Hallo Tweakers,
Ben een newbie die zich voor het eerst verdiept in de (AMI)biossettings om het beste resultaat uit het systeem te krijgen. Vaak wordt het in de handleiding maar zeer beknopt uitgelegd wat enable of disable voor effecten heeft. Heb 2 reepjes 256 MB PC2100 DDRam ingeprikt en heb de volgende zaken op enabled gezet:
-> Burst length van 4 QW naar 8QW
-> Fast Command van disabled naar enabled
-> SDRAM 1T command van disabled naar enabled
-> AGP apertures size van 64 naar 128 MB (op 256 MB loopt tie vast)
Al met al heeft dit bijgedragen aan een hogere 3Dmark 2001 SE (van 8800 naar 9058). Nu vraag ik me af of deze settings geen kwaad kunnen en of ik:
-> Bank Interleave van Disabled op 2 way of 4 way kan zetten voor nog een beter resultaat?
ZIjn de volgende settings van belang om dit te enablen?
AGP Master 1 W/S Write
AGP Master 1 W/S Read
AGP Read Synchronization
PCI delay transaction
Kan iemand adviseren welke settings het beste zijn zonder meteen FSB en voltages op te krikken (doen we na de basis settings op optimaal te hebben gezet).
Dank! M@-X
Ben een newbie die zich voor het eerst verdiept in de (AMI)biossettings om het beste resultaat uit het systeem te krijgen. Vaak wordt het in de handleiding maar zeer beknopt uitgelegd wat enable of disable voor effecten heeft. Heb 2 reepjes 256 MB PC2100 DDRam ingeprikt en heb de volgende zaken op enabled gezet:
-> Burst length van 4 QW naar 8QW
-> Fast Command van disabled naar enabled
-> SDRAM 1T command van disabled naar enabled
-> AGP apertures size van 64 naar 128 MB (op 256 MB loopt tie vast)
Al met al heeft dit bijgedragen aan een hogere 3Dmark 2001 SE (van 8800 naar 9058). Nu vraag ik me af of deze settings geen kwaad kunnen en of ik:
-> Bank Interleave van Disabled op 2 way of 4 way kan zetten voor nog een beter resultaat?
ZIjn de volgende settings van belang om dit te enablen?
AGP Master 1 W/S Write
AGP Master 1 W/S Read
AGP Read Synchronization
PCI delay transaction
Kan iemand adviseren welke settings het beste zijn zonder meteen FSB en voltages op te krikken (doen we na de basis settings op optimaal te hebben gezet).
Dank! M@-X
K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding