Proc. Update: oud i440BX mobo

Pagina: 1
Acties:

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
even een simpele en korte vraag:

ik heb een Aopen MX6BEZ mobotje met de legendarische i440BX erop.
Ik weet zeker dat deze de 133 trekt omdat ik dat nu al heb.... nu wou ik toch een beetje meer Mhz, maar die 140 en 150Mhz FSB trekt me videokaart niet in 3D apps.
De multiplier maakt weinig uit, want die staat vast, dus heeft het mobo er niet, of weinig, over te zeggen.

dus kwam ik deze tegen bij Informatique.nl voor €191:
Intel Pentium III 1133, 133Mhz, 256Kb, S-370, Box

Zal deze gaan werken of moet ik wat lager?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

koop een 850E...(100 bus.) Deze klok je makkerlijk > 1ghz en is veel goedkoper. De 1ghz 133 is duur en nauwelijks over te klokken....

Je kan er btw ook een tualatin opzetten.... met powerleap convertor of zelf een beetje rommelen met een asus slotket....(3 pinnen verwijderen van de nieuwe tualatin :+ >>zie search)

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 13:42 schreef under-world het volgende:
koop een 850E...(100 bus.) Deze klok je makkerlijk > 1ghz en is veel goedkoper. De 1ghz 133 is duur en nauwelijks over te klokken....

Je kan er btw ook een tualatin opzetten.... met powerleap convertor of zelf een beetje rommelen met een asus slotket....(3 pinnen verwijderen van de nieuwe tualatin :+ >>zie search)
Aan die 850E dacht ik zelf ook al. En die zal de 1000 of iets hoger wel halen? Anders ga ik achter zo'n een aan.
En als die bovenstaande proc. het doet, hoef ik niet zo over te clocken.

en die powerleap converter is me te duur. zelf prutsen aan een nieuwe proc? neh... ik ben gek maar dat doe ik niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 21 april 2002 13:47 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

Aan die 850E dacht ik zelf ook al. En die zal de 1000 of iets hoger wel halen?
Dat weet je NOOIT :Z

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Veel P3-700 CPUs trekken de 1GHz, de mijne de 900MHz niet eens, terwijl ik wel ooit een oude-stepping P166MMX@300 heb gehad.

We kunnen zeggen dat veel P3-850E CPUs zonder problemen de GHz trekken, maar of die jij koopt dat ook kan :?
Valt niet te zeggen totdat je het test.
Sowieso zit de absolute top van de Coppermine core rond de 1133MHz- die 1133Mhz is 2x uitgebracht, 1x als C-stepping CuMine, maar die bleek niet stabiel en moest worden teruggehaald, pas met de D-stepping is het betrouwbaar daarop gaan draaien. Dua als je die overweegt, vergeet OCen.

Misschien een nuttig stukje info: wat voor CPU heb je er nu@133MHz FSB :?

Oslik blyat! Oslik!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 15:24 schreef dion_b het volgende:

[..]

*KNIP*

Misschien een nuttig stukje info: wat voor CPU heb je er nu@133MHz FSB :?
die kan je ook in me sig opzoeken, maarjah

keb nu ook een P3 500 Coppermine, die uitstekend op 133 draait en zelfs hoger alleen wordt me agp bus te hoog ;(

Ik weet geen stepping, maar dat zal ik zo wel even bekijken. Ik heb hem ook maar net een klein weekje

Stepping: SL3R2