Iconen verdwenen in kde3

Pagina: 1
Acties:

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na een upgrade van het liquid-thema (via emerge van gentoo) en waarschijnlijk nog een andere actie die ik me niet meer kan herinneren, ben ik al mijn iconen kwijt in kde3.

De enige iconen die over zijn, zijn mijn eigen toegekende iconen, die dus niet in /usr/kde/3/share/icons staan. De standaard-map bestaat dus nog wel en alle iconen bestaan ook, alleen ze zijn niet meer zichtbaar.
De eigenaar van de iconen is root met chmod 755.

Ik heb geprobeerd een ander thema te installeren, helaas zonder resultaat. Wat ik mij dus afvraag is, is er een soort van icon-cache die ik leeg kan halen, of is er iets anders wat ik kan veranderen. Het gekke is namelijk dat ik alles gewoon kan gebruiken, maar het is wel erg kaal zo zonder iconen. Ook alle icons in de software (konquerer, kmail) etc zijn verdwenen.

Het enige dat ik gisteren heb gedaan is het uitvoeren van een howto om mijn usb-muis aan de praat te krijgen waardoor ik enkele nieuwe kernel modules moest maken. Hierdoor moest ik de nvidia-drivers opnieuw installeren, maar dat is het probleem volgens mij niet. Lijkt me sterk dat drivers van je videokaart invloed hebben op je ikonen. Tuxracer doet het gewoon.

Hoofdvraag: hoe krijg ik mijn iconen terug? :'(

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 18:52

_nethack

We're all MAD here

Als je in het control center (Look & Feel -> Icons) eens een andere iconset kiest, en daarna weer terug switcht, wat doet ie dan?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• DAzN
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 14:16 schreef Operations het volgende:
Als je in het control center (Look & Feel -> Icons) eens een andere iconset kiest, en daarna weer terug switcht, wat doet ie dan?
Niets :(

Ik heb al geprobeerd een theme opnieuw te compileren, maar ook dat was zonder resultaat.

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Je hebt waarschijnlijk bij een 'emerge --update world' libpng geupgrade naar versie 1.2. Aangezien deze nieuwe versie een nieuwe library installeert zul je een hoop dingen moeten recompilen om met de nieuwe libpng te kunnen werken. In /usr/portage/media-libs/libpng/files staan een aantal scriptjes om te kijken welke dingen je allemaal moet recompilen.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• DAzN
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 15:09 schreef Cyril het volgende:
Je hebt waarschijnlijk bij een 'emerge --update world' libpng geupgrade naar versie 1.2. Aangezien deze nieuwe versie een nieuwe library installeert zul je een hoop dingen moeten recompilen om met de nieuwe libpng te kunnen werken. In /usr/portage/media-libs/libpng/files staan een aantal scriptjes om te kijken welke dingen je allemaal moet recompilen.
Dank je. Ik ben maar begonnen met het opnieuw compileren van kde, eens kijken of dat resultaat heeft.Intussen maar eens gaan sleutelen aan gnome 2 :)