met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
De ene komt geen mhz hoger de andere een flink eind.
Gewoon proberen dus.
Verwijderd
als je zwart beeld krijgt weet je in ieder geval dattut teveel van het goeie is
Wil jij een P75 nog gaan overklokken???
Naja... ieder zijn eigen "tweak"
Ik heb vroeger ook weleens mijn P90 overgeklokt.
Mijn P90 kreeg ik toen tot 166, toch nog aardig voor zo'n oud systeempie
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
water + electronica = ZAP!
het is een experiment
Heb je misschien wat meer specs?? zoals mobo-type??
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
waatus? spring wie?
Het is een of ander shit merk.
het type weet ik niet, maar hij geeft deze string weer bij het opstarten:
07/05/96-i430vx-2a59gs9bc-00
onderin beeld, das toch de chipset enzo?
Ik hoop dat iemand hier wat mee weet te doen
07/05/96 is datum
i430vx is chipset
2a59g is ?????
s9bc is moederbord
correct me too if i'm wrong
-----------------------------
(insert funny remark here)
Verwijderd
ff terug naar die p75, als hij post met een P75i, dan weet je zeker dat je een echte 75 hebt, er waren er nl. 2 op de markt, die zonder i is een opgefokte 60(wat ook weer een fake cpu bleek, maar das een aander verhaal.
Ik heb er zelf ook een gehad en geloof het of niet, hij is net 2 weken out-of-order, heb er nu een 200mmx voor ingezet.
De 75 heeft bij mij nooit verder dan 165mhz gekunt, das op een SIS boardje met 4mb graphix onboard.
Veel verder gaat hij denk ik niet, kijk maar naar de duron 600's die halen krap 1200, das ook het dubbele, dus niet denken dat je een celeron 300a voorloper hebt of zo!:)
Veel plezier er verder mee.
waar staat die s voor?
Supersonisch
Verwijderd
Veel verder gaat hij denk ik niet, kijk maar naar de duron 600's die halen krap 1200, das ook het dubbele, dus niet denken dat je een celeron 300a voorloper hebt of zo!:)[/quote]ik heb laatst nog gehoord dat er iemand overclocken als afstudeeropdracht had...
die had een 386(!) op 200Mhz draaien (of nog hoger...)
gebruikte wel stikstof-koeling
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
Verwijderd
Dat soort extreme resultaten wil ook wel graag[/quote]heel simpel, gewoon stikstof rechtstreeks op bord spuiten, zo deed die gast het ook
ik zal ff kijken wat het is