Toon posts:

Pop3/SMTP Mailserver voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mailserver voor Linux, die qua werking vergelijkbaar is met MDaemon. De server moet multipopboxen kunnen leegmaken bij de provider en kunnen forwarden naar Exchange (popbeamer)

Sendmail en Qpopper heb ik al naar gekeken, maar dit is meer voor als je een eigen domein hebt.

Ik gebruik momenteel RedHat 7

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 12:11 schreef VipTweak het volgende:
Ik ben op zoek naar een mailserver voor Linux, die qua werking vergelijkbaar is met MDaemon. De server moet multipopboxen kunnen leegmaken bij de provider en kunnen forwarden naar Exchange (popbeamer)
Heb je ook al naar qmail gekeken (dus niet alleen qpopper). Bij mij wordt de e-mail opgehaald via getmail uit de popboxen en daarna door qmail en courier-imap correct afgeleverd. Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar qmail is erg goed uit te breiden.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Forwarden naar exchange :? naar een externe mailserver dus?
Volgens mij zoek jij fetchmail..

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Fetchmail. Verder is dit niet echt een topic wat hier thuis hoort. Echt profesioneel is het namelijk niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 12:38 schreef luc het volgende:
Forwarden naar exchange :? naar een externe mailserver dus?
Volgens mij zoek jij fetchmail..
Zal even de situatie uitleggen.

Ik wil dat alle internetverbindingen via Linux lopen. Dus Linux haalt de post uit de mpop3 bussen en stuurt deze door naar de Exchangeserver. Dit in plaats van een Exchange popbeamer zeg maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 12:55 schreef Mark het volgende:
Fetchmail. Verder is dit niet echt een topic wat hier thuis hoort. Echt profesioneel is het namelijk niet...
Nee??? Het zou namelijk een hele uitkomst zijn voor onze klanten hoor !!

Ik weet niet wat jij onder professioneel verstaat, maar Exchange zou ik dus wel als professioneel kwalificeren.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 20:26

Arno

PF5A

Op zondag 21 april 2002 13:05 schreef VipTweak het volgende:
Ik weet niet wat jij onder professioneel verstaat, maar Exchange zou ik dus wel als professioneel kwalificeren.
Standaard Exchange meuk is inderdaad niet voor PNS

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 19:17
Move
[forum=24] >> [forum=23]

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 13:28 schreef Traag het volgende:

[..]

Standaard Exchange meuk is inderdaad niet voor PNS
En die troep hoeven we ook niet in NOS :P

En waarom is sendmail en qpopper meer iets als je een eigen domein hebt? Ik draai hier ook qpopper (en exim voor smtp) en heb nog nooit een domeinnaam moeten opgeven.

En zoals al eerder gezegd: met een combi van exim / qpopper / fetchmail moet het lukken, het is zelfs vrij standaard werk ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik heb bij een bedrijf de volgende config staan:

- Debian Woody
- Qmail
- Qmail-scanner
- Sophos Antivirus/Sophie daemon
- Cyrus IMAP/POP
- Fetchmail

allemaal draaiend op een Pentium 75 met 32MB en een 850MB harddisk, gewoon 24/7 zonder problemen.

De server heeft 1 IMAP user, is het gezamenlijk account voor het hele bedrijf.

Waarom Cyrus IMAP voor 1 IMAP user :?
Ik heb destijds Sendmail met Cyrus IMAP gebruikt, het was wel een leuke combo met een duidelijke howto. Later Sendmail vervangen door qmail omdat dat nou eenmaal makkelijker werkte voor mij. Nog een hele dag zitten tweaken om Cyrus goed aan qmail vast te zetten, maar het werkt :) . Als je nog geen Cyrus hebt draaien en je wilt qmail: begin niet aan Cyrus, maar neem Courier.

Dan nog ff verder over je forwarden naar Exchange: je kunt qmail ook instellen dat ie alles doorgeeft naar een andere SMTP server, die van je Exchange server dus. Probleem opgelost toch?
Pagina: 1