Toon posts:

SCSI HD Werkt Niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar hopeloos :(

hier mijn probleem:
ik heb nu net een SCSI controller erbij gezet. Ik had er al 1 inzitten maar omdat ik niet weet hoe ik SCSI apparatuur in dit geval een hardeschijf moet configureren met die jumpers had ik voor de eenvoud er maar een SCSI controller bijgezet en daarop de nieuwe HD op aangesloten (seagate ST3452ON) de PC opgestart en de bios zag we de nieuwe controler maar niet de HD. De HD is hetzelfde als de andere HD die ik er al langer in heb zitten en omdat ze op een andere SCSI controller aangesloten zitten heb ik ook de jumpers maar hetzelfde aangesloten, die andere HD werkt namelijk prima. Nu heb ik de jumpers van de nieuwe HD dus op volgens mij alle manieren geprobeert maar het werkt nog steeds niet.

Weten jullie waar het aan kan liggen. ik kom er namelijk niet uit |:(

Verwijderd

Omdat je bios maar één reeks scsi-adressen ziet. Ga gewoon op de seagate-site na hoe je de scsi-id's instelt met die jumpers, en zet je primaire disk op id=0, en je secundaire disk op id=1, en sluit ze op dezelfde chain aan. Gooi die tweede scsiadapter er uit!! nutteloos!!

Verwijderd

Topicstarter
okey, tanks for the tip...

Iemand SCSI controller koopen???

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 20:37

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 21 april 2002 14:54 schreef Jise het volgende:

Hoe duur ??
Hoe snel , u2w of u160 ?
Raid of geen raid ?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Op zondag 21 april 2002 14:54 schreef Jise het volgende:

Welke is het en zoals al eerder gevraagd U2W, U160...??

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
omg even een 2de scsi controller erlangs zetten omdat ie te lui is om een paar jumperinstellingen na te lopen... ik geloof dat dit toch wel het toppunt van luiheid is.

no flame intended hoor, maar dit is toch wel een heeeele aparte situatie!

Overigens kun je best 4 scsi controllers met voor mijn part per controller 30 schijven er in zetten, is gewoon een kwestie van instellen. het is niet zo dat de bios maar 1 reeks scsi adressn ziet ofzo, de systembios ziet er niks van terug dat het scsi is. die spreekt alleen de eerste bootable pci kaart aan, thats it.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1