Toon posts:

Problemen met internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een draadloos netwerk, deze hebben verbinding met elkaar, maar het internet wil niet delen. Ik heb met sygate geprobeerd dat helpt ook niet. Ik heb windows XP er bij mij afgehaald zodat we beide windows ME hadden, want dat kon ook een probleem zijn had ik gehoord.
Ik heb totaal geen verstand van die netwerken en had al wat artikelen gelezen maar ik kom er niet uit.

Help me a.u.b

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik XP is dat helemaal niet zo moeilijk...behalve als je het handmatig gaat proberen! :)

Volg die vieze netwerk wizard eens beantwoord de vragen en bak die netwerkdiskette. Die diskkette in je win98 machines laden en dan doet ie het meestal. (tja het is XP hé? :r)

controleer of je clients wel over de juiste DNS servers geschikken.

En als je echt iets wil hebben wat werkt op een simpele manier, dan zou ik je de 'Linuxdistributie' Smoothwall willen aanraden. Maar dan heb je wel een computertje nodig die je daarvoor wil opofferen (een oude 133 Mhz ofzo)

/dev/null

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
met deze FAQ moet je een heel eind komen: [topic=309398]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die faq gelezen, en linux heb ik geprobeerd maar daar snap ik niets van, en bij XP heb ik het ook geprobeerd. En welke DNS moet ik dan hebben? (quicknet)

Verwijderd

topictitel editted.
Je kunt met Windows XP (en ME ook) je internet delen met het meegeleverde 'Internet Connection Sharing'. Zit zo'n wizard bij die alles aan je uitlegt.
Lees graag even nauwkeurig die deelfaq door, zodat je niet met vragen blijft zitten die daarin gewoon beantwoord worden.

Verwijderd

Topicstarter
wat was er mis met de topictitel? en dat internetsharing ding heb ik ook geprobeerd maar zoals ik al zei ik heb er weinig verstand van.

ok ik begrijp de topictitel verandering

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 11:09 schreef Out_Burn het volgende:
wat was er mis met de topictitel? en dat internetsharing ding heb ik ook geprobeerd maar zoals ik al zei ik heb er weinig verstand van.
als het gewone netwerk wel werkt, dan ligt het probleem toch bij het internet delen, en niet bij de netwerkhardware.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 21 april 2002 10:15 schreef Out_Burn het volgende:
ik heb die faq gelezen, en linux heb ik geprobeerd maar daar snap ik niets van, en bij XP heb ik het ook geprobeerd. En welke DNS moet ik dan hebben? (quicknet)
ja

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
oke ik probeer het wel weer, sluit het topic maar
Pagina: 1