Bios settings MSI K7T266 Pro2 ?

Pagina: 1
Acties:

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:10
Hallo Tweakers,

Ben een newbie die zich voor het eerst verdiept in de (AMI)biossettings om het beste resultaat uit het systeem te krijgen. Vaak wordt het in de handleiding maar zeer beknopt uitgelegd wat enable of disable voor effecten heeft. Heb 2 reepjes 256 MB PC2100 DDRam ingeprikt en heb de volgende zaken op enabled gezet:

-> Burst length van 4 QW naar 8QW
-> Fast Command van disabled naar enabled
-> SDRAM 1T command van disabled naar enabled
-> AGP apertures size van 64 naar 128 MB (op 256 MB loopt tie vast)

Al met al heeft dit bijgedragen aan een hogere 3Dmark 2001 SE (van 8800 naar 9058). Nu vraag ik me af of deze settings geen kwaad kunnen en of ik:

-> Bank Interleave van Disabled op 2 way of 4 way kan zetten voor nog een beter resultaat?

ZIjn de volgende settings van belang om dit te enablen?

AGP Master 1 W/S Write
AGP Master 1 W/S Read
AGP Read Synchronization
PCI delay transaction

Kan iemand adviseren welke settings het beste zijn zonder meteen FSB en voltages op te krikken (doen we na de basis settings op optimaal te hebben gezet). :)

Dank! M@-X

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Verwijderd

Lees dit maar es:

http://www.itcp.net/~awsh/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm

en dit:

[topic=309815/1/25]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 21 april 2002 15:35 schreef Tw^st3D het volgende:
Lees dit maar es:

http://www.itcp.net/~awsh/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm

en dit:

[topic=309815/1/25]
Zo'n linkje is leuk als je niet weet wat die features doen, maar uiteindelijk hebje er geen bal aan. Ut probleem is combo instellingen van specifieke mobo's.. dus een guide specifiek voor dit mobo is dan wel handig.

Ik heb zelf ook een tijd lopen pielen, maar omdat je vrij veel kan instellen vond ik het wel best en heb ik alles aan gezet.. aangezien het nog snel zat werkt ist prima zo.. niet iedereen heeft zin 3dmark 100.001 keer te runne om te kijken of je zo 2 3dmarks meer krijgt ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Kan me vergissen hoor, maar als je weet welke functie een instelling heeft, dan kun je bepalen wat je er mee wilt doen. En die guide geeft ook nog advies welke instelling het beste is.

Verwijderd

Op www.teccentral.de, onder configuratieguides, motherboards staan ook de biosinstellingen voor jouw MSI bord vermeld.
Heb eerder zo'n bord gehad en de daar aangegeven instellingen werkten prima.
Geugentimings kun je uitproberen naar 2/2/2/5.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 15:25 schreef Mad-X het volgende:
Hallo Tweakers,

.. Heb 2 reepjes 256 MB PC2100 DDRam ingeprikt en heb de volgende zaken op enabled gezet:

..-> AGP apertures size van 64 naar 128 MB (op 256 MB loopt tie vast)
Je agp is je grafische kaart. dat heeft dus niks met je DDR te maken.
bij die bios (AMI 3.5) zit toch ook gewoon optimal settings..
als ie dat (stabiel) trekt.. heb je een maximaal systeem.
werkt het niet; dan ga je dingen terug zetten.
(beginnen met die clocktijden (1/2/3/5/6?T) hoe hoger hoe stabieler; hoe minder snel
Pagina: 1