Toon posts:

Wat moet ik doen??

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende PC :

celeron 700, Abit vh6 (apollo 133A), 192MB PC133, geforce 2MX.

Ik ben nu op het moment gekomen dat ik moet beslissen wat voor upgrade ik zal maken:

Mijn VH6 kan namelijk tot P3 1 GHZ, en die worden al wat schaars. En ik ben een behoorlijke gamer, dus de games die nu uitkomen draaien niet echt lekker meer.
Het vreemde aan mijn pc is dat de instellingen van graphics in een game geen moer uitmaken m.b.t. de performance.
Bv Sof2 : 640*480, alles low detail : 10-16 fps.
1024*... , alles high detail, 9-15 fps.
Ik ben dus "bang" dat mijn moederbord de remmende factor is. Mijn geheugenscores zijn ook erg laag, en aan brak geheugen ligt het ook niet.

Nu was mijn 1e idee om een P3 1GHZ te kopen en een geforce 3. Dit zou in houden dat ik geen uitbreidmogelijkheden heb, en rond de 450 euro kwijt zal zijn.

Alleen bracht een vriend van me op andere mogelijkheid.
Een P4 en een nieuw moederbord kopen (waardoor ik de mogelijkheden behoud) met eventueel nieuw geheugen.

Een P4 1.7 GHZ schijnt maar +- 50 euro duurder te zijn dan een P3 1 GHZ, wat mij flink mee valt, en een mobo is tegenwoordig ook niet meer het duurste in een PC. En dan een Geforce 3 ff te laten zitten. (Die kun je altijd kopen).

Zit ik met een aantal vragen :

- 1 of 2 doen?
- bij mogelijkheid 2 , oud geheugen houden? of toch ff iets meer uitgeven aan RIMM, of PC266?

Alvast bedankt voor de info

Pieter

Verwijderd

Het verschil tussen DDR en SDR is niet erg groot, zit tussen de 5 & 10%. (bij een AMD of P3 systeem)

Het verschil tussen Rimm en DDR bij een P4 systeem is ook niet erg groot. Er zijn verschillen, maar de spellen die je wilt spelen moeten gewoon werken.

Ik zou een andere video kaart nemen indien je een MX 200 hebt. Ik weet niet wat je nu hebt, een MX 200 of een MX 400, maar die 200'ers zijn wel erg traag.

Je zou dan een GForce 3 of een GForce 4 440 / 460 MX kunnen nemen, de GForce 4's zijn iets duurder en iets sneller.

Als je een GForce 2 MX 400 kaart hebt kun je denken aan een nieuw moederbord / proc & geheugen uitbreiding. Het is aan jou de keuze wat je wilt, een AMD XP of een Pentium 4. De Pentium zal bij de zelfde prestaties duurder zijn.
Ik zou in ieder geval DDR geheugen nemen, zowel bij een AMD als bij een P4 systeem. Als je geld over hebt kun je misschien Rimm overwegen.
Als je geheugen koopt neem dan 256 - 512 MB. Meer is nutteloos, en minder geeft slechte prestaties.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hiervoor kan je terecht in [topic=386224/1/150] :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:22

LopeZ

Too much is never enough

Zie de post van Aikeleer

Dit topic is gesloten.