Toon posts:

welke dvd/versterker/luidsprekers kopen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben hier dus al een tijdje mee bezig.. heb tenminste 1 deel besloten denk ik, de Pioneer DV-444 als DVD-speler. Versterker zit ik nog mee, is het bijvoorbeeld erg belangrijk als ie DTS kan decoderen? of is dolby digital al genoeg..
en als luidsprekers wou ik van die hoge platte dingen hebben, zijn handig neer te zetten en zien er ook nog es jofel uit.. maar die heb ik nergens in 5.1-vorm kunnen vinden (alleen stereo).
iemand nog enige suggesties?

Verwijderd

Wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is rond de 800 euro.. mag wel iets onder of boven.. maar moet niet al te gek worden :)

het zou ook handig zijn als het allemaal goed bij elkaar aansluit, in termen van uiterlijk en bekabeling.. moet ik bijvoorbeeld de s-video ingang gebruiken om de dvd/tv/versterker met elkaar te verbinden? of is coax al genoeg? heb ook nog zoiets gehoord als optisch? als iemand me hier nog iets over kan vertellen ;)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

idd... wat is je budget?

~ €450 - Goedkoop wordt duurkoop.
~ €900 - Dit is de klasse waar je een leuk apparaat kan kopen.
~ €1350 - Vanaf hier krijg je de betere DTS versterkers.

Heb zelf de Pioneer VSX-908 THX DTS en die lag in dat laatste segment. Prima apparaat. Genoeg vermogen. En sluit ook nog eens aan bij je DVD-Speler.

In reply.

Optisch is een kwaliteits vermindering (Conversie van Stroom-Licht-Stroom)(Anderen spreken dit tegen) Coax is de beste manier op je audio te connecten (Stroom-Stroom). Als je afstanden wilt overbruggen van meer dan 4 meter ofzo dan is optisch een goed alternatief (Alleen geluid). Je zult het denk ik niet merken in dat prijs segment.

Voor beeld kun je vaak S-Video gebruiken om je DVD-Versterker-TV te gaan. Ook is RGB een alternatief en is kwalitatief beter (Ik moet meer research doen bedankt Darkman).

Kijk voor de gein gewoon maar eens bij een dealer naar wat Pioneer apparaten. Optisch sluiten die perfect aan bij je DVD en is absoluut goed spul. (1 afstandsbediening is ook makkelijk!)

WWW.RC5.NL

Verwijderd

€800 voor de versterker of voor het totaal pakket?

Wanneer €800 euro voor versterker zou ik mischien kijken voor een Onkyo TX-DS595 :9~
http://www.onkyo-emea.net/uk/cms/products/home/av_rec/0350-TXDS595/indlist.htm

Heb je ook prologic 2 voor de oude VHS en TV ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee wel voor het hele pakket.. lol
800 euro voor alleen een versterker vind ik zoiezo gekkenwerk :)

Verwijderd

Prang , wat loop jij nu uit je nek te kletsen jongen , RGB is superieur aan s-video ik heb een toshiba sd-510E dvd speler en en een panasonic 82 cm 100 hz breedbeeld en RGB ziet er 10 x zo gelikt uit dan dat s-video verhaal.

Verder zou ik de topicstarter aanraden om te kijken naar een marantz sr 5200 als receiver. deze kost geloof ik 600 nogwat euro en is een erg goed apparaat voor dat geld, niets goedkoop is duurkoop zeker niet bij marantz. Ik heb zelf de sr 7200 met de Mordaunt Short Declaration 500 THX speaker set. (kickass ;))

even toelichting op mijn bovenstaande opmerking, bij s-video worden alle 3 kleuren rood groen blauw over het zelfde lijntje gestuurd en dan moet de tv dat gaan ontleden, hierbij kunnen foutjes worden gemaakt waardoor kleuren iets in elkaar kunnen lijken over te lopen, het beeld kan er dan iets vertekend uitzien, ( afhankelijk van kwaliteit dvd speler en het de TV.

Bij RGB ( red green blue) worden alle kleuren apart doorgestuurd, waardoor de Tv niet meer word belast met het scheiden van deze kleuren. Daardoor ziet het beeld er veel kleurrijker uit, met een betere kleurechtheid.

Verwijderd

Topicstarter
waar ik ook bijvoorbeeld aan denk is de Sony DAV S800 Home Cinema set.. heeft ongeveer alles wat ik wil, inclusief die lange smalle luidsprekers.. is alleen wel een beetje prijzig. heeft iemand hier nog ervaringen mee?

Darkman.. dat RGB, wat voor ingang is dat? heb ik dat zoiezo op mijn tv? en is dat hetzelfde als 'component' ingang of niet?

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Op zondag 21 april 2002 12:48 schreef Darkman het volgende:
Prang , wat loop jij nu uit je nek te kletsen jongen , RGB is superieur aan s-video ik heb een toshiba sd-510E dvd speler en en een panasonic 82 cm 100 hz breedbeeld en RGB ziet er 10 x zo gelikt uit dan dat s-video verhaal.

<KNIP>

even toelichting op mijn bovenstaande opmerking, bij s-video worden alle 3 kleuren rood groen blauw over het zelfde lijntje gestuurd en dan moet de tv dat gaan ontleden, hierbij kunnen foutjes worden gemaakt waardoor kleuren iets in elkaar kunnen lijken over te lopen, het beeld kan er dan iets vertekend uitzien, ( afhankelijk van kwaliteit dvd speler en het de TV.

Bij RGB ( red green blue) worden alle kleuren apart doorgestuurd, waardoor de Tv niet meer word belast met het scheiden van deze kleuren. Daardoor ziet het beeld er veel kleurrijker uit, met een betere kleurechtheid.
Door het samenvoegen van de 3 kleuren op 2 kabels is er inderdaad kwaliteit verlies! Klopt als een bus en mijn posting is aangepast.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag trouwens, kan elke DVD-speler S-VCD's afspelen?

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Die je wou kopen wel
Ik heb m net zelf ook gekocht :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
ok voorlopig gaat m'n keuze uit naar pioneer dv-444 als dvd-speler en Pioneer VSX-859RDS als versterker.. maar moet je voor dat thx-geluid ook nog speciale luidsprekers hebben? en is er nog iemand die ervaring heeft met deze setup?

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2018
Ej dat setje van Sony hebben wij op school nog staan, is in ons geval een miskoop geweest, we zijn een dvd/surround studio aan het opzetten daar en ipv een complete set hebben we dus losse monitorspeakers ed nodig...nu zitten we dus een beetje met die set....

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Op zondag 21 april 2002 23:38 schreef DevoiD het volgende:
ok voorlopig gaat m'n keuze uit naar pioneer dv-444 als dvd-speler en Pioneer VSX-859RDS als versterker.. maar moet je voor dat thx-geluid ook nog speciale luidsprekers hebben? en is er nog iemand die ervaring heeft met deze setup?
Heel officieel : Ja. Alles moet THX gecertificeerd zijn voor THX geluid.

Onofficieel : Het is mooier als alle speakers uit dezelfde serie zijn aangezien dan de klanken,warmte etc van alle speakers gelijk zijn. Sommige mensen prefereren ook ander front speakers omdat zij die gewoon mooier vinden klinken.

Achterspeakers etc. is allemaal een beetje afhankelijk. Ga je veel concerten etc die in dolby zijn opgenomen luisteren dan zou ik fatsoenlijke full range speakers kopen. Anders zou ik ook fullrange speakers kopen maar mischien wat kleinere.

Zelf vind ik een sateliet oplossing absuluut wel mooi maar het klinkt niet! (Persoonlijk).

Die DV-444 kan inderdaad SVCD afspelen. Maar bij SVCD heb je maximaal Dolby Surround geluid!

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je dan met full-range? speakers die niet 'afhankelijk' zijn van de versterker?
als je misschien een voorbeeld weet van een set van zulke THX speakers zou ik je erg dankbaar zijn :)

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Met fullrange bedoel ik dus : Hoog, Mid, Laag in de speaker dus geen Sateliet set (Bose).

THX speakers moeten aan een hoop eisen voldoen voordat ze het THX logo mogen dragen (En ook dat Logo kost geld!). Daardoor zijn THX speakers over het algemeen duurder dan normaal.

Ga gewoon naar de winkel en ga eens wat speakers luisteren. Zelf heb ik een set Jamo Graduate 4 speakers voor (Front)staan en een Center van Jamo. De rear speakers zijn van B&W en de subwoofer is van Yamaha.

Waarschijnlijk zullen mensen wel direct weer gaan roepen : JAMO??? Maar ja.. Die Jamo's heb ik een jaar of 10 geleden gekocht en die dingen klonken mij het mooiste/warmste in de oortjes en zijn op dit moment nog steeds hun geld dubbel en dwars waard. Dit zijn speakers met een hoog/mid/midlaag/laag en klinken voor mij heerlijk!

De rest van de speakers heb ik er gewoon op gehoor bijgekocht. Speakers is gewoon dus heel persoonlijk! Iets wat jij mooi vindt klinken vindt mischien iemand anders helemaal niet mooi klinken.

WWW.RC5.NL

Pagina: 1