Toon posts:

Dualhead, waarom (niet)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort eens wat nieuwe hardware kopen, en nu vroeg ik mij af wat nu precies de voordelen zijn van een dualhead.
Het lijkt mij enorm handig om twee monitoren te kunnen gebruiken, maar hoe zit dat dan met je toetsenbord en muis kan je die makkelijk over schakelen ofzo??

En dan als laatste nog welke kan ik het beste kopen (budget: rond de €150), ik dacht zelf aan deze: Matrox Millenium G550.
Mijn systeempje gebruik ik vooral om te programmeren, en af en toe een game.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-07 22:16
je moet het zien als een verlenging van je desktop die 2e monitor, dus je krijgt een groter beeldscherm door er 2 aan elkaar te koppelen en voor de rest blijft alles hetzelfde

GoT a clue? Specs

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Het wordt veel gebruikt bij mensen die doen aan CAD tekenen e.d. De dual head matroxjes zijn helaas niet zo geschikt op alle games mee te doen,daar zijn ze immers niet voor gemaakt. Je kan misschien wel een PCI dual head kaartje erbij zetten of zo? Maar daar moet je maar eens naar zoeken, is veel over te vinden.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58

dlmh

Lo-Fi

HET GROTE voordeel van Windows is dat je héél makkelijk 2 monitoren kan gebruiken. Als je een dualhead of een AGP en een PCI kaartje heb kan je bij de eigenschappen van je desktop zeggen hoe de monitoren tov elkaar staan en als je dan met je muis naar de rand van de monitor gaat 'springt' je cursor naar de andere monitor. HANDY HE !
Suc6.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik denk dat ik wel een dualhead ga kopen.
Maar wat kan ik het beste doen, een Matrox, een Ati of toch maar iets anders?

Verwijderd

matrox of een ati

geen Nvidia
hun deulhead is niet uitgebrijd als de matrox

en als je een goede agp kaart heb dan koop je
"
sis 6326 4\8mb pci voor 30euro
of een tnt2 m64 voor 50euro

hier heb je dan meer aan dan die Nvidia

• Sike
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:55

Sike

Simply$ike | Nachtvlinder

Ik heb zelfde Matrox Millenium G550.
Heel fijn kaartje.
Haar scherp beeld op beide monitoren.

Zware 3d spellen draaien wat minder, maar aangezien in toch bijna geen spellen doe is dat niet heel erg.

snachts werkt alles beter .....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 17:31 schreef Sike het volgende:
Ik heb zelfde Matrox Millenium G550.
Heel fijn kaartje.
Haar scherp beeld op beide monitoren.

Zware 3d spellen draaien wat minder, maar aangezien in toch bijna geen spellen doe is dat niet heel erg.
Dan word het dus de Matrox :Y).
Bedankt iedereen voor de reacties!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op zondag 21 april 2002 17:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
matrox of een ati

geen Nvidia
hun deulhead is niet uitgebrijd als de matrox

en als je een goede agp kaart heb dan koop je
"
sis 6326 4\8mb pci voor 30euro
of een tnt2 m64 voor 50euro

hier heb je dan meer aan dan die Nvidia
TNT2 = NVidia..

Als je af en toe game (kweet niet wat je dan speel) kan je wel beter een radeon kopen hoor. Deze is in 3d een stuk sneller.

Verwijderd

zit er op een tnt2 deulhead??
nee
er zit allen deulhead op de geforce2mx en geforcte4mx
dit zijn de einigste kaart van Nvidia die deulhead ondersteunen

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 17:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
nee
Dualhead (2x), Geforce, enige, kaarten....

en dan laat ik die vorige reply maar achterwege....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat bedoelde ie niet.. Eender dat je zo'n kaart er los bij kan kopen naast "een goede agp kaart" :)

Verwijderd

sommige mensen hebben de nederlandse schrijfkunst echt niet onder de knie hoor. jeumig de peumig

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op zondag 21 april 2002 18:09 schreef schaapie het volgende:

[..]

Dualhead (2x), Geforce, enige, kaarten....

en dan laat ik die vorige reply maar achterwege....
Staat in de Faq...
Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
(8>

Systeem | Strava

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
boeie af en toe een gamepje spelen o 640*480 overleef je ook wel hoor.
dual head functie is bij matrox gewoon het beste.
Verwende zeikerds met jullie 1600*1200 games =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 18:16 schreef brakkie het volgende:

[..]

Staat in de Faq...
[..]

(8>
het kan natuurlijk ook gewoon luiheid zijn... maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen

ik zal het niet meer doen ;)

Verwijderd

je kunt ook een beetje acceptabele AGP kaart kopen met één monitor uitgang, zodat je af en toe prettig kan gamen, en een goeie PCI videokaart erbij kopen zodat je je tweede bbeeldscherm een beetje spannend in kan richten.

is ietsje duurder maar je verbeterd de inzetbaarheid en de performance van je systeem gigantisch.

ik heb pas op alternate.nl zitten browsen voor acceptabele PCI gfx kaarten. ze bestaan.

(zoekt op alternate)
Sparkle SP6800M4PCI 95 euro, geforce2MX met 32mb.

prima prijs, prima gfx kaartje, kun je je 3d objectjes en webpages met leuk spul op allebij je monitoren bekijken, en dit in combinatie met een redelijke AGP kaart is niet eens zoveel duurder dan die kaart die je op het oog hebt.

zomaar een idee ;)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

nee
Check z'n ondertitel dan, bij z'n icoon ;)
Alleen basis school gehad
(en daar staat zelfs nog een taalfout in..)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo laat reageer (ben gisteravond weggeweest).

Ik speel niet echt brute games ofzo, meestal een race / rally spel. Iets in de richting van Collin McRae, Driver enzo. Gewoon ff als afleiding.

Wat ik heel belangrijk vind is dat het beeld superscherp moet zijn, want als je een uurtje naar zo'n knipperend scherm tuurt ga je kapot (beetje overbodig om te zeggen denk ik ;) ).
Jah en wat die games betreft, ik hou niet zo van die shooters, want die win ik bijna nooit :+.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik ben net de eigenaar geworden van een Club3D Radeon 8500 PRO :) ik ben er zeer tevreden over, je kan de gekste dingen uithalen met de dubbele uitgangen zoals 90/180 graden draaien (zeer handig voor mij) multiple desktops etc etc...
dingen die je met 2 videokaarten dus niet kant, ik had eerst een GF2mx 32MB AGP en een SiS 6326 8mb PCI... scrollen op de PCI gaf een zware vertraging op de AGPO kaart zodat het beeld echt stil ging staan.. zeer vervelend als je daar 3D visualisation op laat zien voor publiek |:( op de radeon vertraagd het ook nog wel wat maar stukke minder gelukkig...

Volgende de reviews heeft een matrox G550 ongeveer dezelfde 3D snelhgeid als een GF2 dus daarom ben ik voor de ATi gegaan... zelfs met zeer zware real-time 3D op muziek nogsteeds een stabiele 40+ FPS!

Let wel op dat je geen LE versie koopt want die ondersteund dus geen 2 monitoren tegelijk... wel tv en monitor

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Topicstarter
Uhm is dat deze (http://www.tweakers.net/pricewatch/26134), zoniet zou je hem dan aub even in de pricewatch willen opzoeken?
Op maandag 22 april 2002 18:45 schreef Tranced het volgende:
Volgende de reviews heeft een matrox G550 ongeveer dezelfde 3D snelhgeid als een GF2 dus daarom ben ik voor de ATi gegaan... zelfs met zeer zware real-time 3D op muziek nogsteeds een stabiele 40+ FPS!
En deze gedachtengang snap ik niet helemaal, is de Ati dan dus sneller / beter?

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

deze is het...

De matrox heeft inderdaad belabberde 3D... kijk hier maar eens voor een test van X-bit labs...

Ik heb dus een ATI Radeon gekocht omdat die G550 echt niks presteert op 3D gebied... ik had een GF2 MX, het enige verschil zou zijn als ik de matrox had gekocht is dat ik maar 1 kaart had ipv de 2, in snelheid is het verschil niks...

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 12:58

jll

Jah ik net effe een tweede pci vga kaart in mijn 133Mhzer hangen en ja hoor mijn desktop werd maarliefst met een helebeeldscherm verlengt...

Maar nu wou ik het ook op mijn 700Mhzer proberen alleen had ik gelezen dat dat onder XP niet zo gemakkelijk ging.
dus heeft iemand nog typs voordat ik hem loshaal

ik gebruik veel autocad dus hebben jullie nog een tip voor een lowbudget pci kaartje of moet ik dan gaan voor die Sis

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Pagina: 1