• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Ik heb nog niet zo heel lang een Minolta Dimage S404.
Af en toe maak ik ook wel eens foto's of zit ik wel eens te rommelen in het menu van de S404, en dat gebeurt dmv het grote LCD schem.
Dit scherpje lijkt een beeld te geven net zoals een CRT monitor met een lage refreshrate. Is dit normaal? of moet het beeld zo rustig zijn als het maar kan?

Verwijderd

bij mij is die best wel rustig

mischien de refreshrate onder beeldscherm in configuratie scherm ff hoger instellen. nee geintje maar :)

mischien ff langs de winkel gaan waar je hem vandaan hebt, of je bent gewoon gewend aan een 19 inch met een refreshrate van 120, ja dan is zo een klein schermpje wel ff wennen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ALs je een langere sluitertijd instelt worden de beeldjes ook langzamer ververst. De FRAMERATE wordt dus lager. De REFRESHRATE blijft hetzelfde.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Het beeld kan dus echt wel rustiger vinnik. Het is dus echt wel de refreshrate.

edit:
is dat normaal? ik heb het ook bij foto's in bijv de playmode, of in het menu

Verwijderd

Eeuhm, ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij had het ook iets te maken met de "shake-correctie" :)
Dat je dus geen bewogen foto's krijgt. Als je de camera beweegt, dan duurt het een fractie voordat je in he LCD ziet wat je wilt zien, en de camera beweegt niet vloeiend mee. Volgens mij komt dat doordat hij heel even de tijd neemt om goed scherp te stellen.

Weet iemand hier meer van? Mijn s404 is besteld! :7

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Shake correctie? Dat hoeft toch niet als je instellingen in het menu aan het aanpassen bent? Het beeld in het menu is ook niet 100% rustig, ik dacht dat lcd's zo super rustig waren. Ik kan er overigens wel mee leven hoor, maar toch...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt. LCD's geven inderdaad eigenlijk altijd een strak beeld. Als het echt erg is kun je er misschien mee terug gaan.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Ja, ik kan er wel mee leven, maar toch...
Iemand anders met een s404 waarbij het (menu)beeld niet helemaal rustig is? Alsof de refreshrate niet optimaal is? Het lijkt ook een beetje op moiré. Het is niet zo dat het erg trilt op aardbeving-mode of zo hoor...

Verwijderd

nou ik heb er ff na zitten kijken, maar dus echt geen trillend beeld. gewoon perfect.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
ARRGh :(
Hier heb ik dus echt wel een hekel aan he! Ik ga lekker NIET terug naar de winkel.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Rejgun

Leven is Bier drinken

heb bij die van mij ook ff gekeken, maar heb geen last van wat jij zegt. Als de plek van aankoop niet te ver weg is zou ik toch ff teruggaan.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou er toch wel mee terug gaan.. voor hetzelfde geld houdt ie er over een tijdje helemaal mee op en als je dan geen garantie meer hebt baal je wel.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Ja maar als je er niet op let dan zie je het niet...
:?
Pagina: 1