Toon posts:

Dell Inspiron, Gateway Solo of toch een Topline?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor maximaal 6500 piek. De onderstaande laptops hebben mijn interesse gewekt, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen. Het is de bedoeling dat ik de laptop ook voor m'n opleiding ga gebruiken, dus hij moet vaak mee naar school. De laptop moet degelijk zijn en lekker snel. Kan iemand mij advies geven over een van onderstaande types of eventueel over een ander merk? Alvast bedankt!

De types:

Dell Inspiron 3800-
Pentium 3 600, 10 GB harddisk,128 MB intern, 14" TFT (1024x768), 10/100 Mbit netwerkkaart.
Gewicht: 2,8 kilo , 1 jaar garantie, Prijs: 6066 piek.

Dell Inspiron 7500 600YT -
Pentium 3 600, 10 GB Harddisk, 128 MB intern, 15,4" TFT (1280x1024), 10/100 Mbit netwerk-kaart. 1 jaar garantie, Gewicht: 4,2 kilo, Prijs: 6186 piek

Gateway 2000 Solo 5300 LS -
Pentium 3 600, 10 GB Harddisk, 128 MB intern, 14,1" TFT (1024x768), 10/100 Mbit netwerkkaart. 1 jaar garantie, Gewicht: 2,5 kilo, Prijs: 6314 piek

Topline Amicus 3200 -
Pentium 3 700, 12 GB harddisk, 128 MB intern, 14,1" TFT (1024x768), 10/100 MBit netwerkkaart, 2 jaar garantie, Gewicht 3,0 kilo, Prijs: 6300 piek

Topline Insignis 8500 PRO -
Pentium 3 700, 12 GB harddisk, 128 MB intern, 14,1" TFT (1024x768), 10/100 MBit netwerkkaart, 2 jaar garantie, Gewicht: 3,2 kilo, Prijs: 6300 piek

Verwijderd

Wat is het verschil tussen die twee topline's afgezien van het gewicht, of is dat het enigste verschil ?

Verwijderd

Topicstarter
De Amicus heeft 6,5 MB video-geheugen, de Inisignis 8 MB. Verder heeft de Amicus een tv-aansluiting. De Amicus is een wat nieuwer model.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pak de Inspiron 7500 (met 15 inch scherm), die zijn echt goed !!! Alleen jammer van het wat hogere gewicht.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft voor de rest niemand een aanbeveling? (ik moet het topic nog ff in de lucht houden :))

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Ik vind de gehele DELL serie uitstekend, leveren ook een goede service, maar ik zou dus weer kiezen voor een DELL-laptop.

Ik zie dat je de Dell 3800 Inspiron en de 7500 serie met elkaar vergelijkt, maar ik zou toch voor de 5000e serie gaan. Die combineert het beste van beide series en is ook lichter dan die 7500. Dat gewicht is echt enorm zeker als je hem vaak wilt verplaatsen.

Ik ben zelf in het bezit van een Inspiron 5000e met alles er op en er aan. tevens heb ik een servive contract voor 3 jaar afgesloten. Want ik dacht als mijn 15,1 SXGA scherm kapot gaat dan wil ik wel in korte tijd, een nieuwe, met dat service contract heb je binnen 48 uur nieuwe onderdelen, en ze komen het nog inbouwen ook.

Echt een uitstekende service, en als je de helpdesk belt, moet jeje service-nummer doorgeven. Ze weten dan precies wat voor systeem je hebt met welk besturingssyteem.

Verder raadt ik je Windows2000 aan op je laptop,vanwege de mogelijkheden en security.

Als je veel onderweg bent, doet een tweede batterij wonderen, het verlengt namelijk de gebruiksduur met ruim 100% en natuurlijk het inbouwen van een Xircom Realport of de allernieuwste Realport-2. dan heb je alle netwerk voorzieningen, die je maar kan hebben
(10/100 Mbit netwerk, ISDN, GSM, 56K Modem)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik gebruik mijn laptop, ook voor de opleiding (MER-versneld)die ik volg. Het is uitermate handig, in de trein, maar ook met projecten etc. Je hoeft niet te dringen bij een PC je kan gewoon overal gaan zitten en aan de gang.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Ik ben zelf een liefhebber van de toplines, gewoon omdat je hetzelfde krijgt voor minder geld. Zijn gewoon goeie bakken. Maar ik zou als ik jouw was gewoon ff die dingen is van dichtbij gaan bekijken, ff er om rammen en mee klooien. En kijken of ze beetje doen wat jij wilt. Zo'n laptop daar moet je veel werk opdoen, meestal typen en muizen, en zo'n ding ga je niet om het jaar vervangen omdat ze daar gwoon te duur voor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, daar heb ik wat aan. Jammer alleen dat op de een of andere manier de 5000E-serie duurder is dan de 7500-serie. Maar op zo'n bedrag maakt een paar honderd gulden ook niet meer uit :(.

Verwijderd

Topicstarter
Die Toplines schijnen een hele goede service te hebben, de onderdelen zijn goed, maar ik weet niet of ze erg degelijk zijn.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Die 5000, is lichter in gewicht en daarvoor moet je ook betalen. De 7500 heb ik in mijn handen gehad, maar die is echt niet te verslepen, als je van huis => trein => school en visa cersa moet gaan, dat is gewoon te zwaar. Dit 3800 is nog weer lichter dan de 5000, maar de 5000 heeft weer betere mogelijkheden.

De 5000e is in totaal met cdrom speler 3,3 KG

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Me paps heeft namelijk een Topline Insignis 8500Pro 750mhz 128mb ram 12GB HD, gewoon sneller als mijn PC :( En dat dingt blijft gewoon heel, zelfs als ik er op gaat rammen.

BTW die topline 8500 die in jouw rijtje staat is voor rond de 6000 piek te koop, scheelt toch weer 300 :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:19

Opa

Nu Multifocaal!

Ik sluit me geheel aan bij Vidra.
Dell is over de hele linie uitstekend.
De 7500 is veel te zwaar om vaak mee te slepen. Binnen het bedrijf hebben we er een paar als Demo laptop omdat dat 15,4"scherm zo goddelijk is.
de 3800 vind ik een perfecte machine. Met een standaard batterij loopt hij officieel 5 h 20, in de praktijk bijna 4 uur. Je kan er een tweede inschuiven (CD-ROM baai) voor bijna 8 uur werken.
Ook kan je de floppy extern aansluiten en gelijktijdig met de CD-ROM of 2e accu gebruiken. Van de 5000 weet ik niet of dit kan. Die hebben we nog niet in bedrijf.
Xircom Realport: VEEL Beter dan 3com+Psion Gold card. Met de Psion bel ik in op 44k of maximaal 45k3, met de Xircom op 49 of 50k op dezelfde lijn.
Dell Service: In één woord: Perfect.
Wij hebben de standaard service er bij.
Aangezien we er 20 van hebben is de kans groter dat er wat stuk gaat.
Floppy drive, power adapter, Xircom kaart en 1 beeldscherm moesten worden vervangen. Je belt op en ze sturen de onderdelen binnen 3 dagen op of ze komen langs om de hele laptop op te halen. De kapotte onderdelen stuur je kostenloos terug in dezelfde verpakking. Als ze je hele laptop meenemen komt ie met de laatste BIOS terug, binnen een week.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Vidra

Vidra

Vragen?

De Inspiron 5000e heeft in interne (vaste) floppy drive.

En een zoals net genoemd een Multi-bay waarin een tweede batterij, een cdrom, cdrw, DVD, een zipdrive of een extra HD (tot 75 GB) kan worden geplaatst.

Tevens heb ik de 5000e juist gekozen, omdat een ingebouwde floppy drive uitstekend is, je hebt hem altijd bij de hand, en je hoeft niets extern aan te sluiten.

En zo'n Xircom Realport werkt ook grandioos, je kan de standaard connectoren er zo insteken, en geen geklooi met afbrekende draadjes en connectoren.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:19

Opa

Nu Multifocaal!

Overigens loopt de Celeron in de 3800 OOK op 100 MHz. Scheelt toch weer pieken.
Bestel je laptoppie het liefst met maar één DIMM er in (voor 64 MB moet je even bellen) en sjop eens rond op het internet voor een 128 MB SODIMM. Scheelt vaak een berg.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Vidra

Vidra

Vragen?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b]
Overigens loopt de Celeron in de 3800 OOK op 100 MHz. Scheelt toch weer pieken.
Bestel je laptoppie het liefst met maar één DIMM er in (voor 64 MB moet je even bellen) en sjop eens rond op het internet voor een 128 MB SODIMM. Scheelt vaak een berg.[/quote]Die PIII die er in zit draait natuurlijk ook op 100 mhz, maar heeft SSE en 256 kb on-die-cache (het loopt evensnel als de processor). Dit is weer sneller ten opzichte van de Celeron.

En je kan die lapotop's van DELL als je belt ook zonder DIMM aanscaffen, want het is veel goedkoper om ze aan te schaffen bij een normale computerwinkel dan bij DELL

Maar ja je hebt dan weer niet de uitstekende DELL garantie op dat onderdeel.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt. Ik ga denk ik voor de Dell 5000E, al ga ik bij de Gateway2000-store in Den Haag ff de Solo 5300 uitproberen :)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Wat echt belangrijk is, is een TV OUT...tenzij je al een complete DVD studio met Dolby Digital op je kamertje hebt staan :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een Matrox G400 Dualhead en een mooie versterker-combi :)

Verwijderd

Ik zou voor die Dell5000e gaan. Op Laptoptje installeren ze ook nog eens Win2000 en op laptopje is het wel heel prettig als alles wordt geinstalleerd, zeker als het geen hobbiesysteem is. En installeren kunnen ze!
Pagina: 1