Toon posts:

T.net stylesheet problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan aan mij liggen hoor, maar t.net is sinds gister al behoorlijk f*cked up. Ik zag er nog geen topic over, vandaar. Dat ik even wou weten wat er loos is?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb nergens last van. Geef eens wat meer informatie enzo, je software, verbinding (evt. proxies etc.), en wat je geprobeerd hebt... als iedereen er last van had waren er allang 10 topics over geweest.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
WinXP IE 6.0 verder geen bijzondere dingen draaien, alle instelling op standaard. Ik heb verder geen problemen. Kabel verbinding via Rendo de Kooi

Dit zie ik dus,

Afbeeldingslocatie: http://212.204.253.232/images/misc/tnet_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://212.204.253.232/images/misc/tnet_001.jpg

Verwijderd

cache leeggooien en ff refreshen

Verwijderd

Topicstarter
Jep dat heeft gewerkt.

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Die onderste hebben wij op school altijd achter de kennisnet proxy. Die bovenste is wel erg weird :P

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zie deze vraag nou al ontzettend vaak langskomen. Femme, is het niet een idee om de stylesheets op iedere pagina te includen, en dus niet op een extern bestand ergens op de server? Dan zijn deze problemen als het goed is verleden tijd.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 16:41 schreef SONiCB00M het volgende:
Ik zie deze vraag nou al ontzettend vaak langskomen. Femme, is het niet een idee om de stylesheets op iedere pagina te includen, en dus niet op een extern bestand ergens op de server? Dan zijn deze problemen als het goed is verleden tijd.
indeed ja want het komt blijkbaar wel heel veel voor
en het is ook enorm irritant als je het krijgt
kan er over meespreken ;)
bij mij is het gelukkig na een tijdje F5-en beter :)

Verwijderd

Die style sheets zijn erg groot en dus is het niet slim om ze in elke html pagina te zetten... laat het maar zo als het is.

Er zijn trouwns ook 2 versies gloof ik (IE & NS) dus het word dan dubbel zo groot.

Check this: http://www.tweakers.net/x/s2.css.dsp

• Flake
Op zondag 21 april 2002 17:50 schreef mgfun het volgende:
Die style sheets zijn erg groot en dus is het niet slim om ze in elke html pagina te zetten... laat het maar zo als het is.

Er zijn trouwns ook 2 versies gloof ik (IE & NS) dus het word dan dubbel zo groot.

Check this: http://www.tweakers.net/x/s2.css.dsp
En dat noem jij groot? Volgens mij is dat nog minder dan 500 bytes als ik het zo bekijk.

En wat de tweede kwestie betreft: PHP kan met een enviroment variable met gemak erachter komen welke browser iemand heeft. Dus daarom hoeven er geen twee in te komen maar wordt gewoon per browser doe goede stylesheet geparsed.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:55 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

En dat noem jij groot? Volgens mij is dat nog minder dan 500 bytes als ik het zo bekijk.

En wat de tweede kwestie betreft: PHP kan met een enviroment variable met gemak erachter komen welke browser iemand heeft. Dus daarom hoeven er geen twee in te komen maar wordt gewoon per browser doe goede stylesheet geparsed.
Tja schatten kun je al niet want het is rond de 7.5kb * 2 = 15kb die je bij ELKE pagina moet versturen. Denk even aan alle 56k6jes enzo...

Ow maal 900000 pageviews per dag... (Zie stats)

• Flake
Op zondag 21 april 2002 19:08 schreef mgfun het volgende:

[..]

Tja schatten kun je al niet want het is rond de 7.5kb * 2 = 15kb die je bij ELKE pagina moet versturen. Denk even aan alle 56k6jes enzo...
Ach, in de goeie oude tijd was 1 teken nog altijd 1 byte... zal tegenwoordig maar weer niet zijn.

Alle 56k6jes? Die hebben dan één seconde (nog niet eens durf ik te wedden) langer nodig om te loaden. En het zijn er niet twee. Want als je PHP kent, dan weet je dat de HTML code variabel kan worden gesteld aan de browser. In principe komt het hier op neer:
PHP:
1
<?if ($browser = "IE") {zetdiestylesheetsvanIEopdepagina();} else {zetdieanderestylesheetsmaaropdepagina();}?>

Dus komt er gewoon maar één sheet op de pagina, en niet twee. Wat bereik je ermee? Nooit meer problemen met de stylesheets die niet willen laden. Nooit meer problemen met refreshen als de stylesheets zijn veranderd. Nadeeltje? Maar liefst één seconde langer laden voor de 56k-ers

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zondag 21 april 2002 19:15 schreef SONiCB00M het volgende:
Nadeeltje? Maar liefst één seconde langer laden voor de 56k-ers
Ook 1 seconde langer een Apache child open op onze servers die CPU en geheugen vreet :P

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

IE of NS detecteren kan in PHP of JS maar daar gaat het niet om... je krijgt dan gewoon meer server load en dataverkeer wat niet nodig is... 15kb * 900000 = 12GB extra data. (Toch ?)

Trouwns er staan gewoon 7500+ tekens (letters) in die CSS file hoor...

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 10:15

Thyzz

-=leeg=-

Op zondag 21 april 2002 17:45 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

indeed ja want het komt blijkbaar wel heel veel voor
en het is ook enorm irritant als je het krijgt
kan er over meespreken ;)
bij mij is het gelukkig na een tijdje F5-en beter :)
Beter om gewoon 1 keer [ctrl][F5] te doen, werkt waarschijnlijk beter

5325wp

Pagina: 1