Toon posts:

Beeld verschuift als bij degauss effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is het volgende aan de hand: Ik heb een Eizo T765 19", deze monitor geeft werkelijk een haarscherp beeld daar is niks op aan te merken. Alleen soms als ik hem opstart en ik in Windows aangekomen ben (98SE), verschuift het beeld op de volgende manier: de startknop linksonderin verschuift dan een fractie omhoog waardoor de tijd rechtsonderin dan een fractie naar beneden tikt, ongeveer hetzelfde effect als je degauss gebruikt alleen dan zonder het kleureffect wat je bij degauss wel hebt en ook zonder het tik geluid dat je ook hebt bij degauss. Dit gebeurt allemaal heel snel en een paar keer achter elkaar ook zie ik dat de kleur van het beeld dan verandert, van licht naar donkerder, dit gebeurt ook in een flits. Dit gaat zo een kwartier door en dan is het goed en heb ik nergens meer last van. Ik heb in de handleiding gekeken en die zegt dat wanneer de kleur in het begin niet goed is je Degauss kunt gebruiken en/of de monitor 30 minuten moet laten opwarmen. Degauss heb ik gebruikt, maar dit helpt niet. Het is inderdaad na een kwartier weg, maar is dit normaal?? Dit is een professionele monitor (althans zo wordt ie verkocht) en ik weet dat die dingen een bepaalde opwarmtijd nodig hebben. Het vreemde is wel dat de monitor dit niet altijd heeft. Ik heb al de powerkabel van de monitor vervangen, vervolgens de vga kabel, (Trust)speakerset weg gehaald van mijn bureau, de videokaart (GeForce2Ultra) draait niet overclocked en ik gebruik de officiele 23.80 driver. Wat ik nog zou kunnen doen is de videokaart vervangen of een andere driver proberen maar de videokaart doet het volgens mij gewoon goed want als hij een kwartier heeft gedraaid heb ik nergens meer last van en de driver...daarmee heb ik ook nog nooit problemen gehad. Heeft iemand ervaringen met deze klacht?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag met Eizo gebeld en die zeggen dat het waarschijnlijk aan "de rotatie" ligt, maar heeft echt niemand dit eerder gezien??

Het kan trouwens ook niet de videokaart of de driver zijn, ik heb er zonet een Voodoo 5 5500 aan gehangen en hetzelfde probleem....

Verwijderd

Topicstarter
even een klein kickje

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
nee, ik heb er nog nooit last van gehad maar denk dat het gewoon aan de monitor ligt.

301SQN