[php en/of javascript] printen

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ik wil via php of javascript gaan printen. En nou wil ik het zo voor elkaar krijgen dat ik elke "record" op een nieuwe pagina wil krijgen.

Goed, dat is dus wat ik wil. Ik heb al flink wat rond zitten neuzen, maar wat ik wil hebben is moeilijk te vinden. Ik heb al geprobeerd .doc documenten te laten maken, maar dit is vrij lastig/onmogelijk, omdat mijn server op een linuxbak staat.

Toen ben ik gaan kijken naar .pdf documenten. Dit is voor mij ook niet mogenlijk omdat ik op mijn server geen nieuwe modules mag plaatsen :( en volgens mij heb je die nodig om een .pdf document te maken.

Iemand een goede link of uitleg?

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hmz html is bijna onmogelijk. Ten eerste omdat je ook rekening moet houden met linux-gebruikers, ten tweede omdat sommige mensen hun tekengrootte op een andere waarde hebben staan, extra groot bijvoorbeeld. Ik denk toch dat je een of andere manier moet vinden om pdf te genereren, want dat is wel makkelijk en nauwkeurig....

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan idd niet bepalen of iets op 1 of 2 pagina's komt, hoewel je als je hard aangeeft dat de fontsize 10pt is, volgens mij de browsers het ook op die manier printen.
Maar je kan wel aangeven waar in ieder geval een pagebreak moet komen, zie Specifying page breaks for printing using CSS en 13.3 Page breaks

Exact expert nodig?

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Wil je server-side printen of bij de user zelf? Wat heb je eraan als die server toch niet bij jou in de buurt staat??