Toon posts:

asus a7v333 / 2000+ <- valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er totaal niets van, ik ben gisterochtend naar Eindhoven geweest (mycom). Omdat mijn ram niet op PC2700 loopt, en tevens om een hitte probleem. Er waren 3 mensen op ten duur mee bezig,om de ram op PC2700 te laten lopen ... Maar geen succes zelfs niet na een biosupdate naar 1.005 .. Ik houd niet zo van flashe dus heb ik het hun laten doen!

APACER / SAMSUNG PC 2700 ram 2 keer 256

Maar gisteravond en vandaag valt hij steeds uit, en tevens blijft die gewoon haken als ik het surfen ben, de muis en toetsenbord zijn dan gewoon niet meer te besturen..

Ik weet zeker dat het niet een hitte probleem is want, de kast is open en dan 55 graden... echt BAGGER ik snap er niets van... komt dit nou door een biosupdate???? of .. ;( :r :

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb je de spanningen al eens nagekeken, misschien is de voeding niet zwaar genoeg

de chips heb je wel al eens per 1 geprobeerd veronderstel ik (DDR op hoge snelheden geeft problemen bij meer dan 2 slots, misschien bij al op 2)

de cpu wordt stressed 55? dat valt in principe mee hoor, mijne heeft nog op 67° gelopen (te kleine koeler)

Verwijderd

Topicstarter
zonder kast op 55 graden non-stressed en met kast non-stressed op 75 graden

maar ik moet nog een fatsoendelijke koeler uitzoeken.. :(

Maar eergister voor de biosupdate was er geen probleem het uitvallen, pas vandaag en gisteravond na de biosupdate ;(

Verwijderd

Inderdaad kijk bij hardwaremonitor in het bios nog eens naar de 5v spanning, of gebruik motherboard monitor (even via google opzoeken en downloaden, voor temp asus sensor 2 invullen).
Blijf overigens al met al van mening dat het bord kritisch is, waar het gaat om geheugen (merk) en geheugensettings.
Bij ieder nieuw bios moet ik ook de geheugentimings weer aanpassen.
Als het bovenstaande niets oplost zou ik maar teruggaan naar de leverancier om het bord te ruilen tegen een deugdelijk werkend exemplaar.