Toon posts:

K7S5A - harddisk met win98 boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb dus een ECS K7S5A moederbord. Met een quantum fireball 20gb harddisk en een hercules terminator beast 8mb agp videokaart. Ook nog 128mb pc-133 en een duron 950.

De rest van de spullen ligt er naast.

Probleem is dat ik met geen mogelijkheid kan opstarten van die harddisk. Hij wordt wel prima herkent tijdens het opstarten van de pc maar zodra windows moet gaan booten geeft hij de volgende melding:

Searching for Boot Record from IDE-0..OK

Ongeldige diskette
Vervang de diskette en druk op een toets

Ik gebruik de standaard bios instellingen. Booten van IDE-1 of 2 of 3 lukt ook niet.

Als ik dan opstart van windows98 cdrom en windows er overheen wil gooien geeft hij aan het begin van de windows setup de volgende melding:

Bij windows 98 se installatie:

Setup Detectiebericht

Bericht SU-0013

Setup kan geen bestanden maken op het opstartstation
en kan windows 98 niet installeren.

Als u een HPFS of NTFS bestandsysteem gebruikt moet u
een MS-DOS opstartpartitie maken. Schakel LANtastic-
server of Superstor-compressie uit voordat u Setup
uitvoert. Raadpleeg Setup.txt op Setup diskette-1 of
de windows cdrom voor meer informatie.

-Setup Afsluiten-

Vreemde is dat als ik hem in een andere pc hang hij wel gewoon opstart |:( en dat dus ook van IDE-0.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

kan in die HD niet een kabel die er ook ondersteboven in gaat. draai um eens om als dat kan. weet ik niet zeker.

heb je die onderdelen pas gekocht of deed ie het opeens niet meer??

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 12:20
Op zondag 21 april 2002 13:44 schreef Yoman het volgende:
kan in die HD niet een kabel die er ook ondersteboven in gaat. draai um eens om als dat kan. weet ik niet zeker.

heb je die onderdelen pas gekocht of deed ie het opeens niet meer??
erm ... Die ATA kabels passen maar op 1 manier tenzij je zo erg hebt loopen door druken dat alles kapot is maar dat lijkt me niet ;) en als je een andere computer nog heb download dan ff bootdisks setup en instal via de bootdisks ff over nieuwe windows ( werkt bij mij ook altijd )

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik heb ook een keer dat soort wazige problemen gehad. :(
als eerste kun je proberen even met een win98 bootflop te booten, en dan fdisk/mbr in te tikken.

Dan opnieuw opstarten, ff kijken of ie het doet. Als het niet zo is, is er volgens mij maar 1 optie, en dat is in die computer de hele harddisk leeghalen, partitioneren en dan formatteren.... klinkt vervelend, ik weet het, maar dat zou wel moeten werken

p.s. Ik neem dus wel aan dat er op die schijf een primaire partitie is, en actief is??

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei:

hij start wel gewoon op als ik die harddisk aansluiten op een andere pc.

De harddisk is verder het enige wat er aanhangt naast een videokaart, memory en cpu + mobo.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Piepjes??

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-03 13:01
Vreemd, staat de hd niet op slave? Sommige computers willen daar nog wel eens een probleem van maken en starten niet van slave op.

Trouwens ook nog wel leuk om te vertellen:
Had laats nieuwe gamepad gekocht (Thrustmaster Firestorm Dual Power Pro2) in een tussenuur, en ik dacht van, eens kijken wat dat ding op die computers van school deed. Dus ik ding er in proppen (win95) software installeren opnieuw opstarten, KUT SAMSUNG, hd-faillure, je kent het wel. Ok andere computer. Iemand anders was zo aardig voor mij er achter te kruipen. Vraagt ie mij hoe om die usb stekker er in moet. Zeg ik dat kan maar op 1 manier, maar hij kreeg het voor elkaar hem er op 2 manieren in te stoppen. Ik zo denken, kijken, bleek dat hij er zo hard aan had zitten drukken dat dat plastik stukje van de usb poort op het mobo was afgebroken!! LOL Was nog wel even lastig dat stukje uit mijn usb stekker te krijgen, maar thuisgekomen deed ie het perfect, en ja die computer, die mist nu een usb poort >:)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Pagina: 1