Op GoT lijkt de opvatting te bestaan dat aantal posts == status. Mensen die +3000 posts achter hun naam hebben worden gezien als ervaren, betrouwbare forumbezoekers. Maar in feite is dit niet helemaal juist. Immers, men kan heel veel bullshit posten en op zo'n manier gemakkelijk boven de tig posts uitkomen. Daarom lijkt het mij een goed idee dat straks met het nieuwe forum hier een andere manier voor wordt gevonden.
Misschien kunnen de makers van GoT een moderatiesysteem implenteren die telt hoeveel replies iemand in zijn topics krijgt. Dus als ik een topic open in een willekeurig techforum en daardoor ontstaat er een discussie en dat topic krijgt 500 posts, krijg ik meer punten dan iemand die een vraag stelt en een antwoord krijgt binnen een handjevol posts.
Het bovenstaande is slechts één van de vele manieren. Ook zou je mensen punten kunnen toekennen voor "last post" of "first post".
Is dit bull of een goed idee?
Misschien kunnen de makers van GoT een moderatiesysteem implenteren die telt hoeveel replies iemand in zijn topics krijgt. Dus als ik een topic open in een willekeurig techforum en daardoor ontstaat er een discussie en dat topic krijgt 500 posts, krijg ik meer punten dan iemand die een vraag stelt en een antwoord krijgt binnen een handjevol posts.
Het bovenstaande is slechts één van de vele manieren. Ook zou je mensen punten kunnen toekennen voor "last post" of "first post".
Is dit bull of een goed idee?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.