijn geen super Oc-ers, en er valt meestal maar zo'n 150 Mhz meer uit te halen, soms meer, soms minder...

Don't You stare there, Operate!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Elke processor heeft een bepaalde fysieke grens.
Dat heeft vooral te maken met de zuiverheid van de core. In die 25 miljoen transistoren zitten wel eens stukjes die niet helemaal perfect zijn, en bij zware belasting (-> overklokken) kan dat probs geven.

Door extra te koelen en het voltage te verhogen kun je de mogelijkheden wat oprekken maar ook dan zijn er nog grenzen.
Het zijn hulpmiddelen waarmee je een instabiel systeem net stabiel kan krijgen. Wonderen moet je er niet van verwachten.
Dit is gewoon een kwestie van jammer...ik heb hier een Duron 750 die niet verder wil dan 950 MHz, wat ik er ook mee doe. Best mogelijk dat andere procs met een iets betere core easy de 1 GHz halen...

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

HmMM komt me bekend voor,

ik weet niet wat voor voeding je hebt, maar het zou daar aan kunnen liggen. ik zou zeggen probeer een zwaardere voeding. en laat ff weten of het is gelukt

ps. mijn duron600 draait nu op 900 1.75V
op 1000 geeft hij beeld en PROBEERT hij te booten maar krijg dan allerlei rekenfouten, ik heb zelf ook en 250W voeding met een 300 of 350W zal het hoogstwaarschijnlijk wel moeten lukken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens nagekeken
al mijn voltages zitten onder de waarde doie ze moeten hebben

alhoewel ik een 300w aopen voeding heb, nah ja dan maar een 350w voeding kopen :)

Verwijderd

waarom doe je niet 4.5 x 200 en daarna nog een beetje met de bus klooien. zo heb ik het ook gedaan
Pagina: 1