Toon posts:

versterker of computer boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb hier een set computer boxen van Philips, 2 boxen + subwoofer.
Maar ik zit soms te denken ofdat ik het eraf zal halen en dan mijn versterker er tussen zou doen met 4 boxen.
Maar kan ik dan die subwoofer er nog op aansluiten op de versterker?
Er zit een kabel bij de subwoofer met daaraan 2 koptelefoon plugjes.
Maar is het zoiezo verstandig om me computer boxen niet meer te gebruiken en me versterker op de computer te doen?

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Ik zou zeggen probeer het en vergelijk ! :D

ik heb hier allebij :D op me versterker en een subwoofersetje :P

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
je hebt kabeltjes waarmee je je pc speakers + versterker op je pc kan aansluiten
buurjongen heeft dat
ik heb aleen versterker
ps speakers gebruik ik nooit, alleen op lans

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat doe je met je comp? Tenzij je het geluid alleen gebruikt om af en toe je windows geluidjes te kunnen horen zou ik zeker een versterker pakken. Met een beetje fatsoenlijk systeem heb je die sub ook niet meer nodig.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
wil het gewoon voor mp3's enzo

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je analoog naar je versterket gaat, heb je wel iets kwaliteits verlies, maar ik denk dat als je goeie boxen aan die versterker hebt hangen, dat het geluid toch nog veel beter is (pc speakers klinken naar metaal)

Ik heb een SB live aangesloten op een versterker (analoog doorgegeven) en het is niet echt super kwaliteit, dat ligt ook voor een groot deel aan de geluidskaart, die zeker niet zuiver is... (het is wel mooi geluid, maar geluid van radio of cd is toch wat mooier)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Sluit je versterker aan op je pc. Een stereoset geeft een veel beter geluid dan een paar pc-speakertjes. Als je een paar goede boxen aan je versterker hebt hangen heb je die sub niet eens nodig.

Verwijderd

Topicstarter
maar het is zonde dat ik die pc speakers niet meer gebruik. :?

Verwijderd

ik zit hier te cs'en via mn amp, heb me DTT2500 weggedaan(althans hij staat in de gang te wachten....). Omdat k een dolby amp heb, heb k gewoon 4.1 geluid of 5.1 geluid bij games. en digitaal aangesloten voor bv je dvd's. qua geluid gaat er niets boven een fatsoenlijke versterker.

Verwijderd

Topicstarter
dat is waar, het is een Marantz versterker die ik heb.

Verwijderd

Topicstarter
maarja, ik weet niet waar ik die bak moet laten bij me computer.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op zondag 21 april 2002 14:06 schreef rvdlugt het volgende:
maarja, ik weet niet waar ik die bak moet laten bij me computer.
Koop gewoon een kabeltje 2xtulp --> mini jack, lengte maakt ook niet zo heel veel uit dus je kunt je versterker waarschijnlijk gewoon laten staan.
Klinkt waarschijnlijk echt tien keer beter dan je pc speakers
Op zondag 21 april 2002 13:57 schreef floduR het volgende:
als je analoog naar je versterket gaat, heb je wel iets kwaliteits verlies, maar ik denk dat als je goeie boxen aan die versterker hebt hangen, dat het geluid toch nog veel beter is (pc speakers klinken naar metaal)

Ik heb een SB live aangesloten op een versterker (analoog doorgegeven) en het is niet echt super kwaliteit, dat ligt ook voor een groot deel aan de geluidskaart, die zeker niet zuiver is... (het is wel mooi geluid, maar geluid van radio of cd is toch wat mooier)
klinkt jouw radio beter dan een cd'tje via de computer??

specs

Verwijderd

Topicstarter
nee

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zondag 21 april 2002 14:01 schreef rvdlugt het volgende:
maar het is zonde dat ik die pc speakers niet meer gebruik. :?
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/32

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 14:17 schreef twopack het volgende:
klinkt jouw radio beter dan een cd'tje via de computer??
als je de boxen van een pc met cd gebruikt, en mn normale set met radio. ja.

Verwijderd

ik heb ook een philips speaker set 5.1 klinkt vet goed zeker met mijn live 5.1 en bij deze kun je de subb apart aansturen maar bij de versie met 2 of 4 boxen lukt het niet

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op zondag 21 april 2002 19:20 schreef neographikal het volgende:

[..]

als je de boxen van een pc met cd gebruikt, en mn normale set met radio. ja.
Maar volgens mij bedoelt floduR wat anders.

specs

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 13:49 schreef rvdlugt het volgende:

---knip---

Maar is het zoiezo verstandig om me computer boxen niet meer te gebruiken en me versterker op de computer te doen?
Ja. Ik heb zelf m'n PC naar een sony 2.1 hi-fi setje aangesloten, en ik ben daar zeer tevreden met het resultaat. PC speakertjes kan IMO geen goeie geluid produceren.

En met een versterker heb je toch meer vermogen.

Verwijderd

Ik krijg overmorgen mijn nieuwe mobootje binnen, een MSI NEO-FISR2... :9~

Deze heeft een optical out.

Nu is mijn vraag:

Ik heb een 5.1 set staan van yamaha deze wil ik aan gaan sluiten via een optical kabel. Maar ik gebruik mijn Sennheiser 150 headset nog wel voor het gamen, kan dit samen aangesloten worden? of moet je dan de hele tijd je instellingen aan gaan passen?

En heeft iemand nog wat tips voor het instellen van 5.1 surround van pc - via - versterker.

Ik wil de set aansluiten voor het luisteren van MP3's en het bekijken van DIVX en DVD's (dvd's ga ik btw spelen via mijn Sony dvdspeler IN de pc)

Verwijderd

Lekker hoor :)

Maar iets anders, je kicked een topic van 2 jaar oud met deze vraag. Dat is een beetje overdreven want nu gaan er misschien mensen reageren op eerder geposte tekst. Daarom gaat deze dus ook dicht.

Ik zou morgen gewoon het hele zooitje installeren en dan kijken wat er uit komt. Kom je echt niet uit, niet zelf en ook niet met de search eh AVH Faq, dan mag je er van mij best een topic voor starten.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.