[rh7.2] swat wil gewoon niet

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 06:40
Dit week-end zit ik al het hele week-end te klooien om m.b.v. Swap mijn Sambaserver te configureren.

Wanneer ik in mijn browser 127.0.0.1:901 typ, dank krijg ik de mededeling dat de hij niet kan connct to host 127.0.0.1 port 901. Die poort staat gewoon als swap in /etc/services

Mijn linux staat gekoppeld aan de proxyserver van Winroute. localhost en zijn varianten staan op no proxy.

Ik word er helemaal tureluurs van. Wat moet ik doen?
Swap is geïnstalleerd, poorten staan goed, /etc/xinetd.d/swat staat op disable = no. Wat moet ik doen?

Verwijderd

Ik neem aan dat je overal swat bedoelt i.p.v. swap, want dat is iets heel anders ;)

Ten eerste staat het IP waarmee je verbinding maakt uiteraard wel in /etc/hosts.allow he?

Ten tweede luistert je servertje wel op poort 901 he? (netstat -l)

Ten derde, als je IE gebruikt, dan moet je "http://" voor de regel zetten als je een niet standaard poort (80) gebruikt, anders doet IE het niet :{

• poes
Kun je nagaan hoe ik al in de war ben.......

Ja de ip staat nu in hosts allow, maar de error die ik krijg is : Connection to 127.0.0.1 failed : connection refused.
Error detected bij Winroute Pro proxy. Dat is probleem een (1) volgens mij, die Winroute proxy

Bij netstat -l staat niets over poort 901 of het woord swat.

Verwijderd

Ten eerste op welke host ga je eigenlijk met je browser naar swat toe? Als je 127.0.0.1 (=localhost) intikt, dan moet je namelijk op de samba-machine zelf werken ;)

Verschijnt er iets in de logfiles aan foutmeldingen?

Uiteraard is xinetd wel opgestart he? (/etc/init.d/xinetd start)

Daarnaast klopt de inhoud in /etc/xinetd.d/swat toch wel he? Goede paths etc. Post anders eens de inhhoud van dat bestand, nadat je de andere stappen uitgevoerd hebt ;)

• poes
Ik probeer inderdaad op de machine waar ik aan werk de samba server te configgen. Ik zal zo de inhoud ervan meesturen. Ik zal eerst jouw laatste tip even checken!

• poes
# default: off
# description: SWAT blahblah

service swat
{

port = 901
socket_type = stream
wait= no
only_from = 127.0.0.1
user= root
server= /usr/sbin/swat
log_on_failure+= USERID
disable= no

}

Winroute het proxyprogramma op de server (WinXP blijft echter roet in het eten gooien. Die komt steeds met de foutmelding.

Bij Netwerk staat het volgende:
IpNameAliases
127.0.0.1localhost.localdomainlocalhost
192.168.1.5redhat.huisnet.nlredhat

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 18:52

_nethack

We're all MAD here

Als jij een proxy hebt ingesteld (nl. die winroute), heb je een goede kans dat je browser probeert 127.0.0.1 via de proxy te benaderen. De proxyserver krijgt dus een request voor 127.0.0.1:901, en gaat daarnaar op zoek.
Hij probeert dus te connecten naar zichzelf op poort 901.
Aangezien de kans klein is dat je swat en xinetd op je winxp-met-winroute machine hebt draaien denk ik dat niet werkt :)

Schakel een eventuele proxyserver in je browser eens uit, of geef op dat ie 127.0.0.1 niet via de proxy moet benaderen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• poes
Dat heb ik geprobeerd, en dan zegt 'ie:
can not connect to port 901 o.i.d. ik laat het nog effe weten!

• poes
De problemen zijn opgelost, maar er is een ander probleem ontstaan. Het netwerk ziet de linuxcomputer niet.
De Linux hoort in workgroup huisnet te staan. Zo staat Samba ook geconfigureerd. Echter geen van de Windows-machines ziet de Linuxmachine in de workgroup (geen domein!)

Wat nu? Pingen gaat wel, ze 'zien' elkaar allemaal!

Verwijderd

local host login wat moet je daar nou precies doen??
Is dat iets van de thuisserver waar de pc aan gekloppeld zijn.
Of iets het van je internet server????
Snap er gewoon niks van ben de helemiddag al bezig.
wil zo graag met linux klote.
Maar wil zo graag dat linux opstart.
Heb trouwens nou nog steeds een opstart disk nodig.
En volgens mij als ik eenmaal weet wat ik daar moet invullen dat ik dan bij klaar ben :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42
Laat ik allebei de problemen net opgelost hebben :)

Heb je de SMB server wel draaien? (ps -aux | grep smb ?). Zo nee: even de init aanpassen!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 22:05 schreef DiedX het volgende:
Laat ik allebei de problemen net opgelost hebben :)

Heb je de SMB server wel draaien? (ps -aux | grep smb ?). Zo nee: even de init aanpassen!
Zou je het aub iets duidelijk willlen uitleggen.
Snap niet alle termen zo goed :?
Dus je hebt het opgelost hoop dat het werkt.
Als ik er ook iest van snap sorry hoor
Pagina: 1