Verwijderd

Topicstarter
In navolging van Molybdenum's Fotografie een tandje hoger. Leek het mij wel een aardig idee, om een topic te starten over technieken.

Belichting
Focusing
White Balance
Flashing
Tips and Trics
enz.

Ben zelf sinds 3 weken samen met mijn neef in het bezit van een Ixus V en begin aardig wat lol te krijgen in fotografie, echter heb ik niet voldoende kennis om direct al met goede tips te komen

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 10:56

BaRF

bijna kerst

tip 1 : zorg voor goede belichting!
tip 2 : lezen lezen lezen! handleiding + boeken over fotografie (ff tip voor de newbies - die denken meestal dat een dure camera automatisch mooie fotos maakt ;))

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

kuch kuch zoals dramamaster :)

Verwijderd

Topicstarter
en waar slaat dat op?

Kom op mensen meer tips a.u.b. deel je ervaringen.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
polarisatie filter !

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Wat wil je precies bereiken met dit topic? Ik snap er weinig van als ik eerlijk ben.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik denk zoiets als:
Digitale fotografie: Tips & Trucs

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

[img]polarisatie filter ![/img]

nadere uitleg aub

Verwijderd

ik bedoel quote natuurlijk

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 21 april 2002 21:34 schreef Sinterklaas het volgende:
Wat wil je precies bereiken met dit topic? Ik snap er weinig van als ik eerlijk ben.
Ik denk een opsomming van truukjes. Zoiets als meetrekken met bewegende voorwerpen en zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• salutem
Op zondag 21 april 2002 22:10 schreef mightyspawn het volgende:
[url="http://polarisatie filter !"][afbeelding][/url]

nadere uitleg aub
je krijgt bijna altijd "vollere" kleuren met z'on filter.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• salutem
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2534412856

Dit is ook wel een leuk techniekje :P

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

oke en als je er nou ook nog ff bij verteld wat je hebt gedaan om dit resultaat te bereiken, inclusief alle instellingen op je cam dan zijn we allemaal gelukkig ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 10:56

BaRF

bijna kerst

kay nog een standaard tipje: Koop meteen met je cam een UV-filter. Leuk en aardig dat ie UV filtert, maar 99% van de mensen gebruikt hem als bescherming voor je lens, omdat ze gemiddeld maar €15 kosten, en een krasje op je echte lens is een stuk minder fijn :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

aan tips&tricks heb je niet zo bijster veel als je niet weet waar je mee bezig bent. Ga naar de bibliotheek en haal een aantal boeken over fotografie. 'Normale' fotografie is voor 90% hetzelfde als digitale fotografie, en er zijn meer dan genoeg boeken te krijgen over alle facetten van de fotografie.

Het feit dat je een digitale camera op je computer aan kunt sluiten zegt niet dat je als computerfreak ook meteen een goed fotograaf bent. Fotografie is en blijft een beeldende kunst.

Quote van Ansel Adams, een van de grootste fotografen ooit:

Ik heb vaak gedacht dat als fotograferen in de ware betekenis van het woord moeilijk zou zijn - dat wil zeggen dat het maken van een goede foto net zoveel tijd en inspanning zou vergen als het vervaardigen van een aquarel of een ets - het eindresultaat veel beter zou uitvallen. Het pure gemak waarmee we een plaatje kunnen maken, leidt menigmaal tot een rampzalig resultaat. We moeten blijven bedenken dat er uit een foto precies zoveel komt als we er zelf instoppen, en niemand heeft ooit nog de volledige mogelijkheden van het medium benaderd

...And the world goes on racing, like the world always will...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je dat gedaan Salutem, Je vriendin voor lens langs laten rennen terwijl je een lange sluitertijd had ingesteld ofzo?

Wat ik met dit topic wil bereiken (Sinterklaas) lijkt mij niet zo moeilijk, ervaringen, tips, trucs, en technieken delen. Ik heb namelijk nergens een dergelijk topic kunnen vinden. daar komt bij dat digitale fotografie nogal "leeft" onder tweakers. (gezien het aantal relevante posts, de grote aantallen digicam's in de pricewatch, etc. etc.)

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 17:14

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik gebruik niet bewust technieken, maar klooi maar een beetje aan :) Zo af en toe zitten er wel leuke resultaten bij, en die plaats ik dan hier:

http://www.kergos.nl/t00t/

Opmerkingen/tips zijn natuurlijk altijd welkom ;)

• salutem
Op maandag 22 april 2002 07:02 schreef CAP-Team het volgende:
oke en als je er nou ook nog ff bij verteld wat je hebt gedaan om dit resultaat te bereiken, inclusief alle instellingen op je cam dan zijn we allemaal gelukkig ;)
hehe is gewoon z'on truuk lens die je er op kan schroeven kheb ze in alle soort en maten

Dit is een lens die voor de helft open is en de andere helft is een bol lens.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 20:42 schreef Dramamaster het volgende:
Wat ik met dit topic wil bereiken (Sinterklaas) lijkt mij niet zo moeilijk, ervaringen, tips, trucs, en technieken delen. Ik heb namelijk nergens een dergelijk topic kunnen vinden. daar komt bij dat digitale fotografie nogal "leeft" onder tweakers. (gezien het aantal relevante posts, de grote aantallen digicam's in de pricewatch, etc. etc.)
Lijkt mij een mooi idee, ik ben zelf ook sinds kort aan het fotograferen en heb ook wel wat behoefte aan tips & trucs.
Pagina: 1