Toon posts:

Alternatief chello voor 50 tot 100 ¤ per maand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een alternatief weten voor chello. Mijn eisen zijn: meer upload dan 15 KB , dus iets van 30 KB.
Meer downstream hoeft niet.
Wat wel belangrijk is: veel stabieler, dus altijd mail kunnen lezen, en altijd mee kunnen doen aan een CS war. Dus geen kleine mini storgingtjes van 1 minuut.
Ook belangrijk: geen download limiet. Of een DUIDELIJKE download limiet. Iets van 50 GB .
Ook belangrijk: gewoon alle poorten mogen openzetten die je wilt (ftp's etc.)
Ik ben benieuwt naar wat jullie voor informatie geven. Geef aub ook de prijzen erbij, homepage, etc.
Voor beschikbaarheidsinformatie: ik woon in Hilversum.
Ik denk dat dit onderwerp zeer handig is voor mensen die duidelijkheid willen, zoals leden van chello etc..
Alvast bedankt. :)

edit: Ik wil graag eigen ervaringen horen van mensen :)

Verwijderd

www.tweakdsl.nl

Goh ik ben goed

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Kies een willekeurige ADSL aanbieder en kijk of jouw postcode geschikt is voor ADSL :Z

Exact expert nodig?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Geen enkele ISP geeft een duidelijke downloadlimiet. Dan leecht iedereen zich lam tot die limiet en wordt de boel er alsnog niet sneller op...
Ik weet niet of ik dit nog mag zeggen, maar je zou even de search kunnen gebruiken, veel mensen willen iets anders dan kabel. Meestal wordt het dan gewoon ADSL.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 21 april 2002 13:31 schreef Dave Schalk het volgende:
www.tweakdsl.nl

Goh ik ben goed
Ook in Hilversum verkrijgbaar :)

* alt-92 zit 1,5 KM van Hvs-C (Torenstraat) >:) 8Mbit, here we come :Y)

Check:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom neem je niet upc? Mijn ervaringen met UPC in hilversum zeer goed.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gezien de staat waarin UPC verkeert zou ik op dit moment niet voor Chello kiezen als er ook andere snelle alternatieven zijn ;)

* alt-92 heeft nu Chello/a2000, maar doet 'm niet weg voor TweakDSL trouwens..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:09
Cistron :?

8mbit -> 50GB limiet
Die is dus wel duidelijk ;)

€99 per maand of €1089 per jaar.

* VHware heeft er ervaring mee.

Verder is het modem, de Copperjet 810 ook als router te configureren :P (standaard is het een bridge, net als het bijv. COM21 (chello) modem zegmaar).

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cistron is (vreemd genoeg) niet verkrijgbaar in H'sum last time I checked...

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:09
TweakDSL gaat toch ook via BBNed? dan is Cistron ook beschikbaar als TweakDSL daar beschikbaar is (of elk ander BBNed ISP)

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 14:49 schreef VHware het volgende:
TweakDSL gaat toch ook via BBNed? dan is Cistron ook beschikbaar als TweakDSL daar beschikbaar is (of elk ander BBNed ISP)
over het algemeen wel, ja

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 21 april 2002 14:46 schreef BackSlash32 het volgende:
Cistron is (vreemd genoeg) niet verkrijgbaar in H'sum last time I checked...
cistron is nou niet echt een stabiel bedrijf te noemen. Dan zou ik nog eerder voor tweakdsl gaan. Al moeten die zich ook nog bewijzen

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op zondag 21 april 2002 15:56 schreef xxxMaverick het volgende:
cistron is nou niet echt een stabiel bedrijf te noemen.
Daarover kun je van mening verschillen, maar wat wel als een paal boven water staat: de verbinding van cistron is zeker echt stabiel te noemen. :9~

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op maandag 22 april 2002 10:41 schreef PatMan het volgende:

[..]

Daarover kun je van mening verschillen, maar wat wel als een paal boven water staat: de verbinding van cistron is zeker echt stabiel te noemen. :9~
geen ervaring mee. Maar als je kijkt naar dat schuiven tussen bv's, rechtzaken, enz enz kan je net zo goed tweakdsk een kans geven.

Maar ja

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op maandag 22 april 2002 11:23 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

geen ervaring mee. Maar als je kijkt naar dat schuiven tussen bv's, rechtzaken, enz enz kan je net zo goed tweakdsk een kans geven.

Maar ja
Tsja, ik denk dat je verder moet kijken dan wat veel mensen in o.a. cistron.broadband roepen. Er wordt wel veel gesuggereerd maar als er om een onderbouwing wordt gevraagd, geeft men (tot nu toe) niet thuis.

Je bent in Nederland (gelukkig) ongeschuldig totdat het tegendeel bewezen is... En dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 22 april 2002 11:23 schreef xxxMaverick het volgende:

Maar ja
Heb je gelijk in, maar aan de andere kant, met Cistron weet je wat je kunt verwachten. Met tweakdsl is dat weer een gok. Hoewel ik denk dat als begin januari Tweakdsl leverbaar was, ik die gok wel had genomen, vooral de manier van fup die in dat topic in LA als voorbeeldje is genoemd van hoe het zou kunnen gaan, spreekt me wel aan. Vooral als ze dat combineren met een newsgroep-serverpark zoals xs4all :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik heb Cistron Maxx, is zeer stabiel, heeft er nog nooit uitgelegen bij mij. Ik heb het nu al ruim een maand. De verbinding is super. Het is de €99,- zeker waard.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

En wat haal je voor snelheden? in bytes/sec
Lijkt me wel gaaf zon 8mbit verbinding :9~

Verwijderd

eweka ADSL ? :)
schijnt FUP te hebben en geen limiet van 50gig zo als cistron

Verwijderd

Als ik een snelheidstest doe, zit ik eigenlijk altijd tussen de 650 en 800 download. Upload zo rond de 55. Er zijn ook een paar mensen die daar boven zitten, zo rond de 800/900. Dit ligt aan de kwaliteit/oudheid van de telefoonkabels of aan de afstand van de centrale.

Grote voordeel vind ik, dat ik gewoon altijd online ben, bijna niet meer hoef te wachten totdat ik iets binnenheb. En bv. bij Kazaa kan gewoon heel veel bestanden tegelijkertijd downloaden, zonder iets te merken als ik op internet surf, nog steeds supersnel. 50 GB is best wel voldoende hoor. Kijk, de eerste maand(en) ben je ontiegelijk aan het downloaden, maar dat wordt ook minder. Tegen die tijd heb je wel bijna alles binnen.

Eweka schijnt ook goed te zijn qua snelheid, maar hier op het forum staan ook heel veel verhalen bij wie het niet goed is gegaan en dat sommige mensen al drie of vier maanden zitten te wachten op hun aansluiting. Ik zou gewoon goed de search doorlezen en kijken wat beschikbaar is. Reken sowieso op vier tot zeven weken totdat je aangesloten bent.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Klinkt lekker :9
Pagina: 1