Toon posts:

Remote Download

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma of een service die onder Windows 2000 server kan draaien waarmee ik op afstand (via WWW bijvoobeeld) een download kan starten of toevoegen aan een queue.

Ik zoek dus geen terminalachtig programma. Maar de mogelijkheid om tijdens het surfen een url door te geven aan mijn server die deze vervolgens in een downloadqueue zet.
Ik ben ooit zoiets tegengekomen maar kan het absoluut niet meer achterhalen (destijds iets van Download Satelite).

Thx voor jullie adviezen.

Stevie

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Hier ben ik ook wel in geinteresseerd...
Ik hou dit topic ff in de gaten :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog even zitten zoeken. Het enige waar ik tegenaan loop zijn remote clients als PCANywhere enzo.

Heeft niemand een goede tip?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Telnet icm met een commandline downer?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmz, als men echt wil, zou hier toch zo een eenvoudig progje op geschreven kunnen worden... Wat moet er gedaan worden?

Client zend URL naar de downloadserver, downloadserver haalt vervolgens het bestandje binnen... Is dat correct?

Indien correct... Als over 2 dagen nog niemand zo'n progje gevonden heeft, flans ik zelf wel iets in mekaar :)
* Aetje heeft Delphi 5 :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op zondag 21 april 2002 14:26 schreef Aetje het volgende:
Hmz, als men echt wil, zou hier toch zo een eenvoudig progje op geschreven kunnen worden... Wat moet er gedaan worden?

Client zend URL naar de downloadserver, downloadserver haalt vervolgens het bestandje binnen... Is dat correct?

Indien correct... Als over 2 dagen nog niemand zo'n progje gevonden heeft, flans ik zelf wel iets in mekaar :)
't Is idd heel simpel. Ik zou wel een op z'n minst rudimentaire beveiliging inbouwen, anders is het zo makkelijk de server op z'n bek te krijgen door de hele HDD vol te laten lopen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Aetje

Aetje

Mwah, wachtwoordje en een alternatief poortje waarop de server loopt ( 52763 of zo, portscan em maar :P ), zal zo'n vaart niet lopen :)

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 14:26 schreef Aetje het volgende:

Dat zou inderdaad ongeveer de bedoeling zijn. Ik ben benieuwd!

• MaKK0
Whoei, dat zou cool zijn...
Ben al best lang opzoek naar zo'n proggie...!!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eeej, goed zo Aetje. :)
Ik ben er ook wel in geinsterreseert namelijk. :)

🌞🍃

• Aetje

Aetje

Mwah, dan start ik daar nu wel mee... lata peeps. 'K laat 't hier wel weten alssie klaar is...

He he, eindelijk die verveling weg ;)

Forget your fears...

Verwijderd

is FlashFXP dan nix :? ?

• MaKK0
Op zondag 21 april 2002 15:09 schreef R0bby het volgende:
is FlashFXP dan nix :? ?
Dat kan dan toch alleen als het FTP is en niet HTTP? Niet alle downloads zijn FTP namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 15:14 schreef MaKK0 het volgende:

[..]

Dat kan dan toch alleen als het FTP is en niet HTTP? Niet alle downloads zijn FTP namelijk...
Daar maak je wel een goede opmerking. Het gaat inderdaad ook om HTTP based downloads... Dus de mogelijkheid om HTTP en FTP in een queue te zetten.

Zou er geen mogelijkheid zijn om de ftp- en http'adressen' toe te voegen aan een download manager zoals DAP of Getright. Beide hebben de mogelijkheid om een url toe te voegen. Misschien een idee voor de programmeurs onder ons.
Helaas heb ik zelf de b*llen verstand van programmeren...

• Aetje

Aetje

Hmz, dit gaat lekker snel... :) Hij wil al downloaden... Nu nog de client-server communicatie en het FTP gedeelte. En n klein configuratie schermpje... Ik denk niet dat dit voor de proxy gebruikers onder ons interessant is... (PC's achter een proxy zijn toch niet te benaderen vanaf 't internet)...

Als iemand em wil, de Delphi source zal gewoon meegeleverd worden :)

Forget your fears...

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 16:39 schreef Aetje het volgende:
Hmz, dit gaat lekker snel... :) Hij wil al downloaden... Nu nog de client-server communicatie en het FTP gedeelte. En n klein configuratie schermpje... Ik denk niet dat dit voor de proxy gebruikers onder ons interessant is... (PC's achter een proxy zijn toch niet te benaderen vanaf 't internet)...

Good work. :)
Dat doe je snel moet ik zeggen. Dat zal wel niet meer lang duren voordat ie af is zo te horen. :)

🌞🍃

• Aetje

Aetje

Server wel. Ik zal ff een "alpha" uploaden naar me XS4All webspace...
http://www.xs4all.nl/~hendrik0/Downloader/ (wordt zo gemaakt :P)

Forget your fears...

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 16:39 schreef Aetje het volgende:

maar kan de client (dus die de opdrachten verstuurt) wel achter een proxy zitten? Dus maak je gebruik van standaard HTTP requests? Lijkt me handig, een hoop mensen zitten op school waar proxies gebruikt worden of werken in een geproxied netwerk...

• Aetje

Aetje

Client wel, server niet. Hmm, ik zal de poort waarop de server luistert (default = 55443) instelbaar maken. Dan kun je ook de schoolproxies foppen door em op 80 te zetten (als je thuis geen HTTP server draait... ... ...)

Forget your fears...

• krisis1
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Valt er iets te regelen zodat als je in IE op een link rechterklikt dat je een optie krijgt voor de URL rechstreeks naar de server te sturen? dat zou zo vet zijn :9~

Verwijderd

Onder XP remote - assistance

suc6
Junior

Verwijderd

dit is ook wel een leuk progje kan je de ander zijn desktop mee besturen ook via www en netwerk!

http://www.uk.research.att.com/vnc/

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Als je een server installeert gaat dat zeker.
(Niet alle servers ondersteunen het, maar RaidenFTP kan dat 100% zeker)

Je connecteerd dan met een ftp-client ernaatoe
en geeft dan het RAWcommando "SITE URLGET http://...."
en dan download die server dat

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 17:17 schreef Chemical_X het volgende:
dit is ook wel een leuk progje kan je de ander zijn desktop mee besturen ook via www en netwerk!

http://www.uk.research.att.com/vnc/
Maar dat is niet de bedoeling...lees de eerste post nog maar eens :)

• Aetje

Aetje

Op zondag 21 april 2002 17:09 schreef Krisis1 het volgende:
Valt er iets te regelen zodat als je in IE op een link rechterklikt dat je een optie krijgt voor de URL rechstreeks naar de server te sturen? dat zou zo vet zijn :9~
Umz, dat zijn van die leuke extra's die op zich best kunnen ;) maar dan moet ik de client als een soort IE plugin gaan zien :/

Eerst maar n's het kaal werkend krijgen :)

Forget your fears...

• MaKK0
Zozozo...
Kom net weer thuis en zie dat er volop over nagedacht/gewerkt word...
Mooie zaak, ik ben benieuwd naar het resultaat!!

• Aetje

Aetje

http://www.xs4all.nl/~hendrik0/Downloader/

Download 't maar. Client en server exes. D'r zit nog niet veel foutcorrectie in, maar het werkt :)

Alleen HTTP documents nog (FTP implementeer ik later, nu effe ontspannen... Door heel wat NOD ventjes op te blazen >:) )

Veel plezier ermee... En check back l8r voor updates :P

Forget your fears...

• MaKK0
Cool, het werkt!
Ziet er veel belovend uit, ff wat kleine dingetjes veranderen en zo...
Goed werk!

• Aetje

Aetje

Tja, schreeuw maar wat er veranderd moet worden, dan doe ik dat later wel :)

Forget your fears...

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Mooi. Nuttig en simpel proggie. Eens ff downloaden. :)

Edit: Wat dacht je van een optie om de server en client in de tray te alten runnen?

• MaKK0
Hier wat puntjes:

-Als je een file voor de 2e keer add write ie em over...
-Redirect links werken niet... (zoals bij Download.com e.a.)
Een optie om het programma in de systemtray te minimaliseren zou leuk zijn...
-Iets van password protectie ofzo dat niet iedereen je queue kan volgooien (ookal draait ie op een poort die niemand weet, geeft meer veiligheid :))

Dat was het weer eventjes.

edit:

Iemand was me voor met de send to tray functie :)

• Aetje

Aetje

Mja.. Redirect wordt een probleem omdat ik de ballen snap van hoe dat werkt... maar ik zoek 't wel uit. Tray kan wel...

Maar wachtwoord... Ik vind 't zo overbodig. Zet dan die poort op een ander nummer. :/ ben je ook klaar.

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 19:07 schreef Aetje het volgende:
Tja, schreeuw maar wat er veranderd moet worden, dan doe ik dat later wel :)
Aetje, onwijs tof dat je zo snel wat hebt kunnen bouwe.
Ik zit momenteel niet thuis dus moet nog effe wachten om t te testen maar klinkt veel belovend!
L8er!

Stevie

Verwijderd

Dit zou veel handige worden als je geen client nodig had dus bv via een form op een website (verturen naar mail/php of perl script).

Maar wel cool hoor...

• Aetje

Aetje

Mja, ik zal de source d'r even bij gooien... De Delphi/PHP programmeurs onder ons zullen wel weten hoe je een webpage met zo'n servertje laat communiceren. Ik iig niet :)

Forget your fears...

• Ivo

Ivo

Hmmz, ik probeerde dus vanuit school een opdtacht naar mijn pc thuis te sturen met de client. Ik heb de server lopen thuis en de poort goed ingesteld. Toen ik de link doorstuurde kreeg ik een socket 106100 (ofzoiets) error. Daarna geprobeerd mijn computer te pingen, time-out. Vervolgens een aantal andere web-sites gepingd en steeds een time-out. Betekent dit dat mijn pc off-line is of dat het programmma geblokkeerd wordt door de firewall?

• kamerplant
  • Niet online
Password zou IMO toch wel fijn zijn, op welke poort je het draaid, kan snel achter gekomen worden door een simpele poortscan.. :\

Maarja, dat moet je zelf ook weten. Hij werkt nu ook wel. ;)

/edit/
Hoe laat ik hem op een andere partitie de shit opslaan? Op die hij nu aangeeft staat maar 28MB vrij, een beetje te weinig lijkt me maar zo, en ik zie niet waar je het kan veranderen.. :(

🌞🍃

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op maandag 22 april 2002 11:23 schreef DataBeest het volgende:
Password zou IMO toch wel fijn zijn, op welke poort je het draaid, kan snel achter gekomen worden door een simpele poortscan.. :\

/edit/
Hoe laat ik hem op een andere partitie de shit opslaan? Op die hij nu aangeeft staat maar 28MB vrij, een beetje te weinig lijkt me maar zo, en ik zie niet waar je het kan veranderen.. :(
Ik heb even gezocht, in de %windows% dir staat een downloader.ini waarin het wordt weggeschreven. Verander c:\bla in d:\bla en klaar is DataBeest :P

En een portscan is niet genoeg, je moet ook nog weten wat voor app aan het luisteren is om er misbruik van te maken.

De poort wordt trouwens bij opnieuw opstarten gereset tot de standaard. Da's niet handig :+

• kamerplant
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 11:41 schreef F_J_K het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht, in de %windows% dir staat een downloader.ini waarin het wordt weggeschreven. Verander c:\bla in d:\bla en klaar is DataBeest :P

En een portscan is niet genoeg, je moet ook nog weten wat voor app aan het luisteren is om er misbruik van te maken.

Edit: de poort wordt trouwens bij opnieuw opstarten gereset tot de standaard. Da's niet handig :+
Ja, dat laatste viel me ook al op ja. hehe. :)
Maar die downloader.ini geval werkt goed. Bedankt. :)

🌞🍃

Verwijderd

getright kan dit met een addon

via een email adres kan je dan mailtje sturen met link van de file die je wilt hebben
zie www.getright.com

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op maandag 22 april 2002 13:52 schreef raceduck het volgende:
getright kan dit met een addon

via een email adres kan je dan mailtje sturen met link van de file die je wilt hebben
zie www.getright.com
Hmm. Die werkt dus wel achter een proxy, als je er een dedicated POP mailadres voor hebt.

Moet je wel adaware er een paar keer overheen gooien, getright heeft spyware, en de mail control zelf ook. Ik vertrouw erop dat Aetje geen cydoor heeft ingebouwd :P

• Aetje

Aetje

Op maandag 22 april 2002 11:07 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Toen ik de link doorstuurde kreeg ik een socket 106100 (ofzoiets) error. Daarna geprobeerd mijn computer te pingen, time-out.
Socket error 106100 = timeout :P
Je hebt dus geen verbinding met t internet. Ligt niet aan het proggy (maar dit bedoelde ik met zo goed als geen error handling ingebouwd). Check de verbinding. En, zet de server niet achter een firewall, client mag dat wel. (uitgebreidere firewall support komt als ik weer zin heb te sleutelen, moet daarvoor alleen 't config screen uitbreiden).
Op maandag 22 april 2002 11:23 schreef DataBeest het volgende:

/edit/
De poortscan geeft alleen aan dat de poort open staat. Wat er dan verder op zit... :? :) want de server zend geen bericht naar de client.

En het opslaan naar een andere drive... Foutje :) vergeten. Komt er bij. Voorlopig kan 't ook met het handmatig editen van de downloader.ini :)
Op maandag 22 april 2002 11:41 schreef F_J_K het volgende:
De poort wordt trouwens bij opnieuw opstarten gereset tot de standaard. Da's niet handig :+
Vreemd, dat hoort ie niet te doen. Als je het configuratiescherm opent geeft ie idd de standaard weer. Maar hij laad bij het opstarten het poortnummer uit de INI file. 'K zal dat ook wijzigen.
Op maandag 22 april 2002 14:01 schreef F_J_K het volgende:
Ik vertrouw erop dat Aetje geen cydoor heeft ingebouwd :P
>:) komt nog... *added to ToDo* All your comuters are belong to me :) :P

Forget your fears...

Verwijderd

balkje achter de download met daarin snelheid/hoever die is is zeker heel ingewikkeld?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op maandag 22 april 2002 17:50 schreef Dirk het volgende:
balkje achter de download met daarin snelheid/hoever die is is zeker heel ingewikkeld?
Is dat relevant dan? Het is toch op de server.

Al zou een melding of het al dan niet gelukt is wel leuk zijn *D
(* F_J_K heeft al een jaar geen regel code meer aangeraakt en gaat dus niet helpen)

• Aetje

Aetje

Op maandag 22 april 2002 18:04 schreef F_J_K het volgende:
Is dat relevant dan? Het is toch op de server.

Al zou een melding of het al dan niet gelukt is wel leuk zijn *D
(* F_J_K heeft al een jaar geen regel code meer aangeraakt en gaat dus niet helpen)
Melding al dan niet gelukt? Op de server worden alle gelukte en gefaalde downloads netjes bijgehouden... En om dat terug te schrijven naar de client, nou nee... (Komt de server er na 5 uur en 650MB achter dat de client niet meer online is :/ erm...)

Maar goed, update beschikbaar. Nogal wat wijzigingen... ff een simpel paginatje met changelog aangemaakt :). Zie @
Http://www.xs4all.nl/~hendrik0/Downloader/

Forget your fears...

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 18:21 schreef Aetje het volgende:

[..]

Melding al dan niet gelukt? Op de server worden alle gelukte en gefaalde downloads netjes bijgehouden... En om dat terug te schrijven naar de client, nou nee... (Komt de server er na 5 uur en 650MB achter dat de client niet meer online is :/ erm...)

Maar goed, update beschikbaar. Nogal wat wijzigingen... ff een simpel paginatje met changelog aangemaakt :). Zie @
Http://www.xs4all.nl/~hendrik0/Downloader/
echt heel vet!! Super dat je dit kan man. Werkt hier perfecto.

Alleen een w8woord zou ik toch wel gwoon fijn vinden he. Je weet nooit... ;) Als het niet moeilijk is.

Bedankt man.

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik ben ff aan het testen, en ik krijg de volgende error
Asynchronous socket error 10061
Draai win2k... en een win2k server
Maar dit is proggie is iets waar ik dus al een heletijd mee in me kop loop..
Maar wat misschien nog een idee is of optie, dat ie URL monitort, wanneer het dus een exe, rar ace etc. is dat ie de request stuurt naar de server.. deze haalt het binnen en post het naar de client, is namelijk ook mooi als beveiliging in downloads van je netwerk.. evt. een virusscan optie erin..

Kan maar 1 ding zeggen PROPS

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ook leuk :
Lightning Load
quote:
  • Lightning Load currently have the following features:
  • Support from 1-32 connections per download, accelerating your download speed up to 32 times on slow server!
  • 1-99 simultaneous downloads of different files
  • You can put hundreds of files in the download queue, and let the software download them for you while you sleep!
  • Stop a download and resume it tomorrow or in 5 minuttes!
  • Pause a download, and free some bandwidth for a few seconds while you get your mail!
  • Add your own sounds to signal important events! Very handy if you are not in the room!
  • Supports acceleration of HTTP and FTP downloads!
  • Supports HTTP WWW-Authentication (Basic)
  • Remote download queue administration. Never seen in a download accelerator before!!!!
  • Support for multiple languages, currently English and Italian are implemented!
  • Create your own language file if you don't approve of those that are already made!
  • The Download scheduler makes it easy to download files at a specified time and date

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• kamerplant
  • Niet online
Trouwens uhh..
bij Windows XP start ie zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1419625045
Dus je moet hem zelf groter maken. Oké, het is een klein onzinnig detailtje, maar erg mooi is het opzich niet.

🌞🍃

Verwijderd

wachtwoord in delphi is niet moeilijk...

btw makertje: clear na't zenden v de url gelijk de editbox, of goi er clear knop bij, is handiger:) dan elke x de shit zelf te verwijderen.

verder nice prog, alleen heb ik zelf liever linux+wget(:

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 19:06 schreef DataBeest het volgende:
blablabla
bij mij in me xp niet, zal dus aan je scherm resolutie liggen denk ik

• Aetje

Aetje

Op maandag 22 april 2002 18:38 schreef GrandPuba het volgende:
Ik ben ff aan het testen, en ik krijg de volgende error
Draai win2k... en een win2k server
Maar dit is proggie is iets waar ik dus al een heletijd mee in me kop loop..
Maar wat misschien nog een idee is of optie, dat ie URL monitort, wanneer het dus een exe, rar ace etc. is dat ie de request stuurt naar de server.. deze haalt het binnen en post het naar de client, is namelijk ook mooi als beveiliging in downloads van je netwerk.. evt. een virusscan optie erin..

Kan maar 1 ding zeggen PROPS
Clickmonitoring is iets wat ik niet echt van plan ben in te bouwen... Heh, ik hou het liever simpel. Tenzij iemand hiervan een voorbeeldje in Delphi heeft... En het kan best zijn dat je een -groot- HTML document offline beschikbaar wil hebben.

Een response naar de client(s) isiets wat ik eigenlijk niet van plan was... Maar ik kan het altijd proberen. Vereist een grote aanpassing in het programma, da's het punt.
edit:

Socket error: Kun je even precies vertellen onder welke omstandigheden die optreed? Als ik em kan hercreeren kan ik em wellicht oplossen

XP interface probleem is noted, los ik wel op. Kwestie van de windowgrootte aanpassen :z
Op maandag 22 april 2002 19:09 schreef PoisonouZ het volgende:
wachtwoord in delphi is niet moeilijk...

btw makertje: clear na't zenden v de url gelijk de editbox, of goi er clear knop bij, is handiger:) dan elke x de shit zelf te verwijderen.

verder nice prog, alleen heb ik zelf liever linux+wget(:
Goede tip. Doe ik.

En wachtwoord is niet moeilijk nee... Maar ik probeer de communicatie tussen server en client unidirectioneel te houden (dus alleen Client -> Server, niets terug).

Forget your fears...

• kamerplant
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 19:15 schreef PoisonouZ het volgende:

[..]

bij mij in me xp niet, zal dus aan je scherm resolutie liggen denk ik
Nee, dat ligt hem daar niet aan merk ik net.
Maar als ik XP in classic theme zet doet ie het wel normaal. Als ik de visual themes uitzet maakt ook niks uit.

En nee, ik vind die XP theme wel mooi, dus alsjeblieft, gooi me niet dood met flames dat ik dat uit moet doen. ;)

/edit/
te laat..
Op maandag 22 april 2002 19:21 schreef Aetje het volgende:
XP interface probleem is noted, los ik wel op. Kwestie van de windowgrootte aanpassen :z
;)

🌞🍃

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Getright heeft hiervoor een plug-in.

Je kan dan een mailtje sturen met een URL, Getright leest deze mail en download het bestand.

Idee-tje?

• MaKK0
Op maandag 22 april 2002 18:54 schreef jvhaarst het volgende:
Ook leuk :
Lightning Load
quote:
  • Lightning Load currently have the following features:
  • Support from 1-32 connections per download, accelerating your download speed up to 32 times on slow server!
  • 1-99 simultaneous downloads of different files
  • You can put hundreds of files in the download queue, and let the software download them for you while you sleep!
  • Stop a download and resume it tomorrow or in 5 minuttes!
  • Pause a download, and free some bandwidth for a few seconds while you get your mail!
  • Add your own sounds to signal important events! Very handy if you are not in the room!
  • Supports acceleration of HTTP and FTP downloads!
  • Supports HTTP WWW-Authentication (Basic)
  • Remote download queue administration. Never seen in a download accelerator before!!!!
  • Support for multiple languages, currently English and Italian are implemented!
  • Create your own language file if you don't approve of those that are already made!
  • The Download scheduler makes it easy to download files at a specified time and date
Ziet er leuk uit met die web interface... Ik ga em eventjes proberen!

Is het niet mogelijk dat er in dit programmatje OOK een web interface komt met wachtwoord :9~ ? Misschien dat iemand Aetje kan helpen hiermee?
Dan zou het echt helemaal top zijn!

• GrandPuba
Deze error krijg ik wanneer ik een download submit
heb toevallig deze genomen uit de meuktracker
http://www.rarlab.com/rar/wrar30b6.exe
Ik submit hem naar een interne server
op ip adres 192.168.0.1 ik zelf zit op 192.168.0.2
ook de port aanpassen maakt niet uit.. zelf op de standaard port die je er in hebt gezet.

• Ivo

Ivo

Waarschijnlijk draai je een firewall. Dat probleem had ik ook. Firewall support vind ik eigenlijk wel essentieel. :)

• GrandPuba
Ik post hem "intern" naar me server..
server gebruikt NAT.. pricipe van NAT alles van intern mag naar buiten, voldoet dit niet aan een request die ik geef of een andere client blokt ie het.. dus hij moet gewoon die request die ik stuur kunnen ontvangen en afhandelen

• Aetje

Aetje

Hmm... Ik heb hier ook een LANnetje met ICS, ik probeer het even...

[edit]
Ik krijg de foutmelding ook... Ik kan dus aan de slag. De errorcode schijnt "Connection Refused/failed" te zijn... Hmz, eens even de server naneuzen...

Forget your fears...

• Ivo

Ivo

Op maandag 22 april 2002 21:43 schreef GrandPuba het volgende:
Ik post hem "intern" naar me server..
server gebruikt NAT.. pricipe van NAT alles van intern mag naar buiten, voldoet dit niet aan een request die ik geef of een andere client blokt ie het.. dus hij moet gewoon die request die ik stuur kunnen ontvangen en afhandelen
Zou toch kunnen dat je een interne firewall draait?

• GuyJay
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2025
Heel mooi progje Aetje ... echt tof!! *D

• Aetje

Aetje

Updeet beschikbaar. LAN functionaliteit werkt nu, en ook een wachtwoord is ingebouwd (en nu niet meer over de veiligheid zeuren :P)...

Verder die kosmetische verandering in het serverscherm voor XP... Als er nog bugjes zijn hoor ik het wel. Kunt me overigens ook mailen/ICQen daarvoor.

Forget your fears...

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:58

Ankh

.Howdy

nice Aetje, :)

mooi gemaakt handig, het zal wel bij ons op school niet werken maar goed.. :) das niet zo erg..

• Ivo

Ivo

Nu zou hij op school ook moeten werken aangezien ik daar vanuit een LAN het web op ga.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Nog een kleine feature request: een versienummer zodat je (en wij) weten welke we hebben *D

Hij staat wel in de eigenschappen van het bestand, maar leuk is als het ook even in het zicht wordt geplaatst. (Maar als het in een nag screen komt ga ik nog vermoeden dat je echt cydoor ingebouwd heb...)

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Cool ik ga vanmiddag ook maar eens kijken of het wat voor mij is ! :) :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm geweldig werk aetje!
ik ga dit zeker gebruiken :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Aetje

Aetje

Vraag de properties van de Exe op, versie staat daar ik... 'K zal em voortaan nog even in de form caption zetten. En d'r is geen reden (ZEKER als je de server ook nog eens op poort 80 zet thuis) dat een school/firewall de comminucatie zou blocken. :)

Forget your fears...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op dinsdag 23 april 2002 13:10 schreef Aetje het volgende:
Vraag de properties van de Exe op, versie staat daar ik... 'K zal em voortaan nog even in de form caption zetten.
Hij staat wel in de eigenschappen van het bestand, maar leuk is als het ook even in het zicht wordt geplaatst.
:+

(Had ik al Thanks! getypt?)

Verwijderd

Goed werk dude,

dit word echt een superprogsel.

bedankt voor de w8woord funcite he m8 ;)

Verwijderd

Ik weet niet of het al gezegt is (volgens mij niet) maar het is misschien handig dat als de verbinding verloren gaat...
dat je prog automatisch reconnect om het af te maken...?

Zit nu op mijn werk.. maar ik ga het vanavond wel ff installeren ;)

• Aetje

Aetje

Op dinsdag 23 april 2002 14:34 schreef polat het volgende:
Ik weet niet of het al gezegt is (volgens mij niet) maar het is misschien handig dat als de verbinding verloren gaat...
dat je prog automatisch reconnect om het af te maken...?

Zit nu op mijn werk.. maar ik ga het vanavond wel ff installeren ;)
Hoe bedoel je dit? Dat de server en de client in contact blijven? Dit gebeurt nl. niet, na een request wordt de verbinding verbroken...

Of een download hervatten? Ik weet niet hoe ik dat met dit component aan zou moeten pakken namelijk...

Forget your fears...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op dinsdag 23 april 2002 23:41 schreef Aetje het volgende:

[..]

Of een download hervatten? Ik weet niet hoe ik dat met dit component aan zou moeten pakken namelijk...
Als ik het goed zie kan je hier een voorbeeld zien. Ik heb geen tijd om te registreren maar volgens mij is dat gratis (al zou ik het wel op en hotmailaccountje doen :P).

• Aetje

Aetje

Ik zal daar eens kijken... iig bedankt voor de tip :)

Forget your fears...

• TRON
  • Laatst online: 16-08 07:26
Aetje! In één woord: TE GEK! :7

Ga zo door man :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:58

Ankh

.Howdy

Op dinsdag 23 april 2002 13:10 schreef Aetje het volgende:
Vraag de properties van de Exe op, versie staat daar ik... 'K zal em voortaan nog even in de form caption zetten. En d'r is geen reden (ZEKER als je de server ook nog eens op poort 80 zet thuis) dat een school/firewall de comminucatie zou blocken. :)
dan ben jij nooit bij de Hogeschool alkmaar geweest, alles zit dicht.
en ook quicknet. kan er wat van want poort 80 zit gewoon dicht bijmij dus dat werkt niet punt

• Aetje

Aetje

Hoe kom je dan op internet :?

Webservers lopen ook via poort 80... Als je via school op wwwservers komt kun je ook mijn progsel via poort 80 laten lopen...

Forget your fears...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op donderdag 25 april 2002 23:22 schreef Aetje het volgende:
Hoe kom je dan op internet :?

Webservers lopen ook via poort 80... Als je via school op wwwservers komt kun je ook mijn progsel via poort 80 laten lopen...
Quicknet blokkeert inkomende zooi op poorten < 1000. Dus hij kan niet op school zeggen dat de machine thuis wat moet gaan downloaden als hij 'm op poort 80 wilt zetten.

Ikzelf doe het liever andersom - de verbinding op de universiteit is ietsje sneller dan thuis...

Verwijderd

Mischien moet ik maar eens een proggie maken die dit kan.
In VB of zo en eventueel gecombineerd met PHP (voor mensen met een webserver).

Verwijderd

Er is een plugin voor GetRight die je inbox uitleest. GetRight thuis aan laten staan en dan de url naar huis mailen. Url wordt uitgelezen en GetRight gaat downloaden. Kan op de site van GetRight gratis worden gedownload.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op vrijdag 26 april 2002 12:07 schreef dracul72 het volgende:
Er is een plugin voor GetRight die je inbox uitleest. GetRight thuis aan laten staan en dan de url naar huis mailen. Url wordt uitgelezen en GetRight gaat downloaden. Kan op de site van GetRight gratis worden gedownload.
Is al eerder in dit topic langs gekomen. Werkt het ook nadat de spyware er uit is gegooit?

• Aetje

Aetje

Wegens request van enkele GoTters heb ik dit progsel weer geupload.
De URL is nog steeds http://www.xs4all.nl/~hendrik0/Downloader/ :)

Forget your fears...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
He bah, nu wordt die enge dt fout van me van 3.5 jaar geleden weer naar voren gehaald :+

Thanks@update :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:04

Valkyre

Kitesurf FTW!

het lijkt mij ook een heel erg handig progje, alleen de client geeft bij mij een foutmelding, wanneer ik hem opstart onder winxp Sp2 :(

"de NTVDM-CPU heeft en ongedlige instructies aangetroffen"

[ Voor 19% gewijzigd door Valkyre op 15-09-2005 11:31 ]

iRacing Profiel

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Hier zie ik even een dos box opkomen en meteen weer verdwijnen, verder niets ...
Ook geen errors in 't event log (XP Pro SP2)

Verwijderd

Bij mij verschijnt een dosbox op het scherm als ik de client probeer te starten. Hoe werkt het normaal? Hoe ziet de client er normaal uit?

• Aetje

Aetje

Hmz. Zeker iets misgegaan tijdens het uploaden. Ik zit nu op m'n werk dus kan niet updaten. Ik probeer het vanavond te doen. Wellicht dat iemand de source kan grijpen en een recompile kan doen?

Server heeft een statusscherm met downloads in progress, success en fail, en een configschermpje.

Client ziet er uit als een zeer simpel schermpje dat je toestaat een IP en poort te geven voor een connectie, een wachtwoord en een URL, en twee knoppen: Send URL en Close. De versie op m'n USB stick werkt prima dus het is n brakke upload :)

[ Voor 49% gewijzigd door Aetje op 15-09-2005 20:52 ]

Forget your fears...

Verwijderd

De client loopt zelfs zo af en toe vast. Ook heeft de client geen icoontje in Windows, iets wat de server wel heeft. Ik denk dat je 'n even opnieuw moet uploaden.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

dan wacht ik even tot morgen af, als je de goede zou willen uploaden zou ik zeer waarderen, want lijkt me inderdaad erg handig (heb hier ook een desktop en een fileserver :D)

eventueel als je zin en tijd over hebt mag je ook mailen :P staat wel in mijn profiel :D

iRacing Profiel

• Aetje

Aetje

De file is okee nu. Was idd een brakke upload, slechts 20 van de 300Kb was er heen gegooid :o

Is beide een windows applicatie, geen DOS schermpje.

[ Voor 24% gewijzigd door Aetje op 16-09-2005 04:04 ]

Forget your fears...

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ahthanks man, werkt inderdaad erg mooi.
misschien een aantal dingen waar je eventueel aan kan denken mocht je hem nog verder uit werken.

* het server progje gaat wanneer je hem opstart, (neemt als Download dir de map waar de server.exe in staat, misschien dat hij dat ergens naar het register oid kan wegschrijven)

* en heel erg mooi zou een FF plugin zijn :P .

maar ik vind het nu ook al een super progje, erg handig. zal zometeen eens kijken wat hij .torrent doet.

edit:

okee torrent doet hij niet, ook wel logische en geen probleem.
maar misschien ligt het aan mij, maar hij crasth bij mij.

ik wou net even de volgende link proberen.:
"http://www.almico.com/speedfan426.exe"
hij download maar iets van 28 kb en zegt dat done en, na een minuutje ofzo, crasht de server applicatie.

mijn os daar is Win2k Server
desktop: WinXP Sp2

[ Voor 29% gewijzigd door Valkyre op 16-09-2005 18:44 ]

iRacing Profiel

• Aetje

Aetje

Ik zal eens testen. Heb helaas vrij weinig tijd voor devwerk at the moment. Torrent werkt idd niet, da's geen directe download geloof ik. Daar was de app ook nooit voor bedoeld. Pluginstructuur is al te uitgebreid, wil ik er nie eens in (maar als iemand zich geroepen voelt om de source te grijpen en zelf te gaan proggen, be my guest. Software is volledig open source).

(edit) De link leid je naar n HTML file, niet naar de echte download. Dat is wat mn progsel niet aan kan. Dit is echt alleen voor directe links.

[ Voor 18% gewijzigd door Aetje op 18-09-2005 01:12 ]

Forget your fears...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.snapfiles.com/get/dl2home.html Probeer Download2home ook eens.
Pagina: 1