Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HDD stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor D740X 60GB. Die wil ik stiller krijgen dmv plaatsen in een metalen geluiddempende box (vergeef me de omschrijving, maar ik weet niet hoe zo'n ding heet).
Vraag: Is deze schijf daar geschikt voor en levert het wat op qua geluidsdemping?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bedoelt waarschijnlijk een Silentdrive of niet?

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Er is één goede oplossing namelijk een seagate ATA IV kopen.
die zijn erg stil kep ze ook en het is perfect.Alleen jammer dat ik er nog een maxtor aan het hangen die rrrrateld

LOL

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17
IBM heeft een programma om de drive superstil te maken !
Ik denk dat maxtor ook wel zoiets zal hebben het heet Acoustic Management ofzoiets

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Op zondag 21 april 2002 18:04 schreef Artje het volgende:
Ik denk dat maxtor ook wel zoiets zal hebben het heet Acoustic Management ofzoiets
MMM, het kan aan mij liggen maar ik kan het nergens vinden. Kun je mij misschien ff een linkje geven als jij hem wel kan vinden? BVD

iRacing Profiel

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

"People should know when they're conquered..."

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45
Op zondag 21 april 2002 18:04 schreef Artje het volgende:
winmaa.exe

te downen op www.xs4all.nl/~zwelgje/winaam.exe

hij is virusvrij, en modjes dit is een gratis proggie! (freeware zelfs)

overigens werkt deze op ALLE harddisks welke 'accoustic management ondersteunen) en draait ie onder windows (ook wel makkelijk)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Voor de gebruikers van een Intel mobo... De Auto-Acoustic Management functionaliteit zit ook in de Intel Application Accelerator, is dus niet meer nodig om hiervoor een aparte IBM of Maxtor tool te gebruiken... Voor sommige mobo's dient echter ook de Intel Chipset Driver geinstalleerd te zijn

• StarTAC
Op zondag 21 april 2002 18:46 schreef Malebolgia het volgende:
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/technicalprocedures/21007.html

was weer heeeel moeilijk te vinden...NOT :Z
Sorry ik zocht het zelf voor IBM. Dat was ik vergeten erbij te zetten.

iRacing Profiel

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:47 schreef zwelgje het volgende:

[..]

winmaa.exe

te downen op www.xs4all.nl/~zwelgje/winaam.exe

hij is virusvrij, en modjes dit is een gratis proggie! (freeware zelfs)

overigens werkt deze op ALLE harddisks welke 'accoustic management ondersteunen) en draait ie onder windows (ook wel makkelijk)
Heb jij windows in het duits ofzo :? Bij mij doet die het niet omdat hij zegt dat hij het besturingsysteem niet ondersteutn geloof ik (proggie is in duits) :D

• StarTAC
Op zondag 21 april 2002 19:58 schreef G4s het volgende:

[..]

Heb jij windows in het duits ofzo :? Bij mij doet die het niet omdat hij zegt dat hij het besturingsysteem niet ondersteutn geloof ik (proggie is in duits) :D
Bij mij geeft hij geen foutmelding, maar er gebeurt volgens mij gewoon niets (met hd van sig). Het geluid wordt niet zachter als ik em op Leise zet, en ook niet harder als ik het op Laut zet. Of moet je eerst rebooten (daar heb ik alleen niet zo'n zin in omdat ik net een grote file aan het downen ben)

iRacing Profiel

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45
Nee ik heb geen duitse windows (engelstalig)

hier is het proggie gewoon in het engels, mischien detecteerd ie dat je een nederlandse windows hebt en dat ie daarom naar duits terugschakeld

A wise man's life is based around fuck you

• StarTAC
Op zondag 21 april 2002 20:45 schreef zwelgje het volgende:
Nee ik heb geen duitse windows (engelstalig)

hier is het proggie gewoon in het engels, mischien detecteerd ie dat je een nederlandse windows hebt en dat ie daarom naar duits terugschakeld
Bij mij isi dus ook in het duits, maar ik heb een engelse windoos 2k. Maar werkt het bij jou wel? Ik merk dus helemaal niets.

iRacing Profiel

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56

Scatman_II

R9500 Pro >:)

aah man, die maxtors zijn stil zat ;)

tenzij je hele verdere px geen geluid maakt, dan hoor je ze...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 12:30
Op zondag 21 april 2002 18:51 schreef Omni het volgende:
Voor de gebruikers van een Intel mobo... De Auto-Acoustic Management functionaliteit zit ook in de Intel Application Accelerator, is dus niet meer nodig om hiervoor een aparte IBM of Maxtor tool te gebruiken... Voor sommige mobo's dient echter ook de Intel Chipset Driver geinstalleerd te zijn
dit is idd zo maar dan moet je geen hddŽs op de raid controller hebben hangen want dan werkt het weer niet.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

winaam werkte hier perfect al issie nog niet stil :P wel veel stiller dan eerst ;)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden.
Zo'n box heet inderdaad een silentdrive en daar gaat het mij om. Heeft iemand ervaringen met de Maxtor D740 en silentdrive?
Het geratel (schrijven, zoeken e.d.) van hdd's stoort mij totaal niet. Wat mij meer stoort is het continue gezoem door cpu-koelers, fans, voeding EN schijf. Dat draaien van zo'n schijf vind ik een vrij irritant geluid. Mijn vraag is dus eigenlijk of dat dmv zo'n silentdrive te verminderen is en of deze schijf er geschikt voor is.

Voor wat betreft de "tools" om schijven stiller te maken: daar ben ik niet zo'n fan van. Dat gaat ten koste van snelheid en ik koop niet voor niks een ATA-133 schijf ;)
Pagina: 1