[FaNBuS] FanBus zoals het hoort ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 18:32

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Zelfgemaakte fanbus op print review

Na veel van die dingen gezien te hebben, moest er ook eentje komen in Puntinator's koolance kast. Hij heeft een onwijs handig zwager(tje) die hem daarbij heeft geholpen en het eindresultaat mag er dan ook wel zijn :)

Dit is alvast het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2811490920

OWjah, zijn Koolance kast kun je hiero zien:
[topic=375142]

De eisen waren als volgt:
- Moet fan's harder zachter zetten
- Moet kunnen zien dat ze hard/zacht staan
- Moet niet oneindige weerstand maken om het geheel te remmen.. dus een beetje electrotechnisch verantwoord
- En, het moest er natuurlijk geil uit zien, anders konden we ons niet meer laten zien natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1515936145

Mooie print.. Er zit nu een koelribje op die 3 spanningsregelaars. Niet echt nodig, maar wel volgens spec's :)
Zoals je ziet, molex aansluiting en 3 fanaansluitingen, die afzonderlijk regelbaar zijn, traploos van 4v naar 11,8v (klein beetje verlies natuurlijk).
Mocht je nou toerental willen zien, dan kun je via een aansluiting de 3de pool van je fan met een audiokabeltje doorschakelen op je moederbord.
Owjah, die behuizing is een gewoon frontje en een onderkant casco van een cdrom speler die een beetje aangepast is. Zo kun je het geheel makkelijk in een 5,25" slot stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1987518574

De lampjes zitten aan een systeempje wat de uitgangsspanning vergelijkt met de gezette waarden (dmv de potmetertjes moet je 2 drempels instellen waarop de led schakelt). Zo veranderd de kleur van de led dus in ons geval op de 8v naar oranje van groen en op 10v van oranje naar rood. Heel vernuftig, niet? 8-)

Het schema komt nog wel.. we hebben zitten overwegen om dit in 'productie' te nemen en te verkopen voor een zacht prijsje. Magoed, tijd is een probleem en we hebben gemerkt dat zo'n beetje iedereen voor een 5 eurocentmuntje (voorheen dubbeltje) op de eerste rij wil zitten en dat zal met deze constructie niet gaan.
CDrom behuizingen voor er om heen zouden er dan sowieso niet bij gaan komen, die mag je zelf regelen. Is hier animo voor? Er is een V2.0 in de maak die aan het frontje kan hangen, dus dan is zo'n rack'je in principe niet nodig.

Andere topics van ons:
[topic=375142]
[topic=375157]

Zoals belooft, de schema's:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1735224107

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1570855128

Voor vragen mbt de schema's en het kopen van een fanbus kunnen jullie je richten tot: pienk@planet.nl , de maker van het schatje ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

Verwijderd

Kan je die plaatjes ff op endoria zetten? quicknet is niet quick ( hier )

edit:

Ow, ik zie ze (opeens) ziet er best netjes uit! alleen nog een kleurtje he :P ( die kast )

Verwijderd

Netjes, waar heb je dat printje vandaan? (of zelf gebakken?)

Verwijderd

mooi....
alleen kleur ledje's niet...
bij aan = blauw en uit = r00d ofzo is mooier imho

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. :9~

Ik vroeg me nog wel af hoe je de spanning regelt.Doe je dit met een PWM of laat je het teveel aan spanning vallen over een weerstand?

In mijn eigen fanbus gebruik ik nu nog de 5 volt lijn om 7 volt te creeeren, maar ik ben aan het kijken om dit te doen met een PWM, omdat er geen stroom mag lopen in de 5 volt lijn.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 16:57 schreef NextGeneration het volgende:
Netjes, waar heb je dat printje vandaan? (of zelf gebakken?)
Duh :P
Das het idee, zelf gemaakt.. :)

(Pics staan op Endoria trouwens nu.)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 16:59 schreef Unicron het volgende:
Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. :9~

Ik vroeg me nog wel af hoe je de spanning regelt.Doe je dit met een PWM of laat je het teveel aan spanning vallen over een weerstand?

In mijn eigen fanbus gebruik ik nu nog de 5 volt lijn om 7 volt te creeeren, maar ik ben aan het kijken om dit te doen met een PWM, omdat er geen stroom mag lopen in de 5 volt lijn.
Dat zwarte blokje met die pootjes regelt die spanning :P is dat een PWN? :P

• Unicron
oh dan laat je het dus vallen over een weerstand volgens mij,vandaar waarschijnlijk ook het koelvinnetje dat je er op had geplaatst.

PWM staat voor Pulse width modulation, ofterwijl puls breedte modulatie. hierdoor gaat er geen vermogen verloren

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 17:04 schreef Unicron het volgende:
oh dan laat je het dus vallen over een weerstand volgens mij,vandaar waarschijnlijk ook het koelvinnetje dat je er op had geplaatst.

PWM staat voor Pulse width modulation, ofterwijl puls breedte modulatie. hierdoor gaat er geen vermogen verloren
Ow.. :P als jij het zegt.. dit werkt iig al beter dan gewoon weerstandjes, omdat dat veel vermogen kost, maar hoe dat pcies in zijn werk gaat weet de maker wel :P

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op zondag 21 april 2002 16:50 schreef nigelator het volgende:
Zelfgemaakte fanbus op print review

Na veel van die dingen gezien te hebben, moest er ook eentje komen in Puntinator's koolance kast. Hij heeft een onwijs handig zwager(tje) die hem daarbij heeft geholpen en het eindresultaat mag er dan ook wel zijn :)

Dit is alvast het eindresultaat:
[afbeelding]

[..]

Het schema komt nog wel.. we hebben zitten overwegen om dit in 'productie' te nemen en te verkopen voor een zacht prijsje. Magoed, tijd is een probleem en we hebben gemerkt dat zo'n beetje iedereen voor een 5 eurocentmuntje (voorheen dubbeltje) op de eerste rij wil zitten en dat zal met deze constructie niet gaan.
CDrom behuizingen voor er om heen zouden er dan sowieso niet bij gaan komen, die mag je zelf regelen. Is hier animo voor? Er is een V2.0 in de maak die aan het frontje kan hangen, dus dan is zo'n rack'je in principe niet nodig.
Het ziet er netjes uit :). Maar om dit nou te gaan kopen en ervoor te moeten betalen, ik weet het niet :?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Woei, dat ziet er goed uit :)

• Unicron
Op zondag 21 april 2002 17:06 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ow.. :P als jij het zegt.. dit werkt iig al beter dan gewoon weerstandjes, omdat dat veel vermogen kost, maar hoe dat pcies in zijn werk gaat weet de maker wel :P
Ik zou het in iedergeval graag willen weten. Welke type spanningsregelaar zit erop?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 17:07 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Het ziet er netjes uit :). Maar om dit nou te gaan kopen en ervoor te moeten betalen, ik weet het niet :?
Ik ook niet.. niet iedereen kan zelf prints maken. Niet iedereen is in staat een knap en verantwoord stukje electronica in elkaar te solderen, vandaar. Het idee om het t egaan verkopen is al van de baan, zeker omdat mensen hier meestal niet eens de kostprijs willen betalen en het overal goedkoper kunnen krijgen. Das prima dan toch? :)
Op zondag 21 april 2002 17:08 schreef Phreak het volgende:
Woei, dat ziet er goed uit :)
Thx :) De eer moet wel naar Puntinator en zijn zwager gaan ;)
Op zondag 21 april 2002 17:09 schreef Unicron het volgende:

[..]

Ik zou het in iedergeval graag willen weten. Welke type spanningsregelaar zit erop?
Het schema is onderweg en zal ik posten als ik het heb. Heb geen idee zelf hoe het werkt :P het schema zal uitkomst moeten bieden.

Verwijderd

Hmm, t lijkt mij een regelaar ala LM 317 aan de aansluitingen te zien, maar dan zou je meer verlies hebben.
Misschien een low drop variant.

Erg mooi gedaan, btw, helemaal mijn stijl :)

Verwijderd

Hendig kewl, met die potmetertjes :9~ :9~ :9~

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

Ziet er strak en modern uit!

Ik heb een 18 jaar oude JVC reciever/versterker met precies dezelfde draaiknoppen! Die gaan heerlijk soepel en zien er heel strak uit :9

\_Specs_/

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 17:29 schreef ZiegoM.tk het volgende:
Ziet er strak en modern uit!

Ik heb een 18 jaar oude JVC reciever/versterker met precies dezelfde draaiknoppen! Die gaan heerlijk soepel en zien er heel strak uit :9
Het zijn idd lekkere knoppen :)

Verwijderd

heel netjes gedaan! :)

Verwijderd

Netjes, alleen vind ik de knoppen te groot.
Dat de kleuren van de LED'jes veranderen bij een hoger voltage is ook kewl :9~

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 15:40
this thing rulezz....maar ik wacht nog wel op een schema. Ik heb meer dan zat tijd hoor :+

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 17:41 schreef PASware het volgende:
this thing rulezz....maar ik wacht nog wel op een schema. Ik heb meer dan zat tijd hoor :+
:) misschien kan jij ze dan in productie nemen voor 1 euro per stuk oid :P zijn we lekker goedkoop uit :P

• Robino
Volgens mij kan je dit zo voor 20 euro kopen qua onderdelen.

Verwijderd

ja ziet er leuk uit.
Alleen die printplaat lijkt me alleen lastig.
Maar het ziet er erg gaaf uit :9~

Verwijderd

Ziet er erg cool uit.
Wil ik ook hebben :)
Ik zou wel graag het schema willen zien. Van het printje

Verwijderd

Of de overtollige spanning nu over een spanningsregelaar of over een weerstand valt, maakt niet uit.
Met een draadgewonden potmeter kun je de spanning heel goed regelen van 4 tot 12 Volt, met een spanningsregelaar heb je altijd verlies.
Comparatorschakeling is leuk, 965 ICtje?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Schema zou in m'n mailbox liggen.. nog niets gezien..

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Spanings regelaar is LM 317
Comperator is LM 319
Op zondag 21 april 2002 19:41 schreef exter het volgende:
Of de overtollige spanning nu over een spanningsregelaar of over een weerstand valt, maakt niet uit.
Met een draadgewonden potmeter kun je de spanning heel goed regelen van 4 tot 12 Volt, met een spanningsregelaar heb je altijd verlies.
Comparatorschakeling is leuk, 965 ICtje?

energy powers future motion

Verwijderd

Maar je had het over 11,8V maximale spanning.
Met een LM 317 ben je al gauw 1,2V kwijt.
Ben er laatst nog mee bezig geweest, hoe kan dat?

• Unicron
Sorry als ik verkeerd denk, maar een LM317 is toch inprincipe een variabele weerstand?

Verwijderd

LM317 is een variabele spanningsregelaar, laagste uitgangsspanning is 1,25V. Hoogste uitgangsspanning bijna voedingsspanning.
Wordt ook wel gebruikt om regelbare (lab)voedingen te maken.
Levert een heel stabiele uitgangsspanning.

• Unicron
Op zondag 21 april 2002 22:03 schreef exter het volgende:
LM317 is een variabele spanningsregelaar, laagste uitgangsspanning is 1,25V, hoogste bijna voedingsspanning.
Wordt ook wel gebruikt om regelbare (lab)voedingen te maken.
Levert een heel stabiele uitgangsspanning.
Ja ok. dit weet ik, maar ik bedoel dat het spanningsverschil tussen de uit en ingang van de LM317 toch gewoon wordt gedissipeerd in de LM317

Verwijderd

Yep

• Unicron
gelukkig.

Ik wilde namelijk ook een schakeling maken voor het creeeren van 7 volt voor mijn fans, zonder de 5 volt lijn te gebruiken. Dit wilde ik dus doen door 12 volt om te zetten naar 7 volt. Maar als ik dan 5 fans aan die 7 volt hang dan trek ik toch zo'n 1 ampere en dat zou betekenen dat er 5 watt moet worden gedissipeerd in de LM317. gaat dit goed zonder een coolvinnetje op de LM317?

Verwijderd

Netjes hoor... Ik zou het in productie brengen als ik jouw was.. of in iedere geval ze aanbieden voor een leuk prijsje!! >:)

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 22:12 schreef Unicron het volgende:
gelukkig.

Ik wilde namelijk ook een schakeling maken voor het creeeren van 7 volt voor mijn fans, zonder de 5 volt lijn te gebruiken. Dit wilde ik dus doen door 12 volt om te zetten naar 7 volt. Maar als ik dan 5 fans aan die 7 volt hang dan trek ik toch zo'n 1 ampere en dat zou betekenen dat er 5 watt moet worden gedissipeerd in de LM317. gaat dit goed zonder een coolvinnetje op de LM317?
Nee, zeker niet, de regelaar zal moeten worden gekoeld.
Op een koelplaatje zetten dus.

• Unicron
Op zondag 21 april 2002 22:19 schreef exter het volgende:

[..]

Nee, zeker niet, de regelaar zal moeten worden gekoeld.
Op een koelplaatje zetten dus.
Dit dacht ik al. Hoeveel Watt kan ik dan maximaal in een LM317 dissiperen zonder dat ik hem moet koelen?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Bijna een stoplicht

Verwijderd

Ik meen iets van 1 Watt.
Hij is voorzien van een interne thermische beveiliging, hij zal dus niet stuk gaan als ie te heet wordt, maar hij schakelt de spanning af, en dan staan je fannetjes stil.
Als ie dan weer afgekoeld is schakelt ie weer aan.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

schema graag

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

*

• TheBoneCollector
  • Laatst online: 10-08-2025
Heel kewl ! :7

Het enige minpuntje vindt ik wel dat je net als de Rheobus de ledjes er schuin boven doet...is toch veel mooier als de ledjes er precies boven zitten :? :?

De veranderende ledjes zijn iig wel heel mooi zo :9

• flippy
  • Niet online

flippy

kloppe een paar dingen niet:
het was bicolor leds als het goed is.
gegelbaar van 5/12v ivp 1.25/12
ffe de goeie graag

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

We hadden het even over de LM317, voor het schema van de hele schakeling, met LM 317 en comparatorschakeling voor de LEDjes moet je bij de topicstarter zijn.

• flippy
  • Niet online

flippy

excueese me, danbij deze de vraag dooor naar de topicstarter

• pienk
Ben de bower van het FanBusje.
Ik bouw hem voor €50,-
Op zondag 21 april 2002 22:16 schreef Silverburst het volgende:
Netjes hoor... Ik zou het in productie brengen als ik jouw was.. of in iedere geval ze aanbieden voor een leuk prijsje!! >:)

• flippy
  • Niet online

flippy

ik wil graag wat info over het led gebeuren die erbij zit, die ic die erop zit, welke iz dat?

• TheBoneCollector
Pfff..la maar keek ff niet sorry!

• TheBoneCollector
Hmm kon bovenstaande niet meer editten :?

Vraag: Hoeveel watt kunnen de potmeters maximaal aan :? Heb jij meerdere fans op een "knop" zitten :?

Verwijderd

ik vind die knoppen niet echt bij je kast passen

maar dat is mijn mening :)

verder is ie zeker cool

alleen ff andere kleur ledjes :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 22:39 schreef pienk het volgende:
Ben de bower van het FanBusje.
Ik bouw hem voor €50,-
[..]
Ik heb een aantal mails ontvangen, er wordt een bedrag van rond de 20 euro genoemd. 50euro zal voor de tweakers te veel van het goede zijn vrees ik.

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:11
ff een vraagje, waar heb je die molex aansluiting voor printmontage vandaan?

ben daar al een tijdje naar op zoek.

• real[B]art
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op maandag 22 april 2002 00:46 schreef the12be het volgende:
ff een vraagje, waar heb je die molex aansluiting voor printmontage vandaan?

ben daar al een tijdje naar op zoek.
Willekeurige GOEDE elektronikazaak

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op zondag 21 april 2002 22:26 schreef exter het volgende:
Ik meen iets van 1 Watt.
[...]
Ben benieuwd met voor heatsink ik moet aankomen om mijn 2 Delta AFB-80HP fans aan te sluiten (6800 RPM, 37.61 CFM, MAP 15.35, 46.5 dB-A (!)): die trekken volgens de specs (nog niet gemeten, multimeter laten liggen bij vriend van me) 1.35A per stuk :7

edit:

1.35A x 12V = 16.2W per stuk >:)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

wow ziet er nice uit hoor :9~
als je ze in productie gaat nemen wil ik er ook wel een
denk ik.

zo'n 10-15 euro wil ik er best voor betalen.

b.t.w. waar krijg je die 5 1/4" kapjes??
standaard zit bij een kast alleenmaar hetzelfde
aantal kapjes als bays die in de kast zitten :/

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op maandag 22 april 2002 01:20 schreef CrovaX_ het volgende:
aantal kapjes als bays die in de kast zitten
Dan heb je er toch genoeg? Helemaal als je er bv een brander en een cdrom drive in hebt zitten, heb je er zelfs 2 over...

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 01:27 schreef realbart het volgende:

[..]

Dan heb je er toch genoeg? Helemaal als je er bv een brander en een cdrom drive in hebt zitten, heb je er zelfs 2 over...
jah maar als je ze nou in productie wil gaan nemen..
heb er toch n heleboel nodig ofnie??
of wil je dat de mensen die eentje willen jou eerst
n bay afdekkapje gaan sturen? :?

Verwijderd

Mja. Ik vind de elektronika er achter wel stoer gedaan, maar de afwerking vind ik echt lelijk.

Ik ben niet zo'n fan van overbodige ledjes. En al helemaal niet in 3 kleuren en zo groot.

Maar again: dat printplaatje is wel relaxt.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 22 april 2002 01:36 schreef HlpDsK het volgende:
Mja. Ik vind de elektronika er achter wel stoer gedaan, maar de afwerking vind ik echt lelijk.

Ik ben niet zo'n fan van overbodige ledjes. En al helemaal niet in 3 kleuren en zo groot.

Maar again: dat printplaatje is wel relaxt.
kompleet mee eens. Ik vind het vaak vervelend al die leds erin. Maar die CCFL komt er echt wle in bij mij. Ik kan em iig uitschakelen op mijn kast. Mijn mod is nog neit af en spectacualir, maar wel netjes.. maar hij komt nog wel binnenkort.

iig : ik heb zo min mogelijk extra leds gemaakt! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 00:58 schreef realbart het volgende:

[..]

Ben benieuwd met voor heatsink ik moet aankomen om mijn 2 Delta AFB-80HP fans aan te sluiten (6800 RPM, 37.61 CFM, MAP 15.35, 46.5 dB-A (!)): die trekken volgens de specs (nog niet gemeten, multimeter laten liggen bij vriend van me) 1.35A per stuk :7

edit:

1.35A x 12V = 16.2W per stuk >:)
Op 7 Volt niet meer. :)
En de LM 317 is er ook in de 3A power-uitvoering in TO3 behuizing. Eitje.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 01:36 schreef HlpDsK het volgende:

Hmm, dan blijft er niks over, want die LM317 regelaars zijn ook niet echt nodig, dan ben je weer bij de basis met 3 draadgewonden potmeters.

Oh, editknop vergeten...

• Robino
Op maandag 22 april 2002 01:20 schreef CrovaX_ het volgende:

[..]

b.t.w. waar krijg je die 5 1/4" kapjes??
aantal kapjes als bays die in de kast zitten [afbeelding]
Als je geluk hebt kan je ze wel voor 5 euro cent op de beurs kopen of gewoon bij iemand vandaan halen die ze niet nodig heeft.

* Robino heeft er 12 van zijn buurman gekregen :+

• Fugie|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

ziet er wel erg gelikt uit :) ik ben zker wel geinterreseerd in zo een dingete (wellicht met wat andere specs) great job

Being Crazy Ownz

Verwijderd

ziet er zeker wel leuk uit ! hier moet je een inkoopactie van maken maar er gaat wel veel tijd inzitten omdat je ze zelf moet bouwen maar das het geld wel waard ;)

• Maverick
  • Laatst online: 07:58
klnkt het stom al ik zeg dat ik die knoppen lelijk vindt :?

voor de rest errug :9~ :9~ ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

wat een overdaad aan lelijke grote ledjes... had die dingen weggelaten en je had met een LM317 een veel simpeler ding kunnen maken. Nu heb je echt zo'n kermisding :D

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 10:26 schreef Maverick het volgende:
klnkt het stom al ik zeg dat ik die knoppen lelijk vindt :?

voor de rest errug :9~ :9~ ;)
Zet je er toch andere knoppen op?
Ze zijn in alle soorten en maten te krijgen. :)
Hetzelfde geldt voor LEDs, 10mm, 5mm, 3mm, rond, vierkant, rechthoekig, driehoekig....
Beetje creatief zijn.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Zie de start topic voor de schema's en het email adres van de maker van de fanbusjes. Hij kan je meer vertellen over de prijs en hoe te maken enzo..

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 21-02 23:07
Zeer strakke fanbus zeg...

Kun je zoiets ook maken voor een 3,5 inch frontje?? Dan heb ik zeker wel 50 Euro voor over.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 16:25 schreef TukkerTweaker het volgende:
Zeer strakke fanbus zeg...

Kun je zoiets ook maken voor een 3,5 inch frontje?? Dan heb ik zeker wel 50 Euro voor over.
Haha, mail dan de maker *D

En ik denk dat ie dat wel kan ja :P
Of ie het wilt, ask him :P

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

kben op het moment bezig met me eigen, lijkt er erg veel op! Is dus nog helemaal niet af.

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/aft.jpg

...gamen blijft leuk...

• Robino
Op dinsdag 23 april 2002 09:49 schreef Selachii het volgende:
kben op het moment bezig met me eigen, lijkt er erg veel op! Is dus nog helemaal niet af.

[afbeelding]
[afbeelding]
Welke naam hebben die fan aansluiting plasticies eigenlijk :? Als ik erom vraag bij een lokale eletroboer dan weten ze nooit wat je bedoelt, ze hebben altijd een naam nodig.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter

[afbeelding]
[afbeelding]
Whoohaa! Das ook wel vet..!!
Ben benieuwd hoe het is als ie af is.. alleen niet traploos instelbaar :P

Die aansluitingen voor voedingen van pc's heten molex-connector.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 22:05 schreef nigelator het volgende:

Die aansluitingen voor voedingen van pc's heten molex-connector.
Dat was de vraag niet. Het ging om de fanaansluiting.
Maar om toch maar ff een tip te geven. Print de fot gewoon en stap daarmee naar de electronica boer. Doe ik ook altijd

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 22:29 schreef thedolf het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet. Het ging om de fanaansluiting.
Maar om toch maar ff een tip te geven. Print de fot gewoon en stap daarmee naar de electronica boer. Doe ik ook altijd
Oke, das gewoon een 3 polige print aansluiting. Het zijn iig printaansluitingen, heb ze ook wel heeel breed gezien.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02

[afbeelding]
[afbeelding]
Whaaaaaaa
Dat is wel akelig dicht in de buurt van wat ik wil :P
alleen neem ik dan ook regelbaar.

Hoe komen jullie aan die 5"25 Behuizing? oude cdrom ofzo?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 23:45 schreef Gman het volgende:

[..]

Whaaaaaaa
Dat is wel akelig dicht in de buurt van wat ik wil :P
alleen neem ik dan ook regelbaar.

Hoe komen jullie aan die 5"25 Behuizing? oude cdrom ofzo?
Ja 8-)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

Damian

Insane Obtrusion

errug netjes :)

ga je die prints nog maken, ikke wil er wel 1 :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• pienk
Op donderdag 25 april 2002 11:09 schreef Damian het volgende:
errug netjes :)

ga je die prints nog maken, ikke wil er wel 1 :)
Mail mij als je geintresseerd bent, dan krijg je een bericht terug met de specs

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op dinsdag 23 april 2002 10:33 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Welke naam hebben die fan aansluiting plasticies eigenlijk :? Als ik erom vraag bij een lokale eletroboer dan weten ze nooit wat je bedoelt, ze hebben altijd een naam nodig.
bij mijn electrboer lagen er ee nzooi fans op de tafel dus kon ik de connectoren aanwijzen. neem anders ee nfan mee om te laten zien.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• DAMAGE
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zeker heel erg mooi gemaakt... ziet er heel mooi uit!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoe kom je aan die aansluitinkjes "de 3 fans gaan hier" zelf gemaakt of kun je die los kopen? (hoe heten die dingen)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Prachtig mooi en zeer goed over nagedacht....Top! 8-)

Verwijderd

wow Selachii!!!

die RULED, keesfans en hdd vu meter

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiedissel/smiles/worshippy.gif

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 10:25

Cis

Ziet er flex uit, man!

Als ik nou ook 's een keer een beetje technisch was aangelegd... ;( :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 22:05 schreef Cizzerd het volgende:
Ziet er flex uit, man!

Als ik nou ook 's een keer een beetje technisch was aangelegd... ;( :)
ik ben ook niet erg technisch aangelegd (havo gedaan) en heb toch ook al 3 fanbussies gemaakt (5/12/off 7/12/off en een simpele rheobus met draadgewonden potmeters.

en ik ben nu bezig met me nieuwe rheobus daarbij gebruik ik ook die lm317 spanningsregelaar.

Maar deze gaat toch ffies wat verder dan mijn schematje dies hierbij vergeleken toch wel simpel :P

en die prijs 50 euro das mij teveel. Maar je moet je niet vergissen er zitten best wel wat werkuren in en de onderdelen zijn ook zeker niet goedkoop. aantal potmeters ictjes coolribben 3 kleuren leds dan loopt de prijs hard op.

Maar die schema's aan het begin van het topic vindt ik wat minder duidelijk naja zal wel aan mij liggen. Ik vindt persoonlijk schema's zoals op fanbus.com ofzo met rood/geel/zwart etc. duidelijker en makkelijker te begrijpen.

maar hijs wel erg kewl :9~ moet ik zeggen hoor.
Pagina: 1