Toon posts:

Spullen voor DiVX...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na lange tijd ga ik ook maar weer eens een berichtje plaatsen. Het gaat om het volgende: Dit is wat ik nu heb:
AMD K6-2-350@400
asus p5a-b
128 mb intern,
Xentor32
Ultraplex
bla bla.

Nu kijk ik regelmatig via de tvout DiVX films op tv vanaf cd. Als backup voor dvd's zal ik maar zeggen. Het is goed te doen, maar toch: het beeld schokt te erg naar mijn zin. Wat te doen? Stel dat ik een budget heb van 300,-. Ik heb nu deze opties:

- K6-2-550 kopen.
- K6-2-500 plus kopen, maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde...
- k6-3-400 kopen.

Elke proc. is waarschijnlijk wel een 50 MHz op te klokken. De vergelijking blijft dus staan.

Wat raden jullie me aan? Onthoudt: een Duron is gaaf, maar ik heb maar 300,-... En dus geen geld voor ook nog een mobo...
En hoe goed verwachten jullie dat de films dan te kijken zullen zijn?

Ben benieuwd...

da-Lynx

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Eigenlijk kan je nog maar een ding doen, want geheugen heb je plenty en de P5a cached toch niet meer dan 128 Mb, oftewel meer geheugen is alleen maar langzamer, dus CPU power kopen, hoe meer hoe beter. Dat wordt zoeken naar een 550 Mhz.

Verwijderd

Neem de K6-3. Deze is misschien wel moeilijk te vinden maar presteert toch heel aardig vanwege de on-die cache. Hij is helaas wel wat duurder dan de K6-2

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:33
Ik zou nog gewoon ff doorsparen voor een duron of een celeron.

Met deze upgrades schiet je toch niet veel op.

Oftewel heb geduld en spaar! (Ik weet het het is moeilijk! ;) )

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Wat raar, ik heb het vloeiend gezien op een P200...?

Is het niet je cd die hapert? als je het van HD afspeeld?

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 20:34
Klopt. Ik heb een Celeron 566 en dan hakkelt het heel soms nog. Het is per film verschillend. De processor knalt bij een hakkel naar 100% dus ligt wel daaraan, maar sommige DivX films hakkelen altijd.
Die upgrade is dus te minimaal, vergeet niet dat zelfs TV-out en CD-rom iets van de processor vreet.
1/. RAM is belangrijk
2/. probeer vanaf HD te kijken
3/. Probeer andere soft. zoals PowerDVD ipv mediaplayer
4/. Gebruik geen verzadigd systeem (dus niet allemaal rotzooi geinstalled)

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bij DivX is de installatie van OS ook enorm belangrijk...

op m'n werk hebben we allemaal identieke pc's... waar op 20% maar DivX valt te kijken vloeiend...

't zijn PII 400's met 64 Mb en Matrox G100 kaartjes...

Dus is idd mogelijk om op P200 vloeiend te kijken en op een Celly 566 niet :(:(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

helemaal mee eens, m'n athlon 500 werkt het allemaal prima, geen schokje te bekennen, maar op de celly 466 van m'n huisgenoot is het niet om aan te zien (beide 128mb pc100)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

koop een goede videorecorder, bij grote een of megapool hebben ze er al een voor zo'n 300 piek. die doet het wel een paar jaartjes

Verwijderd

Topicstarter
En als ik er een mpeg kaart inprik? Helpt dat, ook als ik vanaf HD kijk?

Want vanaf de hd kijken is wel al beter dan direkt van ultraplex. Maar dan nog... Eerst de film kopien naar mijn HD kost soms al 15 min. Het kan soms in 3 min, hangt van de kwaliteit van de cd af. Maar het liefst direkt van cd. Dus. Helpt een mpegkaart?

• Exterazzo
  • Laatst online: 05-09 14:47

Exterazzo

Qeasy

Nee dat helpt alleen bij DVD's

Audentia

• Grrrrrene
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als backup voor dvd's zal ik maar zeggen. [/quote]Tuurlijk, we begrijpen het :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 01:17
Wat je denk ik beter kunt proberen is op de site van Global DivX: http://www.gdivx.com/ hun player GDivX genaamd geloof ik downen. Die schijnt veel minder cpu kracht te verbruiken dan Mediaplayer en de films dus veel vloeiender af te spelen.

Dat kan je dan weer de nodige centen schelen, en zoals voor mij al is gezegd helpt het bijna niks om die upgraden te doen en kun je dan idd beter even doorsparen voor een Duron of Celeron 2 systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik begrijp het. Er is dus geen redden mer aan. Dan maar even doorsparen. Maar man, wat een geld kosten die nieuwe mobo's. Zelfs die P5A die ik heb kost nog altijd hetzelfde als waar ik hem een jaar geleden voor gekocht heb. En nu: een '7' -serie mobo heb je bijna niet voor minder dan 300, 350 piek. Vind ik een boel geld. Samen met een proc, dat 133 mem zit je dan op een kleine rug. Nou, dan is een kompleet systeem niet zo ver weg meer...

Jammer hoor. Maar ik zal die andere divx-software proberen. Bedankt allemaal...

• Tjark
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Je zou ook kunnen kijken naar een andere videokaart :) wel zonde van die Xentor. De pc van m'n vriendin (Celeron 333Mhz,80MB,TNT1 en ATI expert@play98 PCI 4MB met tv-out) speelt vloeiend DivX af op tv (en beeldscherm). Tis een Win98 bak die al 1,5 jaar op die install draait, veel rotzooi erop (en er weer af), wel een BX bordje btw, maar wel noname.

Maar dat "oude" kaartje speelt het prima af omdat ATi goede playback heeft. op de TNT1 loopt het trouwens ook soepel.

*insert signature here

Verwijderd

Had die ATI zwarte randen om het beeld? Wat voor'n res kon 'ie aan op TV-out? Kon je ook op de TV het opstarten en BIOS enz zien? Geen raar geflikker of zoiets? Dis misschien wel een alternatief voor mijn projektje (post in Hardware algemeen) nl...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry hoor, maar dat wil er dus even niet in bij mij. Dat kaartje beter dan mijn Xentor32? Het enige waar ik aan wil is dat die kaart simpeler is en dus minder resources vreet. Maar ik betwijfel of het daarmee beter gaat. Maar: eerlijk is eerlijk, ik zal toch eens kijken of het met een ander kaartje beter gaat. Niet geschoten is immers altijd mis. Bedankt voor de tip...

Verwijderd

Hallo, hierbij mijn 2 eurocent op dit subject.

Divx filmpjes liepen ook niet altijd supergoed op m'n ouders computer (AMD K6 266), maar door de instellingen op iets minder CPU gebruik te zetten, kon ik alle films prima zien. Ik denk niet dat je CPU de beperkende factor is, m'n ouders hebben ook maar 64MB en een noname MB'tje.

Rob

Verwijderd

Oh ja! Bijna vergeten....

In m'n ouders pc zit ook een zeer goedkope PCI 4MB S3 virge videokaart. Ook die is dus niet de beperkende factor.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dat klinkt veelbelovend. Wat bedoel je met' door de instellingen op iets minder cpu-gebruik te zetten'? Wat voor software gebruikte je dan?

Please fill me in...

• Pino64
  • Laatst online: 05-09 20:34
Met Micro DVD player kan het!
kun je ook cd's met menuutjes kijken:)

Verwijderd

Topicstarter
En waar kunnen we dat vinden? Een hint is al welkom... De URL exact mag hier niet geloof ik...

Verwijderd

Hoi...

Link voor dvd en divx software

http://www.digital-digest.com (aka http://www.divx-digest.com)

De instellingen van het cpu gebruik moet je veranderen in Windows media player. Je laadt een divx'je, gaat naar [bestand] en dan [eigenschappen] of naar [beeld] en dan [instellingen] of iets dergelijks. De eigenschappen van de codec zijn in media player in te stellen als er een bestandje met deze codec geladen is.

Gr.

Rob
Pagina: 1