[OH] het niveau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als een beetje "vervolg" op [topic=463334/1/200] , dit topic..
Ik heb het idee dat het niveau in OH alleen maar lager wordt...zelfs nog onder HK niveau af en toe.
Nou heb ik niks tegen het niveau in de HK, zolang het maar in de HK blijft, en niet naar de andere techfora komt. Voor de topictitel staat OH, maar het kan misschien net zogoed gelden voor meerdere fora, maar ik kom kwam dus gewoon vaak in OH.
Hoe het nu in OH is, is er niet echt veel meer aan...zogenaamd leuke opmerkingen, superonzinnige reply's..
En ik denk als er nix aan gedaan wordt -de topics blijven vaak gewoon open als ze niet in [forum=26] worden gezet- dat het niveau ook niet hard zal verhogen.

Een beetje actiever modden in OH zou dus imo geen kwaad kunnen..maar dat wil niet zeggen dat daarmee alles opgelost is.

Misschien dat er gewoon hardere maatregelen genomen moeten worden tegen offtopic reply's als ze meerdere keren voorkomen, reply's als
:z
oid...wissen is een optie natuurlijk...maar een NOW is imo een betere optie..

Een paar voorbeeldjes:
[topic=474253/1/50]
[topic=474160/1/50]
[topic=473950/1/50]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13241200#13241200
[topic=471893/1/50]
[topic=472943/1/50]
[topic=469430/1/50]
[topic=474322/1/50]
Dit topic wordt mede mogelijk gemaakt door Aikeleer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mwah, niet alleen reply's als :z maar ik zie steeds meer reply's op topics als 'beeldscherm doet het niet meer :(':
NIEUWE KOPEEEEHHHH! www.alternate.nl is een goeie winkuhlllll!!! niet duur wel doen!!!
:{
* Laurent heeft ff weinig tijd/zin om een grote reply te tikke, dus doet 't maar met een smile :P

[edit] toch nog wat:

Wissen vind ik zelf niet echt een nette maatregel tegen zoiets... ik verwacht zelfs dat het totaal zinloos is en misschien zelfs meer onzinnige reply's maakt (iets als: Had ik niet al gezegt dat je een neiuwe monitor kan kope?).

Een NOW vind ik wel een stuk beter, IMO zorgt dat voor een veel strakker beleid in OH wat als resultaat weer een hoger niveau meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 21 april 2002 14:22 schreef Aikeleer het volgende:
Mwah, niet alleen reply's als :z maar ik zie steeds meer reply's op topics als 'beeldscherm doet het niet meer :(':
Aargh, als ik dit soort replys lees dan kom ik bijna tot een spontane zelf-ontbranding in mijn stoel. :o
Ik zou dan het liefst een trash-knop hebben om persoonlijk zo'n reaktie te trashen.

Wat mij opvalt is dat je dat soort personen er ook niet op aan hoeft te spreken, ik heb deze week al een paar keer 'wannabe-mod' naar mijn kop geslingerd gekregen. :(

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mee eens dat het niveau daalt. Ik kwam er ook heel vaak (eigelijk het meest in OH) maar nu niet meer zoveel. Dat het hetzelfde niveau krijgt als de HK is een beetje overdreven ;) maar de topics en sommige reply's zijn soms.... :{

Ik ben gewoon bang dat het teveel werk is voor de modjes in de OH. Het heeft volgens mij wel geholpen dat hij "naar onder" is geplaatst, maar het niveau is niet echt goed ;)

Edit: Zoals onze Sint al zei:
Op dinsdag 09 april 2002 17:25 schreef Sinterklaas het volgende:
Dit staat al op de agenda van de hardwarevergadering die binnenkort gehouden gaat worden :)
Dus ze zijn er mee bezig :)

* We Are Borg Are Borg gaat terasje pakken en bekijkt dit topic vanavond nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 14:34 schreef We Are Borg het volgende:
Mee eens dat het niveau daalt. Ik kwam er ook heel vaak (eigelijk het meest in OH) maar nu niet meer zoveel. Dat het hetzelfde niveau krijgt als de HK is een beetje overdreven ;) maar de topics en sommige reply's zijn soms.... :{

Ik ben gewoon bang dat het teveel werk is voor de modjes in de OH. Het heeft volgens mij wel geholpen dat hij "naar onder" is geplaatst, maar het niveau is niet echt goed ;)

Edit: Zoals onze Sint al zei:
[..]

Dus ze zijn er mee bezig :)

* Laurent Are Borg gaat terasje pakken en bekijkt dit topic vanavond nog :)
Teveel?

Sorry hoor, nofi voor de modjes, maar ik vind dat de modjes van OH vrij weinig uitvoeren. Bulldog bijvoorbeeld (mod. HA) is 2 dagen niet op GoT geweest en meestal zie je hem ook niet in OH. Het enige wat in OH wordt gesloten is SM.

LopeZ heeft maar iets van 35 resultaten op z'n naam staan van de afgelopen 60 dagen... dat zegt al genoeg IMO (hem zie je ook weinig)

Oscar is opzich er wel het meest van de OH modjes, maar toch te weinig. Hem zie je ook nog wel eens behulpzaam zijn, maar niet veel, en dat mis je ook bij de rest van de modjes.

Oscar en Kaj. modden zowat het meeste in OH, dat betekend dat zelfs de HGA mee moet helpen om een forum te onderhouden terwijl bijvoorbeeld Bulldog er niet is en dat met 3 (!) modjes voor OH... een forum wat zelfs nog rustiger is als NOS en waar d'r daar maar 2 modjes nodig zijn... niet erg goed geregeld IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jullie zitten relatief veel in OH, maar dit is niet alleen in OH zo. Het is een algemeen probleem op heel GoT. Ik kan niet anders dan jullie gelijk geven, maar we hebben binnenkort wel een bespreking over de gang van zaken in hardware. Nog even geduld, en hopelijk kunnen we er concreet iets aan verbeteren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 14:43 schreef Exirion het volgende:
Jullie zitten relatief veel in OH, maar dit is niet alleen in OH zo. Het is een algemeen probleem op heel GoT. Ik kan niet anders dan jullie gelijk geven, maar we hebben binnenkort wel een bespreking over de gang van zaken in hardware. Nog even geduld, en hopelijk kunnen we er concreet iets aan verbeteren :)
[HK niveau :+] :* [/HK]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 14:43 schreef Exirion het volgende:
Jullie zitten relatief veel in OH,
Klopt nogal jah :o
maar dit is niet alleen in OH zo. Het is een algemeen probleem op heel GoT. Ik kan niet anders dan jullie gelijk geven,
thnx :* :)
maar we hebben binnenkort wel een bespreking over de gang van zaken in hardware.
ik dacht dat er pas zo een "vergadering" geweest was...?
Nog even geduld, en hopelijk kunnen we er concreet iets aan verbeteren :)
let's hope so :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 april 2002 14:49 schreef veldmuis het volgende:
let's hope so :o
De meeste hardware lui hebben het de laatste tijd nogal druk (ik zelf heb het ook vreselijk druk), dus we zullen het 1 en ander wat beter op elkaar moeten afstemmen. Gelukkig hebben we enkele nieuwe mods, maar in OH zullen we allemaal misschien nog wat meer moeten modden als de verantwoordelijke mods er niet zijn.

Ik kijk regelmatig alle SM's van hardware na, maar ik kan dat ook niet elke dag de hele dag doen, en dat geldt voor de meesten van ons.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 14:52 schreef Exirion het volgende:

[..]

De meeste hardware lui hebben het de laatste tijd nogal druk (ik zelf heb het ook vreselijk druk), dus we zullen het 1 en ander wat beter op elkaar moeten afstemmen. Gelukkig hebben we enkele nieuwe mods, maar in OH zullen we allemaal misschien nog wat meer moeten modden als de verantwoordelijke mods er niet zijn.

Ik kijk regelmatig alle SM's van hardware na, maar ik kan dat ook niet elke dag de hele dag doen, en dat geldt voor de meesten van ons.
Maar eik. vraag ik me af wat LopeZ als moderator OH hier doet... hij is er best weinig naast het grote taxeer-topic en je zegt zelf dat jullie het druk hebben, dan neem je toch niet iemand die er ook weinig is aan als moderator OH? Er zijn genoeg users in OH die er wel veel zijn, wat dus jullie 'drukte' buiten GoT een stuk minder schadelijk voor het niveau kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is HA eigenlijk naar onderen verplaats :?

edit : En waarom heet het opeens Overige Hardware in plaats van Hardware Algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 15:10 schreef ChicaneBT het volgende:
Waarom is HA eigenlijk naar onderen verplaats :?
Hardware Algemeen is niet meer en heet nu Overige Hardware. Ook is de plaats veranderd: met de nieuwe positie hopen we dat OH wat minder als vuilnisvat gebruikt gaat worden.
[topic=469223/1/150]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 15:11 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

[..]

[topic=469223/1/150]
Dat is echt bagger ik moet telkens net iets verder scrollen en heb al vaak fout geklikt ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 15:12 schreef ChicaneBT het volgende:

[..]

Dat is echt bagger ik moet telkens net iets verder scrollen en heb al vaak fout geklikt ;(.
...het is wel ff wennen ja :)
[/Off Topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 april 2002 15:12 schreef ChicaneBT het volgende:
Is ook precies de bedoeling ;) HA was een soort van 'oh, pleur alles daar maar neer want dan is het altijd wel goed', terwijl meer dan de helft van de topics in een andere afdeling thuishoorde.

Nu staat het onderaan en heet het anders. Meer van 'als het echt niet ergens ander bij hoort dan kunnen hier overige hardwaretopics gepost worden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 15:08 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Maar eik. vraag ik me af wat LopeZ als moderator OH hier doet... hij is er best weinig naast het grote taxeer-topic en je zegt zelf dat jullie het druk hebben, dan neem je toch niet iemand die er ook weinig is aan als moderator OH? Er zijn genoeg users in OH die er wel veel zijn, wat dus jullie 'drukte' buiten GoT een stuk minder schadelijk voor het niveau kunnen maken.
Ik was ook nogal verrast dat Lopez Mod werd van OH. Hij doet het heel goed met zn hoeveel is dit nog waard posts, maar verder doet hij niet zoveel. Dit is niet anti Lopez hoor, maar waarom maak je hem dan juist mod? OH is ook mijn favo forum, maar imo is hier het niveau lager dan overal anders op GoT, HK uitgezonderd :P. Nu HA OH is geworden en het onderaan staat is het er wel een stuk rustiger geworden, maar het niveau is en blijft laag. Ik zit ook echt wel veel in PM / VB / OM / OCE / maar daar posts ik niet zo veel. Het niveau OH is gewoon niet hoog genoeg ;(. Dat een mod, Bulldog bijvoorbeeld, eens 2 dagen niet op GoT komt kan ik me heel goed voorstellen, hij mag ook wel eens weg :P, maar dat jullie Lopez mod maken, en die dan vervolgens niet echt veel gaat modden, vind ik vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 15:17 schreef Exirion het volgende:

[..]

Is ook precies de bedoeling ;) HA was een soort van 'oh, pleur alles daar maar neer want dan is het altijd wel goed', terwijl meer dan de helft van de topics in een andere afdeling thuishoorde.

Nu staat het onderaan en heet het anders. Meer van 'als het echt niet ergens ander bij hoort dan kunnen hier overige hardwaretopics gepost worden'.
Als het niet helpt. Wordt toch zeker wel weer terug verandert :? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 15:30 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Ik was ook nogal verrast dat Lopez Mod werd van OH. Hij doet het heel goed met zn hoeveel is dit nog waard posts, maar verder doet hij niet zoveel. Dit is niet anti Lopez hoor, maar waarom maak je hem dan juist mod? OH is ook mijn favo forum, maar imo is hier het niveau lager dan overal anders op GoT, HK uitgezonderd :P. Nu HA OH is geworden en het onderaan staat is het er wel een stuk rustiger geworden, maar het niveau is en blijft laag. Ik zit ook echt wel veel in PM / VB / OM / OCE / maar daar posts ik niet zo veel. Het niveau OH is gewoon niet hoog genoeg ;(. Dat een mod, Bulldog bijvoorbeeld, eens 2 dagen niet op GoT komt kan ik me heel goed voorstellen, hij mag ook wel eens weg :P, maar dat jullie Lopez mod maken, en die dan vervolgens niet echt veel gaat modden, vind ik vreemd..
Bulldog zie ik zowiezo weinig in OH, alleen 2 dagen geleden was hij een wat actiever heb ik gehoord. IMO is 't een zooitje kwa modforce in OM, Bulldog, Oscar en LopeZ zijn er allemaal weinig :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 15:34 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Bulldog zie ik zowiezo weinig in OH, alleen 2 dagen geleden was hij een wat actiever heb ik gehoord. IMO is 't een zooitje kwa modforce in OM, Bulldog, Oscar en LopeZ zijn er allemaal weinig :{
Kaj is er nog het meest.
Ik zit de hele dag (nja, de ene dag meer dan de andere :P) SMetjes te maken en die worden allemaal wel afgehandeld, maar actief modden gebeurt er daar niet echt nee.
Misschien is het een goed idee ook voor OH een paar litemods te maken zoals ook op een paar andere forums hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 15:37 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Kaj is er nog het meest.
Ik zit de hele dag (nja, de ene dag meer dan de andere :P) SMetjes te maken en die worden allemaal wel afgehandeld, maar actief modden gebeurt er daar niet echt nee.
Misschien is het een goed idee ook voor OH een paar litemods te maken zoals ook op een paar andere forums hier.
Idd. en dan ook litemods die echt actief zijn en misschien zijn wat regulars ook wel handig, maar litemods is het begin. De FAQ van OH vind ik ook eik. best klein, maar daar mail ik zo ff Oscar over (wat tips) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Hmja, als het helpt om het niveau op te krikken, wil ik ook best (een stuk) FAQ maken oid hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 april 2002 15:41 schreef veldmuis het volgende:
Hmja, als het helpt om het niveau op te krikken, wil ik ook best (een stuk) FAQ maken oid hoor :)
Uit ervaring weten we dat FAQs maken geen donder helpt. Het staat leuk, maar bijna niemand leest het. En zeker niet de meest problematische groep users: de n00bs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 15:42 schreef Exirion het volgende:

[..]

Uit ervaring weten we dat FAQs maken geen donder helpt. Het staat leuk, maar bijna niemand leest het. En zeker niet de meest problematische groep users: de n00bs.
en die komen het eerste naar OH. Al zie ik dat ze nu PMG bovenaan staat, daar soms eerder nog heen gaan ;). Maar een goede faq is wel handig, als je de n00bs een linkje geeft en hun posts steeds _snel_ ,zodat ze niet al een antwoord krijgen en meteen 10 onzin replys erbij, sluit, gaan ze die echt wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online

[..]

FAQ is IMO toch wel een belangrijk punt, vooral zoals ik al eerder zei bij Regulars. Ik weet dat het waarschijnlijk niet zo extreem veel gelezen zou worden, en al helemaal niet onder de n00bs maar toch helpt het bij een kleine 35% van de gevallen.
Op zondag 21 april 2002 15:45 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

en die komen het eerste naar OH. Al zie ik dat ze nu PMG bovenaan staat, daar soms eerder nog heen gaan ;). Maar een goede faq is wel handig, als je de n00bs een linkje geeft en hun posts steeds _snel_ ,zodat ze niet al een antwoord krijgen en meteen 10 onzin replys erbij, sluit, gaan ze die echt wel lezen.
I second that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[..]

Op grond waarvan is deze stelling? Argumenten?

IMHO staat er in een aantal FAQ's lang niet zoveel als een FAQ in potentie kan hebben.

* Delerium verwijst wederom naar Buzzman's SA-bijbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 17:32 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

IMHO staat er in een aantal FAQ's lang niet zoveel als een FAQ in potentie kan hebben.

/me verwijst wederom naar Buzzman's SA-bijbel
het is wel waar dat, vooral beginnende, users niet de faq lezen, maar als hun topics nu eens snel gesloten zouden worden met een mooi linkje naar de faq, zouden die veel beter gebruikt kunnen worden. De OH faq is idd nogal beperkt, maar er wordt aan gewerkt ;). De SA faq van Buzzman is natuurlijk fantastisch, maar SA is niet zo'n dumpforum als OH en zeker HA is / was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 23:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 21 april 2002 17:32 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

* JvS verwijst wederom naar Buzzman's SA-bijbel
Klopt, sommige FAQs helpen wel behoorlijk. Ik heb in AV nauwelijks meer last van mensen die niet in staat zijn het control panel van de SBlive te vinden om de center-speaker of de rearspeakers aan te krijgen...

Maar voor sommige users (niet de newbie's maar de echt n00b's) willen het gewoon niet even in een FAQ lezen, maar willen het nog een keer speciaal in een topic vragen (is immers veeeeeel makkelijker dan een faq lezen en op een forum mag je alles vragen enzo :z). Daar heeft Exirion wel gelijk in.

Maar die offtopic reply's moet idd streng tegen gedaan worden als het alles verpest.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 17:36 schreef JvS het volgende:

Maar voor sommige users (niet de newbie's maar de echt n00b's) willen het gewoon niet even in een FAQ lezen, maar willen het nog een keer speciaal in een topic vragen (is immers veeeeeel makkelijker dan een faq lezen en op een forum mag je alles vragen enzo :z). Daar heeft Exirion wel gelijk in.

Maar die offtopic reply's moet idd streng tegen gedaan worden als het alles verpest.
Als er harder en vooral sneller gemod wordt, zullen die n00bs de faq wel _moeten_ lezen, gewoon omdat hun topic op slot is gedaan voordat er al weer een reactie is die betekent dat ze het wel weer weten, daar is opzich trouwens niets tegen, maar daarna krijg je die onzinreply's. Daar moet idd een heel stuk harder tegen opgetreden worden. Ik heb ooit 1 user aangegeven die het wel erg bont maakte, maar eigenlijk moet iedereen die zich daaraan schuldig maakt, een NOW krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 21 april 2002 17:44 schreef ByMeSDy het volgende:
eigenlijk moet iedereen die zich daaraan schuldig maakt, een NOW krijgen.
Alleen doen we niet aan "NOW's geven". Dat komt echt zwaar straffend over en werkt dan averechts. Een mailtje sturen met daarin de uitleg over hoe je je moet gedragen op het forum werkt veel beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:04 schreef JvS het volgende:

[..]

Alleen doen we niet aan "NOW's geven". Dat komt echt zwaar straffend over en werkt dan averechts. Een mailtje sturen met daarin de uitleg over hoe je je moet gedragen op het forum werkt veel beter :).
ok, misschien is dat beter, maar als een user dit echt veel te vaak doet moet er imo een NOW komen, het is immers NIET officieel ;). Bijvoorbeeld een user, die ik in SM gepost had en waar na 50 uur ofzo een mailtje naartoe gestuurd werd. In die post had ik 12 - 15 voorbeelden van zijn domme postgedrag gezet, imo verdient hij dan wel een NOW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 18:04 schreef JvS het volgende:

[..]

Agree, maar als je alleen maar lief en aardig ensow blijft doen, ben ik bang dat n00bs dat wel op prijs stellen en gewoon "schijt aan de regels" hebben...
Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk, ik kan het niet weten, jij wel lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 21 april 2002 18:06 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

ok, misschien is dat beter, maar als een user dit echt veel te vaak doet moet er imo een NOW komen, het is immers NIET officieel ;). Bijvoorbeeld een user, die ik in SM gepost had en waar na 50 uur ofzo een mailtje naartoe gestuurd werd. In die post had ik 12 - 15 voorbeelden van zijn domme postgedrag gezet, imo verdient hij dan wel een NOW.
We sturen een mailtje en als een user na aanspreken nog een keer dat soort dingen doet geven we een waarschuwing. Een Mailtje sturen is namelijk gewoon iemand ergens op wijzen, of een waarschuwing. Alleen als je het een naam gaat geven, dan komt het negatief over.

Een bijsturende mail of post is dus in principe een waarschuwing, maar niet een officiele waarschuwing. Als je ze uit gaat delen op de "jij hebt nu een NOW te pakken" manier, schieten ze totaal hun doel voorbij (namelijk bijsturen bij erg lichte foutjes). Als iemand opzettelijk of na het vermeld te hebben in een of twee mailtjes doorgaat met het gedrag, dan krijgt-ie gewoon een officiele waarschuwing. Dan heeft het sturen dus geen effect gehad.

Het "geven van NOW's" doen we niet aan. Als je het perse een naam wil geven, dan is dat ene sturende mailtje dus de NOW, maar ik heb eerlijk gezegd een hekel aan die term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Ik ben blij dat het probleem ook erkend wordt door de moderators. Een groot blik lite modjes zou denk ik wel hebben. Mogen er best een paar zijn. Er zijn genoeg "echte" moderators maar gewoon een stuk of 5 lite mods erbij die in verschillende forums kunnen bij springen en de topics van "Nieuwe pc / videokaart / enz meteen voorzien van een slotje en zo het niveau omhoog halen :)
Op zondag 21 april 2002 14:42 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Teveel?

Sorry hoor, nofi voor de modjes, maar ik vind dat de modjes van OH vrij weinig uitvoeren. Bulldog bijvoorbeeld (mod. HA) is 2 dagen niet op GoT geweest en meestal zie je hem ook niet in OH. Het enige wat in OH wordt gesloten is SM.

LopeZ heeft maar iets van 35 resultaten op z'n naam staan van de afgelopen 60 dagen... dat zegt al genoeg IMO (hem zie je ook weinig)

Oscar is opzich er wel het meest van de OH modjes, maar toch te weinig. Hem zie je ook nog wel eens behulpzaam zijn, maar niet veel, en dat mis je ook bij de rest van de modjes.

Oscar en Kaj. modden zowat het meeste in OH, dat betekend dat zelfs de HGA mee moet helpen om een forum te onderhouden terwijl bijvoorbeeld Bulldog er niet is en dat met 3 (!) modjes voor OH... een forum wat zelfs nog rustiger is als NOS en waar d'r daar maar 2 modjes nodig zijn... niet erg goed geregeld IMO
Met teveel bedoelde ik dat de moderators blijkbaar geen tijd ervoor hebben. Ik zeg niet dat ze het druk hebben met andere delen van GoT, maar ze zijn gewoon niet zoveel aanwezig en dat moet kunnen. Daarom vind ik lite mods een goed idee. Ik zie ze in andere forums ook flink aan het werk (bijv: WG) en die nemen het werk van de moderators uit handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het nadeel van veel mods is dat ze elkaar mogelijk in de weg gaan zitten. Dat is eigenlijk niet echt een groot bezwaar, alleen met de huidige forumsoftware is tegelijk een topic sluiten >> een open topic.. Maar dat moet met een nieuw forumpaket wel opgelost zijn :).

Soms een beetje lastig. En het staat erg streng en schrikt misschien een beetje af... Maarja, als mensen daarover beginnen kunnen we weer naar dit soort discussies wijzen waarom het zo is met meerdere mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Op zondag 21 april 2002 18:44 schreef JvS het volgende:
Het nadeel van veel mods is dat ze elkaar mogelijk in de weg gaan zitten. Dat is eigenlijk niet echt een groot bezwaar, alleen met de huidige forumsoftware is tegelijk een topic sluiten >> een open topic.. Maar dat moet met een nieuw forumpaket wel opgelost zijn :).

Soms een beetje lastig. En het staat erg streng en schrikt misschien een beetje af... Maarja, als mensen daarover beginnen kunnen we weer naar dit soort discussies wijzen waarom het zo is met meerdere mods.
Inderdaad, dat soort dingen komen voor. Jammer, dan ICQ/MSN je met die lite mod wie hem nu echt dichtgooit. Is dus niet echt een probleem. En het grote voordeel is, wanneer een lite mod niet aanwezig is, zal er wel een andere online zijn als je er een paar hebt aangenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Soms een beetje lastig. En het staat erg streng en schrikt misschien een beetje af...
Dat "afschrikken" lijkt me in principe niet zo een probleem...het houd de echte n00bs die niet zoeken ed een beetje weg, en newbies die gewoon wel searchen en echt in het uiterste geval zeg maar een topic openen weten dat ze niets fout doen, en het zal ze dan ook niet afschrikken lijkt me :)

sorry voor het brakke nederlands maar ik kon er geen mooie zin van brouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Op zondag 21 april 2002 18:51 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat "afschrikken" lijkt me in principe niet zo een probleem...het houd de echte n00bs die niet zoeken ed een beetje weg, en newbies die gewoon wel searchen en echt in het uiterste geval zeg maar een topic openen weten dat ze niets fout doen, en het zal ze dan ook niet afschrikken lijkt me :)

sorry voor het brakke nederlands maar ik kon er geen mooie zin van brouwen :P
Inderdaad. Het afschrikken ligt aan hoe je het brengt. Als er als sluit bericht komt te staan:
SLOT, heb je de search knop al gezien |:(
of:
Als je de search gebruikt dan zal je zien dat het probleem al voorbij is gekomen. Zoeken op....
Zit een verschil in afschikking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Laatst online: 07:22

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

[

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Onzin

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 24-08-2007 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 21 april 2002 18:23 schreef JvS het volgende:
Het "geven van NOW's" doen we niet aan. Als je het perse een naam wil geven, dan is dat ene sturende mailtje dus de NOW, maar ik heb eerlijk gezegd een hekel aan die term.
Overigens, er staat in de LA faq nog altijd een NOW, die graag even een permban wil krijgen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:59 schreef Lars The 18Th het volgende:

[..]

dat klopt idd...

Ik kom al ruim 2 jaar hier op GOT en het niveau gat drastisch omlaag ....
Ik opende laatst ook een topic in WOS over snel defraggen in win98
de truuk die ik had gevonden was idd een beetje oud
maar ik ben hem in de search niet tegen gekomen...
Goed de topic gaat op slot ... oke geen probleem ,,
maar waar ik zo pissed off van word zijn die LAME reply's
die je dan krijgt van een aantal GOT(ST)ERS daar word ik zo misselijk van BAH!

Mischien een beetje off maar dit om ff te laten zien dat het niet niet in [OH] minder gaat .....
Dat wilde ik ff kwijt ....
OH is toch echt erger dan WOS hoor, WOS is juist door een nieuw beleid beter geworden.

Ik denk niet dat het 2* sluiten = openen een probleem is. Dat zie je vrijwel direct en je kunt idd via icq afspreken wie het doet. En in andere fora kan het wel, een stuk of wat litemods naast de normale mods. Dit lijkt me dus niet echt een probleem.

er staat idd We Are Borg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Op zondag 21 april 2002 19:16 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

OH is toch echt erger dan WOS hoor, WOS is juist door een nieuw beleid beter geworden.
Was meer een uitspraak over zijn topic waarbij snel defraggen al langer bekent was en niet over het algemeen van WOS
Op zondag 21 april 2002 19:16 schreef ByMeSDy het volgende:

Ik denk niet dat het 2* sluiten = openen een probleem is. Dat zie je vrijwel direct en je kunt idd via icq afspreken wie het doet. En in andere fora kan het wel, een stuk of wat litemods naast de normale mods. Dit lijkt me dus niet echt een probleem.
[quote]
Op zondag 21 april 2002 18:47 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Inderdaad, dat soort dingen komen voor. Jammer, dan ICQ/MSN je met die lite mod wie hem nu echt dichtgooit. Is dus niet echt een probleem. En het grote voordeel is, wanneer een lite mod niet aanwezig is, zal er wel een andere online zijn als je er een paar hebt aangenomen ;)
[/quote]

:X :P Maar idd geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vind het niet erg dat mijn topic gesloten is...
maar die flauwe reply's die je dan krijgt vind ik zo irritant
Op deze manier denk je bij je zelf van : ja daag als ik van die flauwe reply's krijg open ik geen topic meer hier ...

[ Voor 190% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 19:26 schreef Lars The 18Th het volgende:
Ik vind het niet erg dat mijn topic gesloten is...
maar die flauwe reply's die je dan krijgt vind ik zo irritant
Op deze manier denk je bij je zelf van : ja daag als ik van die flauwe reply's krijg open ik geen topic meer hier ...
Mja, over die reacites als "Ouwe |:O !!" mag ook wel een (hoeft niet zo zwaar) beleid komen, maar met een betere modforce zouden die reacites iig. een stuk verminderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Van zo'n reply moet je je niks aantrekken. Gewoon negeren. Maar lieve Sint :P, kan je me vertellen wat er uit gekomen met de vergadering :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 20:33 schreef We Are Borg het volgende:
Van zo'n reply moet je je niks aantrekken.
zal best, maar het gaat toch vreselijk irriteren. Er moet gewoon tegen opgetreden worden, anders blijft dat en wordt het alleen nog maar erger :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Op zondag 21 april 2002 20:35 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

zal best, maar het gaat toch vreselijk irriteren. Er moet gewoon tegen opgetreden worden, anders blijft dat en wordt het alleen nog maar erger :X.
Okee, das waar. Ik zeg het idd wel mooi, maar ik irriteer mij er ook aan en DR heeft er toen wat van gezegd tegen mij.
er staat idd We Are Borg ;)
* We Are Borg Are Borg loopt naar de hoek van de kamer en blijft daar voor straf 10 min staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 20:33 schreef We Are Borg het volgende:
Van zo'n reply moet je je niks aantrekken. Gewoon negeren. Maar lieve Sint :P, kan je me vertellen wat er uit gekomen met de vergadering :) ?
Vergadering is nog niet geweest, maar er zijn al een hoop veranderingen geweest die je echt niet hebt kunnen missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Okee, dat heb ik wel gemerkt :) Dus vergadering komt nog, dus we merken het nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OK, first of all; LopeZ is nog maar een week mod, dus dat ie nog niet zoveel dingen aangepakt heeft in de laatste 60 dagen vind ik niet echt vreemd.
Verder heeft Exirion hier al een aantal goede posts neergezet, waar ik me achter schaar, behalve het FAQ-punt.
JvS heeft namelijk gelijk; sinds de SB-Live-faq is het aantal vragen erover inderdaad drastisch verlaagd.

OH is een zorgenkindje waar we al een tijd mee bezig zijn om het tij waar veldmuis in de startpost melding van maakt, te keren.
het laatste idee was dus om OH te plaatsen waar het forum nu staat, en ik had nog wat andere dingetjes die verbeterd moesten worden, maar waar ik expres nog niet zoveel over los wil laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 21:02 schreef Kaj. het volgende:
OK, first of all; LopeZ is nog maar een week mod, dus dat ie nog niet zoveel dingen aangepakt heeft in de laatste 60 dagen vind ik niet echt vreemd.
Zeker, maar hij heeft in die week maar 8 keer een topic dichtgegooid, terwijl een mod dat toch zeker per dag kan halen, zeker in OH ;).
Verder heeft Exirion hier al een aantal goede posts neergezet, waar ik me achter schaar, behalve het FAQ-punt.
JvS heeft namelijk gelijk; sinds de SB-Live-faq is het aantal vragen erover inderdaad drastisch verlaagd.
I second that
OH is een zorgenkindje waar we al een tijd mee bezig zijn om het tij waar veldmuis in de startpost melding van maakt, te keren.
het laatste idee was dus om OH te plaatsen waar het forum nu staat, en ik had nog wat andere dingetjes die verbeterd moesten worden, maar waar ik expres nog niet zoveel over los wil laten.
Het heeft zeker geholpen het naar beneden te plaatsen, het is een stuk minder druk hier, maar er wordt nog steeds veel gedumpt. En zoals ik al gezegd heb, met sneller modden, en niet alleen maar SM'etjes, zal het niveau imo een stuk gaan stijgen. De n00bs moeten zo wel de faq lezen (die overigens nog erg verbeterd kan worden, Aikeleer heeft daar al een stukkie voor gestuurd). En dit kan imo het beste bereikt worden met een stuk of wat litemods, zoals ook hier in andere subfora goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modden is niet alleen slotjes zetten hoor :)

Topics moven, topictitels aanpassen, flames blussen en nog wat dingen. Slotjes zetten is misschien de corebusiness, maar modden houdt wel meer in :)
Dus alleen naar aantal slotjes kijken om een mod te beoordelen is niet helemaal eerlijk. Vooral niet als er meerdere mods in dat forum rondhuppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 21:23 schreef Sinterklaas het volgende:
Modden is niet alleen slotjes zetten hoor :)

Topics moven, topictitels aanpassen, flames blussen en nog wat dingen. Slotjes zetten is misschien de corebusiness, maar modden houdt wel meer in :)
Dus alleen naar aantal slotjes kijken om een mod te beoordelen is niet helemaal eerlijk. Vooral niet als er meerdere mods in dat forum rondhuppelen.
dat weet ik ook wel Sinterklaas ;).
Ik bedoelde eigenlijk: LopeZ heeft in zijn week als mod nog maar 8 keer 'een of andere' mod actie verricht. Moven zit hier ook bij. Ik heb ff z'n posthistorie bekeken namelijk ;). Topictitels changen weet ik niet, maar meestal post je zoiets ook wel in de topic dus ik denk het niet. Lijkt mij een beetje weinig als mod :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:37

LopeZ

Too much is never enough

Even ter "verdediging", ik had het zowiezo druk deze week met school, en dat gaat imo toch voor aangezien ik in mijn examenjaar zit. Zoals al eerder gezegt ik loop hier pas 5 dagen rond als mod en dan denk ik dat je beter een twijfel achtig topic open kunt laten dan dicht gooien, bij dichtgooien heb je meer boze mensen dan bij open laten. Dit verandert natuurlijk ook naarware ik meer gewent raak als mod :)

Over dat het Hoeveel is dit nog waard topic veel tijd in zou nemen, dat valt best mee +- 30min per dag dus dat maakt opzich ook niet veel uit.

Zoals al eerder vermeld is, het is niet alleen topic's dichtgooien/moven, ik heb toch al heel wat tijd in GoT gestoken met alleen al de topic bekijken, je ziet niet altijd aan de titel of het topic goed of fout is.

Ik vind trouwens wel dat je niet voor alles de mod's van OH moet aankijken, de users maken GoT, niet de mod's, wij ruimen alleen de rotzooi op en handhaven de rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 22:08 schreef LopeZ het volgende:
Ik vind trouwens wel dat je niet voor alles de mod's van OH moet aankijken, de users maken GoT, niet de mod's, wij ruimen alleen de rotzooi op en handhaven de rust.
Agree, maar dat laatste gebeurde imo dus te weinig, daarom dit topic.
En als de 'users' rotzooi maken, etc, lijkt het mij juist de taak van de moderator om er wat van te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Overigens wil ik nog even melden dat dergelijke veranderingen nou eenmaal niet over 1 nacht ijs gaan.
De aanpassingen die er al zijn gemaakt in OH (HA) werken nog steeds door. Dit is niet een kwestie van een paar dagen.
Ik kan me van LopeZ heel goed voorstellen dat ie, in het begin, nog ff de kat uit de boom wil kijken. Ten slotte is het zn proeftijd.

Als iemand met een nieuwe baan begint, stuurt ie ook niet meteen een memo naar de algemeen directeur dat ie hem maandagmorgen om 8 uur op zn kantoor verwacht. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik stem voor veldmuis als lite-mod.... tis duidelijk dat ie dat graag wil en aangezien hij vaak aanwezig is in OH en veel in SM post over OH zou ik het niet vreemd vinden... ikzelf zit bijvoorbeeld niet vaak in 1 bepaald forum... ik bekijk de actieve topics en zoek een leuk topic... :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 09:19 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Agree, maar dat laatste gebeurde imo dus te weinig, daarom dit topic.
En als de 'users' rotzooi maken, etc, lijkt het mij juist de taak van de moderator om er wat van te zeggen :)
I Second that :7

En het is toch waar dat de mods wat weinig modden daar. LopeZ is natuurlijk nog maar een week mod, maar imo heeft hij nog niet zo veel gedaan. Dat hij geen tijd heeft kan wel, heel goed juist, daarom juist stem ik voor een stuk of wat Lite-mods.
Ik heb niets tegen LopeZ hoor, helemaal niet, hij doet het taxeertopic heel goed, maar modden imo iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:37

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 22 april 2002 13:15 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

I Second that :7

En het is toch waar dat de mods wat weinig modden daar. LopeZ is natuurlijk nog maar een week mod, maar imo heeft hij nog niet zo veel gedaan. Dat hij geen tijd heeft kan wel, heel goed juist, daarom juist stem ik voor een stuk of wat Lite-mods.
Ik heb niets tegen LopeZ hoor, helemaal niet, hij doet het taxeertopic heel goed, maar modden imo iets minder.
First of all, ik zei niet dat ik weinig tijd had voor modden, maar dat ik vorige week weinig tijd had, dat dat net mijn eerste week was is jammer maar het zij zo.

No offence hoor maar ik vind ook niet dat je nu al kunt zeggen of ik een goeie mod ben of niet aangezien de duur van het mod zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op maandag 22 april 2002 13:29 schreef LopeZ het volgende:
No offence hoor maar ik vind ook niet dat je nu al kunt zeggen of ik een goeie mod ben of niet aangezien de duur van het mod zijn.
Gelukkig zijn er dan ook andere mensen die dat beoordelen ;)

(ff mn Modje een beetje helpen)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 13:29 schreef LopeZ het volgende:

[..]

First of all, ik zei niet dat ik weinig tijd had voor modden, maar dat ik vorige week weinig tijd had, dat dat net mijn eerste week was is jammer maar het zij zo.

zeker wil ik dat nu niet zeggen. Maar wat je tot nu toe gedaan hebt is imo, in volgens Aikeleer en Veldmuis ook, een beetje weinig. Je bent nog pas net mod, dus er is idd nu nog niet veel over te zeggen behalve dit. Misschien dat je binnenkort wel weer tijd hebt en dat je er dan beter aan toe komt. We will see. En vat dit en al mijn posts aub niet persoonlijk op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Uhm.. mag ik alsjeblieft zelf uitmaken wie ik aanstel als mod? Ja? Dank u.
Ik heb diverse mensen bekeken, heb ook wat suggesties ontvangen van "mijn" crew, en daar is LopeZ uitgekomen.
Ik heb het idee dat een paar mensen in deze thread zich gepasseerd voelen met de aanstelling van LopeZ als derde mod OH, en op deze manier proberen alsnog een voet tussen de deur te krijgen.

Laat het volgende duidelijk zijn:
Het is aan mij om te beoordelen of hij wel of niet geschikt is, en het is aan mij om te beslissen wie ik aanneem. Als ik iemand geschikt vind, ga ik met diegene praten; sollicitatiebrieven zijn daardoor niet nodig tenzij ik daarom vraag in MED.

No hard feelings, maar ik wil dit even duidelijk stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

that's my boss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
hmm sgoe...maar wat ik met dit topic wilde bereiken is dus alleen dat het even duidelijk werd dat het niveau, en de moderatie daarbij naar mijn idee niet echt helemaal goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee, maar die niveau-kwestie was al duidelijk dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 10:44 schreef Kaj. het volgende:
...maar het niveau van OH gaat nu nog steeds achteruit :{

Maarja, ik heb gelezen in MED dat er nog andere veranderingen komen in de Hardware flora, dus daar wacht ik wel eerst eventjes op, ik neem aan dat er iig. aan het niveau gewerkt wordt (als ik uit dat vorige topic de posts goed heb begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 22:07 schreef Kaj. het volgende:
Ik heb diverse mensen bekeken, heb ook wat suggesties ontvangen van "mijn" crew, en daar is LopeZ uitgekomen.
Ik heb het idee dat een paar mensen in deze thread zich gepasseerd voelen met de aanstelling van LopeZ als derde mod OH, en op deze manier proberen alsnog een voet tussen de deur te krijgen.

Het is aan mij om te beoordelen of hij wel of niet geschikt is, en het is aan mij om te beslissen wie ik aanneem. Als ik iemand geschikt vind, ga ik met diegene praten; sollicitatiebrieven zijn daardoor niet nodig tenzij ik daarom vraag in MED.

yes sir :7
Ik heb nogal het gevoel dat dat op mijn van toepassing is ;). Niet mijn bedoeling. Deze tread ging over het niveau in OH, en daar gaat het mij, en Veldmuis en Aikeleer, ook om. Misschien komt het allemaal een beetje zeikerig over, maar dat is zeker niet de bedoeling. Ik vond alleen dat LopeZ nogal weinig modde, maar ik had misschien beter even kunnen wachten daarmee, aangezien hij nog maar pas mod is.
Feit blijft alleen dat ik elke dag maar weer het niveau in OH slecht blijf vinden, en met mij vele anderen, waaronder de crew zelf ook lijkt me..
Laat het duidelijk zijn: Ik wil zeker niet zeggen dat LopeZ een slechte mod is, we wachten gewoon eens een tijdje af. En het is al helemaal niet de bedoeling dat mijn posts als een sollicitatiebrief dienen :X.
Dit wilde ik maar ff duidelijk maken ;).
Maar dat niveau gaat, zoals Aikeleer al zegt, nog steeds \/ \/ \/ <--- die kant op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
*schopje*

Inmiddels gaat het nog slechter met HA/OH, in het forum zijn in een uur en 15 minuten maar 3 replies gepost, wat in de oude tijd nog veel meer was en het niveau ook nog een beetje normaal was. Natuurlijk heeft dit te maken dat het niveau over heel GoT omlaag gaat, maar met OH gaat het toch wel iets slechter als de rest van de techfora.

Met LopeZ gaat het verder goed op het moment, hij is er regelmatig en hij handelt ook best wat SMmetjes af over OH, maar nu lijkt het weer als of Bulldog halfdood is :{ :{.
Op maandag 22 april 2002 22:07 schreef Kaj. het volgende:

Ook nfi, maar in [topic=221082/1/150] staat duidelijk bij de kerntaken van de HGA:
De HGA doet voorstellen voor nieuwe crewmembers in zijn hoofdgroep in overleg met de GoT-raad.
Dus jij bent niet de gene die echt uitmaakt of hij wordt aangenomen, dit gaat dus in overleg met de GoT-raad en jij doet dit dus niet alleen, dit geld ook volgens mij voor het geschikt zijn, als jij toevallig vind dat iemand geschikt voor iets is maar de GoT raad gaat hier totaal niet mee akkoord wordt diegene niet mod. als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 28 april 2002 13:35 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Ook nfi, maar in [topic=221082/1/150] staat duidelijk bij de kerntaken van de HGA:
[..]

Dus jij bent niet de gene die echt uitmaakt of hij wordt aangenomen, dit gaat dus in overleg met de GoT-raad en jij doet dit dus niet alleen, dit geld ook volgens mij voor het geschikt zijn, als jij toevallig vind dat iemand geschikt voor iets is maar de GoT raad gaat hier totaal niet mee akkoord wordt diegene niet mod. als ik het goed heb.
Regeltjes, regeltjes. Je kan je toch heus wel voorstellen dat zoiets veel informelers gebeurt dan daar staat :?

En dat topic is een beetje het idee te geven hoe het ongeveer werkt. Tis geen wetboek die we moeten opvolgen ofzo, het gaat heus wel wat losser.

Zo ook in dit geval zullen de mods gewoon worden uitgekozen door de HGA's in overleg met hun huidige mods, simpelweg omdat zij weten welke personen daar voor geschikt zijn. Als de HGA zijn mods heeft gekozen, dan worden die gewoon mods. Het moet dan nl wel HEEL erg raar zijn als de GoT-raad zou tegenstemmen (Die bezwaren moeten dan wel heel diep liggen).

Kortom, de GoT-raad staat hier eigenlijk een beetje buiten discussie.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

In de eerste plaats bepaalt de HGA dat, en als de rest van de crew geen reden heeft om het oneens te zijn met hem, dan blijft zijn beslissing staan.

1 ding is zeker: users bepalen in ieder geval niet wie er wel of niet mod wordt, en dat lijkt me in deze discussie het enige relevante. Precies de reden waarom Kaj zei wat hij zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het is jammer om te zien dat sommige mensen de teksten net wat te letterlijk opvatten.
Iedereen die ik aangenomen heb, zijn eerst uitgebreid bekeken en aangekondigd in de daarvoor bestemde forums. Als er iemand uit de crew (raad of geen raad) bezwaar zou hebben tegen de mensen die er nu rondlopen, had men dat allang aangegeven.
Daarnaast hebben we nog een proeftijd voor dit soort grappen.

We zijn nu twee weken verder; ik ben vooralsnog tevreden over de huidige modforce.
Wat Bulldog's toestand betreft ga ik net op in: dat gaat jullie op dit moment niets aan, daarnaast heb ik het nu even druk met OCE en wat persoonlijke zaken.

Overigens lijkt het ook alsof men nog even gestudeerd heeft op de diverse regels om vervolgens dit topic warm te houden met een reactie die een week geleden ookal geplaatst had kunnen worden. Maar goed. Ik zal wel weer spoken zien.

Ben ik trouwens nog wel even benieuwd: als het een keertje wat rustiger is, betekent dat dan gelijk dat het niveau weer daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Inmiddels gaat het nog slechter met HA/OH, in het forum zijn in een uur en 15 minuten maar 3 replies gepost, wat in de oude tijd nog veel meer was en het niveau ook nog een beetje normaal was. Natuurlijk heeft dit te maken dat het niveau over heel GoT omlaag gaat, maar met OH gaat het toch wel iets slechter als de rest van de techfora.
You lost me. Wat zegt de drukte op een forum over het niveau? De HK heeft een stortvloed aan posts per kwartier, maar maakt dat het een hoogwaardig forum? Je probeert nu heel krom een statement te maken kant noch wal raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/480708
Caesium:
Slotje
aangezien zoeken genoeg antwoorden geeft en google daarop volgend een antwoord is
Vervolgens zegt iemand dat hij niet zo om slotje moet roepen, vervolgens:
Exirion:
Toch heeft Caesium wel gelijk: Dit soort dingen zijn makkelijk zelf uit te zoeken met Google.
Het halve forum ergert zich dood aan mensen die slotje roepen zonder ook maar iets nuttigs te zeggen in een post, en wat doet de HGM? Die steunt de user die loopt te schreeuwen gewoon lekker..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 28 april 2002 16:05 schreef MikeN het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/480708
[..]

Vervolgens zegt iemand dat hij niet zo om slotje moet roepen, vervolgens:
[..]

Het halve forum ergert zich dood aan mensen die slotje roepen zonder ook maar iets nuttigs te zeggen in een post, en wat doet de HGM? Die steunt de user die loopt te schreeuwen gewoon lekker..... |:(
misschien komt het wat verkeerd over, maar ik zie het daar anders: hij steunt niet dat er slotje geroepen mag worden, maar in de zin heeft ie natuurlijk wel gelijk dat zulke dingen makkelijk te vinden zijn met google.

Hetzelfde geldt voor HK waar ik het irritant vindt als men 'Oud :Z' roept; toch zijn er altijd wel mensen die het nodig vinden dat in een topic te vermelden. Als ik vervolgens het topic sluit, dan zeg ik bijv: Is al vaker langsgeweest.

Daarmee geef ik degene wel gelijk die zegt 'Oud :Z', maar dat rechtvaardigt niet dat iemand dat zomaar in een topic moet gaan zeggen.

Vandaar het woordje 'Toch' in die zinsnede.

(misschien dat Exirion het wat anders had kunnen verwoorden en misschien een vermanend woordje richting de slotjesroeper kunnen spreken, maar in weze komt het op mijn verhaaltje hierboven neer ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Op zondag 28 april 2002 16:15 schreef LuNaTiC het volgende:
(misschien dat Exirion het wat anders had kunnen verwoorden en misschien een vermanend woordje richting de slotjesroeper kunnen spreken, maar in weze komt het op mijn verhaaltje hierboven neer ;))
Kijk, je snapt wel wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 28 april 2002 16:17 schreef MikeN het volgende:
Kijk, je snapt wel wat ik bedoel :P
Ik snap ook wat je bedoelt, maar ik vind het overtrokken. De persoon in kwestie 'schreeuwt' niet om een slotje. Verder is de hele bovenstaande reply van Lunatic van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Op zondag 28 april 2002 16:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik snap ook wat je bedoelt, maar ik vind het overtrokken. De persoon in kwestie 'schreeuwt' niet om een slotje. Verder is de hele bovenstaande reply van Lunatic van toepassing.
Als de eerste twee regels van je reply alleen maar het woord "Slotje" bevatten, vind ik dat wel schreeuwen om een slotje. Meningsverschil blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Er is een verschil tussen het niet mogen roepen om een slotje en daar wel degelijk gelijk in hebben. Sommige topics verdienen nu eenmaal een slotje en een goede user ziet dat en meldt dat. Het is alleen de policy om dat melden daarvan niet in het topic te doen, maar in SM. :)

Overigens Aikeleer: Ik waardeer het dat je aangeeft dat het nu beter gaat met LopeZ, dat betekent IMHO dat je niet alleen maar loopt af te geven op van alles en nog wat, maar ook positieve dingen kunt benadrukken. Zenks :)

Pagina: 1