Toon posts:

Voltage A7v333 verhogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je de 3.3V van de asus a7v333 kan verhogen :?

Kan niet met de standaard bios, misschien met jumpers? Maar daar staat niks over in de handleiding. Kan het misschien wel met de nieuwste bios?

Ik heb me al rot gezocht op zowel GoT als google... ;(

Verwijderd

Waarom wil je de 3.3verhogen???

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dat voor meer stabieliteit zorgt... Ik heb mn FSB nogal de lucht in gegooid en dan helpt de 3,3v verhogen toch, of zeg ik nou iets geks?

Verwijderd

Das de 5V mijn vriend ...

Verwijderd

Topicstarter
Euhm...ik wil meer voltage over m'n northbridge en geheugen. Ik dacht dus dat dat de 3.3V was die ik bij mijn vorige mobo wel ik kon stellen in de bios.

Als dat niet zo is, waar dient die 3.3v dan voor en wat kan ik dan wel doen?

Faq heb ik gelezen en daar staat alleen iets over de VCore en die is 1.92, maar dat helpt alleen voor de proc.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet misschien ff hier lezen. Waar je waarschijnlijk op doelt is de Vcore (het core voltage van je cpu)..standaard is dit voor bijv. een athlon xp 1.75 volt. Meestal kan je die verhogen in de bios..en als dat niet kan moet je waarschijnlijk een voltmod uitvoeren (dit houdt meestal in: het solderen van een weerstand op een spanningsregelaar op het moederboard).

edit: bij sommige moederboards (bijv. die van epox) kun je in de BIOS het geheugenvoltage instellen...maar dit heeft alleen zin als je vermoedt dat je geheugen het niet helemaal goed trekt. En dan nog is het niet zeker dat het met dat hogere voltage wel werkt (sommige dimmetje houden helemaal niet van hoge voltages). Vio verhogen..dat kan maar bij een paar mobo's.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 19:25 schreef SMBViper het volgende:
Faq heb ik gelezen en daar staat alleen iets over de VCore en die is 1.92, maar dat helpt alleen voor de proc.
...

Anyway ik doel dus idd op de VIO, die dus idd meer volt op mn geheugen zet, nou zeg je dat dat maar bij sommige mobo's kan. Alles wat ik wil weten is dit:

Kan dit met de asus a7v333 na een bios update? iemand ervaring?

edit: voltage mod dacht ik ook al aan, maar dat doe ik liever niet.

Verwijderd

Topicstarter
shop

Verwijderd

Vdimm (2.5V std) kun je verhogen door een paar jumpers op je mobo te veranderen, moet je maar even in je boekje kijken..tot maximaal 2.8V geloof ik

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Jij bedoelt waarschijnlijk de jumpers die bij de meeste Asus borden onder de FAN connector zitten, vlakbij het geheugen... Die heeft de A7V333 dus niet (volgens de handleiding)...

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1