Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vodafone rekening] Zakelijke aansl. BTW?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op kosten van pa's zaak bel ik met een zakelijke Vodafone aansluiting (aangevraagd met KvK nummer etc.) Als nou de rekening bij pa in de bus valt; is die dan in- of exlusief btw? Aangezien alle gegevens voor een zakelijke aansluiting al opgegeven zijn zou vodafone dus een btw-vrije rekening kunnen sturen toch? Mijn vraag; gebeurt dit ook?

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:50

AceRimmer

What a guy...

Volgens mij moet je eerst BTW betalen, later kun je die dan weer terugvorderen. Meestal staat de BTW toch wel apart vermeldt.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• r0el
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 11:53 schreef AceRimmer het volgende:
Later kun je die dan weer terugvorderen. Meestal staat de BTW toch wel apart vermeldt.
Die btw kan je idd als bedrijf terugvorderen en ja de btw staat apart vermeld. Dat mag je omdat je o.a ingeschreven staat bij de Kvk als bedrijf. Aangezien je deze gegevens ook opgeeft aan Vodafone kunnen zij dit toch al doen bij het versturen van de rekening?
M'n pa is wel zo'n sukkel die dat niet terugvraagt af en toe... en ook lijkt m'n rekening dan stukken lager :9

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:50

AceRimmer

What a guy...

Ik dacht niet dat dat op die manier toegestaan was. Eigenlijk is het wel omslachtig zo ja...

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:50
Op zondag 21 april 2002 13:13 schreef Roelemewoel het volgende:

[..]

Die btw kan je idd als bedrijf terugvorderen en ja de btw staat apart vermeld. Dat mag je omdat je o.a ingeschreven staat bij de Kvk als bedrijf. Aangezien je deze gegevens ook opgeeft aan Vodafone kunnen zij dit toch al doen bij het versturen van de rekening?
M'n pa is wel zo'n sukkel die dat niet terugvraagt af en toe... en ook lijkt m'n rekening dan stukken lager :9
BTW aangifte is verplicht dus ook voor je pa en als die een eigen bedrijf heeft moet hij het terugvragen.

Maar je vader verstuurt als het goed is ook facturen en de BTW die daar opstaat kan hij verrekenen met de te betalen BTW.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Hoow. Terugvragen MOET niet hoor, de meeste ondernemers doen het echter wel (natuurlijk). Aangifte MOET je daarentegen wel doen, aangezien de belastingdienst daarop het verschuldigde bedrag berekend of verrekend met je voorheffing.

Vandaag geen signature

Verwijderd

misschien beetje dubbelop:

Als je als bedrijf producten of diensten verkoopt bereken je daar (in de meeste gevallen) BTW over, dit moet je aan het eind van een periode (afhankelijk van de omzet e.d.) afdragen aan de belastingdienst. Maar aan de andere kant kan je ook de zakelijk betaalde BTW terugvragen aan de belasting, of beter, hier van af trekken. Want als je het goed doet komt er niks terug, maar betaal je alleen maar belasting, omdat je anders dus geen inkomsten hebt. (leuk zo'n bedrijf :) )

offtopic:
Hou er rekening mee dat er in 9 van de 10 gevallen _erg_ moeilijk gedaan wordt over het mobiel bellen op 100% kosten van de zaak. Je moet dan ook echt de telefoon alleen zakelijk gebruiken (en dit kunnen bewijzen!). Een kennis van mij heeft hier al eens last mee gehad. Ik reken 4/5 van de kosten toe aan mijn bedrijf.

• r0el
  • Niet online
Hieruit conludeer ik dus dat t niet direct afgestrokken wordt maar dat hij t later weer zelf mag terugvragen... dan weet ik dat ook weer :) 'T is niet dattie niet betaald ofzo... >:)

Verwijderd

euhm je pa geeft dat heus wel aan hoor als ie een bedrijf heeft. Hij is verplicht omzetbelasting aangifte te doen :+
In dat geval wordt betaalde BTW afgetrokken van de ontvangen BTW dat resulteert in een bedrag wat ie nog moet betalen of terug krijgt (dit is de simpele uitleg ;) )

Op de factuur staat het bedrag dan ook altijd inclusief en exclusief BTW, dit staat er ook duidelijk bij.
Pagina: 1