[Idee] Nieuw waarderingssysteem.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Op GoT lijkt de opvatting te bestaan dat aantal posts == status. Mensen die +3000 posts achter hun naam hebben worden gezien als ervaren, betrouwbare forumbezoekers. Maar in feite is dit niet helemaal juist. Immers, men kan heel veel bullshit posten en op zo'n manier gemakkelijk boven de tig posts uitkomen. Daarom lijkt het mij een goed idee dat straks met het nieuwe forum hier een andere manier voor wordt gevonden.

Misschien kunnen de makers van GoT een moderatiesysteem implenteren die telt hoeveel replies iemand in zijn topics krijgt. Dus als ik een topic open in een willekeurig techforum en daardoor ontstaat er een discussie en dat topic krijgt 500 posts, krijg ik meer punten dan iemand die een vraag stelt en een antwoord krijgt binnen een handjevol posts.

Het bovenstaande is slechts één van de vele manieren. Ook zou je mensen punten kunnen toekennen voor "last post" of "first post".

Is dit bull of een goed idee? :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik denk niet dat dat een goed idee is, immers er zijn genoeg mensen die haast nooit een topic openen en voornamelijk anderen willen helpen... dan zullen dezen een mindere "status" krijgen dan die genen die alleen maar topics openen, terwijl dezen toch minstens zo belangerijk zijn dan de topic starter, persoonlijk denk ik dat er helemaal geen "status" systeem in moet komen of gewoon een status systeem die aan de aantal posts zijn gerelateerd (3000+ posts zal echt niet alleen maar bull* zijn ;)), zoals talloze andere forum software (YaBB, phpBB, vBulletin enz.)

Maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dit is echt al een paar keer langs geweest afgelopen weken...

en het gaat niet echt werken.

edit:

[topic=468470/1/25]

niet echt lang geleden dus ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op een forum moet het zo zijn dat er helemaal geen punten worden gegeven.
Zelfs de postcount zou er dan uit kunnen, dan is dat hele 'status-idee' ook weg.

Ingewikkelde puntensystemen zulen weinig tot geen nut hebben.
Kijk maar eens naar de topics die al eerder over dit onderwerp (of iig soortgelijk) gaan, de stellingen konden met gemak van de tafel geveegd worden met goede argumenten.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:01
weeeej ik ben ook een ervaren en betrouwbare forumbezoeker :D :+

Maarreh, neej een moderatiesysteem lijkt me niet cool, is trouwens ook al vaker voorgesteld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:07

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 21 april 2002 10:54 schreef RexomniuM het volgende:
Op GoT lijkt de opvatting te bestaan dat aantal posts == status. Mensen die +3000 posts achter hun naam hebben worden gezien als ervaren, betrouwbare forumbezoekers. Maar in feite is dit niet helemaal juist. Immers, men kan heel veel bullshit posten en op zo'n manier gemakkelijk boven de tig posts uitkomen. Daarom lijkt het mij een goed idee dat straks met het nieuwe forum hier een andere manier voor wordt gevonden.

Misschien kunnen de makers van GoT een moderatiesysteem implenteren die telt hoeveel replies iemand in zijn topics krijgt. Dus als ik een topic open in een willekeurig techforum en daardoor ontstaat er een discussie en dat topic krijgt 500 posts, krijg ik meer punten dan iemand die een vraag stelt en een antwoord krijgt binnen een handjevol posts.

Het bovenstaande is slechts één van de vele manieren. Ook zou je mensen punten kunnen toekennen voor "last post" of "first post".

Is dit bull of een goed idee? :)
Ondanks het feit dat zoiets uberhaupt met topix niet mogelijk en z'n systeem discussie al veel is langsgeweest, ga ik toch even de mokerhamer bovenhalen :Y)

A) Meer reply's in een topic is volgens jou beter :?
Dat slaat nergens op.
Omdat:
- Je zou moeten hogere status krijgen door vragen te beantwoorden ipv ze te stellen
- Als je vraag snel beantwoord is dan heb je je probleem duidelijk naar voor gebracht met alle nodige info.
Dus dat is goed en in jouw systeem is dat niet zo.
- Hoe meer je eerst zoekt hoe minder topics je moet openen.
- Je hebt geen controle over het aantal replies.
Dat als maatstaf nemen is absurd.

In jouw systeem moet je topics openen + veel replies oogsten.
In een denkbeeldig goed systeem moet je veel mensen helpen dus zelf reply'n en weinig topics openen.
Maw jouw systeem houdt totaal geen steek ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Whahaha, en dan opent iemand de vraag met "Waar kan ik ... downloaden?" en komen er meteen 10.000 reacties: dat mag niet. En die rating die stijgt maar :) Neej, das nou niet echt HET. Gewoon die hele postcount afschaffen, ben je ook klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat gaat niet werken. Opent iemand toevallig een topic als: hoeveel is dit nog waard: Dan is hij zo ongeveer de 'hoogste' user hier, terwijl iemand anders, Lopez in dit geval :P, het werkt doet. Het is natuurlijk zo dat er teveel onzin gepost wordt, maarja, daar is nou eenmaal niet al te veel aan te doen, slotjus en waarschuwingen dan maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zullen we de discussie in een topic houden? voor we als crew het verwijt krijgen dat we niet reageren.,.. Leest dit topic en voeg er desnoods wat aan toe als je denkt ergens een goed punt tegen te hebben :)

[topic=468470/1/25]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.