Toon posts:

[HTML]Automatisch filelist maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal nogal geregeld eens freeware of shareware van internet. De rest van mijn familie doet dit echter ook. En meestal halen ze dezelfde shareware af als ik. Ik heb hen al honderden keren gezegd dat ze mij eerst moeten vragen of ik dat nog niet heb voor ze het downloaden. Zo stijgt onze limiet niet en kunnnen we langer surfen...Maar ja, niet luisteren hé :(
Als ik hen dan zeg om over het netwerk eerst op mijn pc te checken zijn ze te koppig en "kunnen ze dat niet" zogezegd...
Ik wil nu een HTML-pagina maken met alle shareware en zo op die ik al heb...Dit zit allemaal in dezelfde map. Ik heb kennis van HTML dus zou ik eigenlijk elke keer zelf een link kunnen leggen voor nieuwe software maar dat zegt me niet echt veel...
Ken er iemand van jullie misschien een script dat automatisch van elke file in een bepaalde map een link maakt op een HTML-pagina?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Is een Windows shared folder/gedeelde map niet veel handiger? Kunnen jullie een map met gedeelde software maken, waar anderen ook door hun gedownloade software (die daarvoor nog niet in die map stond, natuurlijk) erbij zetten. Dat is ook lekker makkelijk te gebruiken voor minder handige mensen (lekker klikken).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 10:09 schreef Soultaker het volgende:
Is een Windows shared folder/gedeelde map niet veel handiger? Kunnen jullie een map met gedeelde software maken, waar anderen ook door hun gedownloade software (die daarvoor nog niet in die map stond, natuurlijk) erbij zetten. Dat is ook lekker makkelijk te gebruiken voor minder handige mensen (lekker klikken).
Is uiteraard veel handiger, maar daarvoor moet je netwerken kennen hé...En hier zijn ze te koppig. Dus wou ik eigenlijk een webserver laten draaien op het lokaal netwerk en dat bij hen als homepage instellen...Als het ze dan nog niet lukt weet ik het ook niet meer...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op zondag 21 april 2002 10:15 schreef Damoke het volgende:
Is uiteraard veel handiger, maar daarvoor moet je netwerken kennen hé...En hier zijn ze te koppig. Dus wou ik eigenlijk een webserver laten draaien op het lokaal netwerk en dat bij hen als homepage instellen...Als het ze dan nog niet lukt weet ik het ook niet meer...
Als je toch een webserver draait op de computer waarop de bestanden staan, kun je gewoon je document root naar de juiste directory zetten. Een webserver als Apache zal dan automatisch de bestanden in de directory laten zien (misschien even configureren dat 'ie dat inderdaad doet, zie daarvoor de manual en httpd.conf).

Toch lijkt een Windows share me netter. Volgens mij is het ook geen probleem om een shared folder (bv. \\Computer\downloads) als startpagina op te geven.

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op zondag 21 april 2002 10:39 schreef Soultaker het volgende:

[..]

Toch lijkt een Windows share me netter. Volgens mij is het ook geen probleem om een shared folder (bv. \\Computer\downloads) als startpagina op te geven.
en als je dan van die folder een mapped drive maakt
zodat bijv. op de client pc's
Z: verwijst naar \\Computer\downoads\ is het helemaal simpel in het gebruik