Wat zijn de mooiste advanture games die je gespeeld hebt?
Persoonlijk:
Monkey Island 3 - The Curse of Monkey Island
Persoonlijk:
Monkey Island 3 - The Curse of Monkey Island
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Ik zit nog steeds heel stilletjes op een MI5 te hopen, VooDoo lady had 'n 5 game contract dus wie weet..ooit...Op zondag 21 april 2002 15:09 schreef LuNaTiC het volgende:
Monkey Island 3 ook natuurlijk.. 4 zuigt jammer genoeg een beetje. Dat hadden ze NOOIT in 3D moeten doen
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dat hoop ik ook.. Want ik had em gisteren weer ff uit de kast gehaald en toen ik het weer hoorde v/d voodo lady, kreeg ik diep van binnen weer hoop op een vijfde deel..Op zondag 21 april 2002 15:11 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds heel stilletjes op een MI5 te hopen, VooDoo lady had 'n 5 game contract dus wie weet..ooit...
He who controls the Spice, controls the Universe.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
There is no magic.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
w0000000t Broken Sword 3Op zondag 21 april 2002 17:24 schreef Flexx het volgende:
Speciaal voor LuNaTiC:
http://www.gamers.nl/nieuws/12761
PIII 800@804 Mhz
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
PIII 800@804 Mhz
Zelf heb ik laatst bij de FRS 'Adventure hall of fame' gehaald, 8 cd-roms waar dus ook BS 1 + 2 op staan.Op zondag 21 april 2002 17:29 schreef ViperGTS het volgende:
[..]
maar 2D adventures blijven toch roeleren
Broken Sword 1&2 waren btw ook machtig, heb het alleen op mijn PSX meegemaakt, ben ze nog steeds aan t zoeken voor de PC
maar als ik zou moeten zeggen wat is nu ECHT de allerbeste adventure tot nu toe dan is dat denk ik Monkey Island 2 voor mij.....alleen dat einde al is gewoon klassiek
Verwijderd
Klinkt gaaf! Maaruh......... welke staan er allemaal op dan?Op zondag 21 april 2002 18:11 schreef Lizard het volgende:
[..]
Zelf heb ik laatst bij de FRS 'Adventure hall of fame' gehaald, 8 cd-roms waar dus ook BS 1 + 2 op staan.
Op de site staat dus niet welke adventures erin zitten, beetje jammer.
Ja... ik weet het ook, maar ik ben de naam kwijt.. F***.. Dat was ook met die humoristische goblins.. eeuh. 1 level is dat je als kleine poppetjes tussen de reuzen zit en dan via een reus op de tafel kan springen enz...Op zondag 21 april 2002 17:20 schreef E-LiZeR het volgende:
hja quake 3 natuurlijkoneej das geen adventure
ik vond MI 3 wel lache en eeuh nog zon stom spel met goblins ofzo !! dat was altijd dik lache, Sam en Max uiteraard, Full Throttle met de enige echte Ben, dat was lache op die sloop met die k*t hond vergat je vlees en dan moest bennetje rennuh gek !, ja die goeie oude tijd !
Lucas Arts maakte toen wel goede games.
Verwijderd
Ok, ik heb het ff opgezocht, deze 6 adventures staan erop:Op zondag 21 april 2002 18:30 schreef quipere het volgende:
[..]
Klinkt gaaf! Maaruh......... welke staan er allemaal op dan?
Mij ging het om Broken Sword, maar ik zal die andere adventures ook nog wel eens testen- Die by the sword
- Die by the sword - Limb from Limb
- Broken Sword
- Broken Sword II
- Fallout
- Stonekeep
Verwijderd
Klinkt als Dynamix's: Gobliiins (o.i.d), of gobliins, of goblins 3 (en niet te vergeten het laatste deel: "Woodruff & The Schnibble Of Azimuth").Op zondag 21 april 2002 19:31 schreef Rexcore het volgende:
[..]
Ja... ik weet het ook, maar ik ben de naam kwijt.. F***.. Dat was ook met die humoristische goblins.. eeuh. 1 level is dat je als kleine poppetjes tussen de reuzen zit en dan via een reus op de tafel kan springen enz...
Waat ook nog een zeer cool spel was (nergens meer te krijgen btw)
jep
searisk
There is no magic.
Die heeft iig geval hele goeie graphicsOp maandag 22 april 2002 02:07 schreef jeroen het volgende:
Ik speel niet zo gek veel adventures (eigenlijk bijna helemaal geen spellen meer op het moment) maar Zork - Grand Inquisitor vond ik ge-wel-dig
Verwijderd
erh, sommigeOp maandag 22 april 2002 01:03 schreef The Will het volgende:
Oeh Woodruff, daar heb ik echt nog nooit iemand over horen praten, wat was die moeilijk op sommige momenten.
Verwijderd
Verwijderd
Hier heb ik niets aan toe te voegen...Op maandag 22 april 2002 09:14 schreef RefriedNoodle het volgende:
De mooiste in mijn verzameling, en het valt me op dat niemand die hierboven noemde, is voor mij The Dig. Beetje jammer dat het nog 320x200 was terwijl alle andere adventures al op 640x480 zaten, maar het verhaal, de setting, de muziek, de voice-acting en de animaties vond ik klasse.
Daarna, tja... Ik ben letterlijk van m'n stoel gerold van het lachen bij Sam & Max. DotT vond ik ook hilarisch, maar te kort (ik heb er 4 dagen over gedaan, waarvan 1 dag compleet vast gezeten tot ik ontdekte dat ik de matrassen op zolder om moest wisselen)
Full Throttle was ook gaaf, maar iets te kort. Het was het eerste adventure van LucasArts met digitale muziek (ipv synthesizer) en gestreamde stukken video. En een geniaal gecaste voice-actor voor Ben, wat was die gast droog, zeg!
Ter land, ter zee en in de kroeg
Je vergeet de Police Quest en Space quest series.Op maandag 22 april 2002 11:57 schreef Christiano007 het volgende:
vergeet iedereen de larry serie ofzo?
Sam & Max was ook geinig,en Day of the tentacle was gewoon
ej thnx!!!Op zondag 21 april 2002 17:24 schreef Flexx het volgende:
Speciaal voor LuNaTiC:
http://www.gamers.nl/nieuws/12761
Check mijn eerdere posts in de thread, de FRS verkoopt 'Adventure hall of Fame' waar oa. Broken Sword 1+2 in zitten.Op maandag 22 april 2002 15:24 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
ej thnx!!!
* LuNaTiC kijkt er al weer naar uit.
Alhoewel ik er bij blijf dat die spellen in 2D moeten blijven
Toch zien die screenies er al beter uit dan MI4. Ik denk dat ik hem wel ga kopen. hmmm, eigenlijk moet ik Broken Sword 1 & 2 ook maar eens gaan kopen, ik heb die destijds alleen gespeeld van Twilight (jaja, shame on me).
Weet iemand waar ik deze evt het beste kan halen? (kan me voorstellen dat de reguliere PC-winkels die titels al niet meer hebben)
oh sorry, overheen gelezen blijkbaarOp maandag 22 april 2002 15:33 schreef Lizard het volgende:
[..]
Check mijn eerdere posts in de thread, de FRS verkoopt 'Adventure hall of Fame' waar oa. Broken Sword 1+2 in zitten.
Jah, ik ken het probleemOp maandag 22 april 2002 15:36 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
oh sorry, overheen gelezen blijkbaar
* LuNaTiC gaat morgen maar eens ff FRS shoppen!
maar dat is wel riskant, dan ga ik er weer verslaafd aan raken, niet best met mn komende tentamens
de feeble files is geen hol aan. Daar moet je ECHT een loopdoor bij hebben want anders is er geen mogelijkheid om er uit te komen.Op maandag 22 april 2002 15:18 schreef Lizard het volgende:
[..]
Je vergeet de Police Quest en Space quest series.
Zelf ben ik nog op zoek naar 'The Feeble Files', dat schijnt een officieuze opvolger te zijn van Simon 2.
TMAXTINT
¯\_(ツ)_/¯
Dit stond al een keer eerder in deze thread, maar voor de liefhebbers nog een keerOp maandag 22 april 2002 16:23 schreef beschuitfluiter het volgende:
[..]
wat zit er nog meer bij dan?
hoeveel cd's?
tell me!!!
Op zondag 21 april 2002 21:26 schreef Lizard het volgende:
[..]
Ok, ik heb het ff opgezocht, deze 6 adventures staan erop:
- Die by the sword
- Broken Sword
- Broken Sword II
- Fallout
- Stonekeep
Mij ging het om Broken Sword, maar ik zal die andere adventures ook nog wel eens testen
Verwijderd
Verwijderd
Ik krijg onder XP Broken Sword (deel 1) (nog) niet geinstalleerd maar daar moet ik nog even verder naar kijken.- Die by the sword
- Broken Sword
- Broken Sword II
- Fallout
- Stonekeep
Mij ging het om Broken Sword, maar ik zal die andere adventures ook nog wel eens testen
http://www.lucasarts.com/companystore/windows/classics.htmOp maandag 22 april 2002 16:51 schreef quipere het volgende:
Lucasarts heeft toch ook een aantal van die verzamel cd's van hun adventure gamez op de markt?
Zouden die nog ergens te krijgen zijn?
eeuhm Deus ex noem ik nu net niet een advanture.. Maar wel een heel tof spel..Op maandag 22 april 2002 16:58 schreef Pellaagarion het volgende:
Deus ex
dit is het mooiste spel dat ik ooit heb gespeeld
en falout 1 en 2
Verwijderd
thx alleen jammer dat dat for US only isOp maandag 22 april 2002 18:11 schreef Lizard het volgende:
[..]
http://www.lucasarts.com/companystore/windows/classics.htm
The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Verwijderd
Ik heb LBA maar het beeld is vaag onder windows XPOp woensdag 24 april 2002 08:28 schreef robertos het volgende:
heeft iemand ergens Little Big Adventure 2 in de winkels zien liggen, ik ben de mijne nl. kwijt
You can't free a fish from water.
Verwijderd
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Van welke game was dat icon van van jouw???? Hij komt me zo verotte bekend voor.. maar ik kan niet meer op de naam komen.... Was het misschien samandmax???Op woensdag 24 april 2002 16:45 schreef Assmael het volgende:
[..]
Ik heb LBA maar het beeld is vaag onder windows XP
Weet iemand wa ik daar aan kan doen?
Day of the TentacleOp woensdag 24 april 2002 20:35 schreef Rexcore het volgende:
[..]
Van welke game was dat icon van van jouw???? Hij komt me zo verotte bekend voor.. maar ik kan niet meer op de naam komen.... Was het misschien samandmax???
The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?
Dit is het enige echte goeie rijtje...Op zondag 21 april 2002 16:44 schreef Dr.DK het volgende:
sam & max
day of the tentacle
monkey island
indiana jones
full throttle
flight of the amazon queen
Met simon 1 + 2 erbij en manica mansion en zak mckrackenOp woensdag 24 april 2002 23:59 schreef jxjcs het volgende:
[..]
Dit is het enige echte goeie rijtje...
Eco Quest is/was van Sierra en het spel was inderdaad bedoeld voor kinderen van 10-12 jaar!Op donderdag 25 april 2002 08:53 schreef Ares het volgende:
Niemand die hier ooit Eco Quest heeft gespeeld? Ik meen dat ie ook van LucsArts was, en ik vond hem op 10-12 jarige leeftijd errug leuk...
Verder natuurlijk de bekende spellen die hier al staan, met een dikke nummer 1 positie voor Grim Fandango, en Blade Runner op nr2, als er van 1 van die 2 nou eens een vervolg zou komen...
Ik wou dat het gister was, dan hadden we morgen vandaag nog!
Vooral 2 vond ik errug leuk, dat je in dat regenwoud lag rond te dolen en met die vleermuizenOp donderdag 25 april 2002 09:39 schreef ju_17 het volgende:
[..]
Eco Quest is/was van Sierra en het spel was inderdaad bedoeld voor kinderen van 10-12 jaar!
Ik heb beide delen gespeeld en heb deel 2 nog origineel gekocht en nog steeds in bezit!!
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq