TV op dual monitor?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Probleem: Ik heb een TV kaart en wil dat beeld op de secundaire monitor instellen.
Maar het scherm wil enkel op het primaire scherm staan, als ik hem versleep naar de andere monitor, blijft hij gewoon staan (de omtrek komt wel op het 2e scherm maar zodra ik deze loslaat, blijft hij op het 1e scherm staan).

ik heb een GF2MX400 als primaire videokaart en een ATI M64 als secundaire videokaart.
op mijn GF2 zit een Sony 15" TFT en op mijn ATI zit een Targa 17" (geinstalleerd als Compaq monitor, zodat ik de refreshrate hoger kon zetten. heb drivers niet meer voor die monitor).

maak gebruik van een Miro Video PC TV pro (zo'n antiek bakbeest).
heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen, of wat er aan te doen is.

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Ik heb ook een PCTV en ik wil het ook! Op mijn Radeon 8500 wil het schermpje niet naar rechts. Met DScaler lukt het ook niet.

Ik heb wel begrepen dat het allemaal wel ingewikkeld is vanwege hardware overlay problemen, waar de pctv dus gebruik van maakt. Je kunt bijv. ook geen divx kijken met de ene helft van het beeld op het ene en de andere helft op het andere scherm. Het zou echter wel technisch mogelijk moeten zijn om pctv output op het tweede scherm te krijgen...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ter informatie: de Hauppauge WinTV serie kan dit wel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 18:44 schreef Femme het volgende:
Weet je toevallig of die ook een BT848 chip heeft voor de tuner?
Misschien dat ik die software ergens vandaan kan halen en het daarmee proberen.

Ik had zelf ook al wel het idee dat het met de overlay te maken had (DVD kijken op het tweede scherm lukt niet, DIVX wel).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 21 april 2002 21:09 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Weet je toevallig of die ook een BT848 chip heeft voor de tuner?
Misschien dat ik die software ergens vandaan kan halen en het daarmee proberen.

Ik had zelf ook al wel het idee dat het met de overlay te maken had (DVD kijken op het tweede scherm lukt niet, DIVX wel).
Yup, de Miro PCTV Pro is identiek aan de Pinnacle PCTV Pro die nu nog te krijgen is (Pinnacle nam Miro over) en heeft een BT848 erin.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 21:28 schreef dion_b het volgende:

[..]

Yup, de Miro PCTV Pro is identiek aan de Pinnacle PCTV Pro die nu nog te krijgen is (Pinnacle nam Miro over) en heeft een BT848 erin.
Ok, maar we hadden het over een hauppauge.
die drivers voor de rave heb ik ook (en draaien ook met mijn kaart, maar die drivers hebben teveel troep aan boord, dat maakt het zaakje weer minder stabiel onder 98, en dat is niet echt fijn)

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:44 schreef Femme het volgende:
toen ik dit deed kon ik mijn videokaart voor garantie terug brengen... toeval of niet... ik probeer het liever niet nog een keer :{

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 01:50 schreef Kertje het volgende:

[..]

toen ik dit deed kon ik mijn videokaart voor garantie terug brengen... toeval of niet... ik probeer het liever niet nog een keer :{
Ik denk toeval, dit omdat de tuner nog steeds hetzelfde signaal geeft, en de software het eigenlijk op het scherm tovert.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 01:50 schreef Kertje het volgende:

[..]

Vreemd... kan daardoor een kaart doorbranden?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij werkt het ook gewoon perfect met de Hauppage. Ik gebruik wel de wdm driver, de de vwf.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op maandag 22 april 2002 01:29 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Ok, maar we hadden het over een hauppauge.
De haupage heeft ook een 848
die drivers voor de rave heb ik ook (en draaien ook met mijn kaart, maar die drivers hebben teveel troep aan boord, dat maakt het zaakje weer minder stabiel onder 98, en dat is niet echt fijn)
Linux heeft wel werkende drivers voor de rave, en de software is ook no-nonsense, to the point. Het enige probleem (voor de meesten onder ons) is dat je eerst linux moet hebben. (en de drivers zelf zijn trouwens ook best vervelend om te installeren)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1