[WinXP] Diamond Stealth III S540 Memory Leak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17945

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft. Win Xp loopt om de zoveel tijd vast (BSOD) vanwege een memory leak. :(

Nu heb ik geprobeerd om de bios van de videokaart te flashen (is namelijk nog de eerste uit de fabriek). Daarbij krijg is de foutmelding:

No supported Graphics controller found.
Vendor ID = 0 x 1023
Device ID = 0 x 9660

Ik heb volgens mij wel de goede bios gedownload (stikkertje op de kaart bekeken en via debug nog eens gecontroleerd).

Op dit moment draai ik de laatste S3 Savage 4 drivers van www.hastec.nl voor Win2k.

Weet iemand hoe ik dit memory leak kan verhelpen? En hoe ik mijn bios geflasht krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
1. gebruik je wel de juiste revisie BIOS? Er zijn meerdere revisies van de Diamond stealth III

2. Flash je uit plain DOS zonder HIMEM en dat soort shit?

3. Heb je die stealth III als 2e videokaart in je systeem zitten? Zo ja: andere eruit en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30618

Ik heb ook de Stealth-3 S540, maar met een PCI interface met 32 MB geheugen erop. Draait op XP momenteel met standaard windows drivers. Geen enkel probleem.

Toen had ik de screen saver van SereneScreen.com geinstalleerd, m'n systeem werd dan onstabiel. Als hij de screensaver draaien enkele minuten later krijgt ik een BSOD, en dan automatisch rebooten. Maar volgens mij ligt het niet aan windows. Misschien de vidkaart te oud is of niet compatibel met de screensaver.

Probeer eerst jouw mobo te flashen, of kijk goed de instellingen van je vidkaart in je BIOS. Want bij mij loopt hij gewoon goed uit maar dan zonder de screensaver van SereneScreen (was over levensachtige vissen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik flash met een bootdiskette. Cleaner kan dus niet. De kaart is AGP en de laatste bios update zit op het systeem.

Maar ook buiten het flash probleem ben ik er niet achter waar die memory leak vandaan komt. Ik heb geen rare screensaver ofzo op mijn systeem staan en de errors komen op willekeurige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmmmmmmm, de bios flash is nu gelukt. Ik heb nu versie 227E er op staan.

Ik zit nu dus alleen nog met dat memoy leak, als dat met de bios update tenminste niet verholpen is.

Kan iemand me vertellen welke driver ik het best kan gebruiken in windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
8.40.03 van Sigma lijkt me de beste keuze. Probleem met 8.40.01 is corrupte 2D (te verhelpen door 2D accelleration een tabje terug te zetten), probleem met 8.40.02 is corrupt geluid in 3D modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar zijn die te vinden? Linkje aub?

(ik weet het, ik ben lui maar het is dan ook weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Staan wel ergens op mn site tussen de nieuwspostings (more Savage4 drivers from Sigma heet de posting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gevonden!

tnx alvast, ik hoop dat ik die melding niet meer tegenkom... Zo niet dan horen jullie het vast wel.
Pagina: 1